• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • DenNamnbitne
    Tindrasmatte skrev 2015-07-15 09:04:12 följande:

Jag ska bidra med de jag inte gillar också:

Hulda, Beata, Trulsa (och andra namn som jag förknippar med häxor ^^)

Hulda är fint tycker jag, särskilt om man tänker på betydelsen "kär"! De andra gillar jag inte ;)
  • ericssonsarah

Undrar om man kan väcka liv i den här tråden? Hejdlöst rolig ju!

Jag avskyr dessa moderna namn som Tindra, Meja, Nova osv. Men det absolut värsta jag vet är engelska förnamn till svenska efternamn.

Vet en tjej som döpte sina döttrar till Melody och Charlize.

En annan ska döpa sin kommande son till Jason Julian Efternamn (vill inte hänga ut).

En tredje har två döttrar som heter Haley och Miley. Usch...........

• charlie00
    ericssonsarah skrev 2015-07-16 01:00:35 följande:

Undrar om man kan väcka liv i den här tråden? Hejdlöst rolig ju!

Jag avskyr dessa moderna namn som Tindra, Meja, Nova osv. Men det absolut värsta jag vet är engelska förnamn till svenska efternamn.

Vet en tjej som döpte sina döttrar till Melody och Charlize.

En annan ska döpa sin kommande son till Jason Julian Efternamn (vill inte hänga ut).

En tredje har två döttrar som heter Haley och Miley. Usch...........

Engelska förnamn till svenska efternamn är verkligen inte fint. Just Melody har jag väldigt svårt för, även Jason(det låter så konstigt med svenskt uttal och engelskt funkar ej i Sverige). Jäjson liksom.

Tindra heter en hyfsat nära släkting till mig, ryser i smyg varje gång någon ropar på henne hehehe...
  • MallaL
    charlie00 skrev 2015-07-16 21:00:25 följande:

Engelska förnamn till svenska efternamn är verkligen inte fint. Just Melody har jag väldigt svårt för, även Jason(det låter så konstigt med svenskt uttal och engelskt funkar ej i Sverige). Jäjson liksom.

Tindra heter en hyfsat nära släkting till mig, ryser i smyg varje gång någon ropar på henne hehehe...

Håller med. Engelska förnamn ihop med svenska efternamn är verkligen fult. En kollega berättade om en Dexter Jansson på deras barns dagis. Fulast hittills.
  • MimmiGbg
    maddienixy skrev 2004-07-15 19:46:50 följande:

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

Inte ett jätte-fan av Frank. Och Ludvig, än värre Ludde. -_- 

Men va fan, jag kanske bara är otränad i namnen
    I slutet är kärleken allt som räknas
  • Rzzk

Hej, det fulaste namnen är Hjördis, Urban och bartolumeus och dagobert och Bert och dagny

• AM8
    ericssonsarah skrev 2015-07-16 01:00:35 följande:

Hehe, en viss bloggare? Jag håller med, gräsligt... Hur uttalar man ens Jason på svenska?
  • fluu
    MimmiGbg skrev 2015-09-15 15:35:57 följande:
    Killen vill att vi tar Styrbjörn till vår bebis! o_O Jag smäller av...!
    Jag gillar det ändå. Jag har en böjelse för .... vad ska man kalla det... fulfina namn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Fulaste namnen