• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • mmmyah

har en bekant som nyligen döpte sin dotter till Hjördis... Hjördis!!!!

• Nelli2008

Jag gillar inte Filippa & Daniella

Jens, Jesper & Jonathan 

• brunolina

det finns massa fula namn här runt omkring, bara i mitt kvarter finns de fulaste namn jag någonsin hört. typ som skurt och lasse berghagen. fast lasse bor inte här längre, if you understand what I mean.. m661752-22.html 

sen finns de ju åsa-britta, peter-arne, margit, svetlana, häst, paulina, sven-ingrid (en hen upp i dagen skulle jag vilja påstå  m661752-22.html ;) ) robert, sven-ingvar (säg det på finsk brytning så förstår ni mig ;) ) och så

Bartholomew låter inte heller najs som alla ungdomar säger i mina öron. 
    anna-greta
  • Cilla93

Namn som brukar klassas som WT är sällan min stil, finns väl förmodligen något namn som klassas som WT som jag gillar men i det stora hela. Typ Kevin, Tindra, dubbelnamn med -Lo eller -Li, Engla/Ängla osv. Och namn som är väldigt amerikansk/engelska, fast namn som är etablerade i Sverige kan vara helt okej typ Liam, William och Elliot men inte Kevin. 

• catwinter

Jag har börjat gilla namnet Kevin pga Yohio. *skämskudde* Inga j- a stavningsavarter dock!  Och det får gärna passa ihop med efternamnet...

• catwinter
    Leaaa skrev 2004-07-15 20:05:20 följande:
    Kerstin, Barbro, Björn...
    Jag tycker Barbro är ett fint namn, det låter som en blomma. Men det kan ju bero på Astrid Lindgren-inflytandet förstås... :)
  • Carolina01

Gunilla, Torsten, Barbro, Bert, Bengt, Elisabet, Egon, Orvar samt alla engelskt klingande namn på svenska Svensson barn typ Liam Kevin Melissa mfl

• mrsStyles96

Simon är det fulaste namnet som finns, framförallt för att jag kände 2 killar som hette det och båda mobbade/retade mig när jag var yngre. Robin,jennifer och ida har jag också dåliga minnen av usch

Svar på tråden Fulaste namnen