• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • mama no1

Jag tycker du verkar ha en cool, tuff och vettig sambo. Och jag förstår verkligen hans poäng!

• Anonym (Jenny)

Tycker det är kul att du kallar barnet hen men din pojkvän för pojkvän? Borde du inte kalla honom för din henvän?

• Dracarys

Jag hejar på din sambo, TS.

Att hålla på och klä pojkar i klänning är den avvikande handlingen (dvs det är du som är grunden till problemet). Han protesterar mot den och försöker visa dig hur konstigt du behandlar barnet.

• Anonym
    Anonym (Jenny) skrev 2012-08-23 13:30:53 följande:
    Tycker det är kul att du kallar barnet hen men din pojkvän för pojkvän? Borde du inte kalla honom för din henvän?
    Partner i så fall. Honvän eller hanvän säger man väl inte?
  • Jellybeanbaby

Määäh... Har inte TS sagt att häään skojar äääään?

• Anonym

due ju för fasiken helt bäng ii huvudet

• mama no1

TS!!

Min sambo blev klädd i klänning och fick ha långt hår när han va liten (på 70-talet), och jag kan bara tala om för dig att han lider f'n av det än! Han mår faktiskt dåligt av att överhuvudtaget tänka på det, fattar inte hur bäng i huvudet man är när man gör så mot sitt barn! Hoppas du och dina gelikar snart blir medvetna om hur ni faktiskt skadar era barn genom att göra så. 

• NannaLi

"Barnet föddes med en penis"?!

Vaddå, kan man inte ens säga "pojke" längre? Visst är det bra att låta ett barn bestämma själv.. men oavsett om han är homo, bi eller hetero så är väl ungen fortfarande en pojke?

Eller ska vi inte lika gärna säga "penisbarn" och "snippbarn"? Denna anti-köngrejen börjar gå mig på nerverna.. på riktigt nu!

Heja pappans handling! Störtskönt ju!

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • NannaLi

Nej, vänta.. " penisbarn" och "snippbarn" går ju inte heller. Det avslöjar ju könet.

Låt mig återkomma med detta..

Det snabbaste sättet för en förälder att tilldra sig ett barns uppmärksamhet är att sätta sig ner och se ut att ha det bekvämt.
  • NannaLi
    Anonym (Jenny) skrev 2012-08-23 13:30:53 följande:

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!