• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • FridaKarin

Varför kallar du ditt barn för hen? När du redan tidigare skrivit att barnet föddes med en penis?

• Pompeia01
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:49:43 följande:
    Där kom den igen.
    Det är uppenbarligen svårt för en majoritet att se att den utövar påtryckning och kletar sina åsikter på barn och andra. Enligt majoriteten är det bara de avvikande som gör detta.

Oavsett om det är genusnormer, köttätande, sekularism eller annat som man ägnar sig åt i egenskap av norm, så är det indoktrinering.
    Nja, jag tycker nog att den som skickar sitt barn till skolan i en t-shirt utan tryck, utövar mindre påtryckning än den som skickar dit barnet i en t-shirt med den glada apan... förlåt "rosen".

Man kan rösta ändå, och till och med vara politiskt aktiv. Helt går det nog inte att inte utöva påtryckningar på sina barn, om man är mycket politiskt intresserad, och bjuder hem vänner som har samma åsikter som man själv. Små grytor har också öron! Men detta är ändå något helt annat än att tvinga dem att vara med på stan när man delar ut pamfletter för partiet, och bli förknippade med något som de inte har valt... 

Jag skulle inte ens själv gå på ett föräldramöte med min partipin på mig, eller prata politik där, för att inte mina barn ska drabbas på något sätt i onödan.   
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-08-23 13:53:30 följande:
    Nja, jag tycker nog att den som skickar sitt barn till skolan i en t-shirt utan tryck, utövar mindre påtryckning än den som skickar dit barnet i en t-shirt med den glada apan... förlåt "rosen".
    Det påvisar bara hur pass starkt normtrycket är, när man inte ser skogen för alla träd. Normeringen är det starkaste politiska trycket av dem alla. Ingen kommer undan.

• mamman64
    PolyPond skrev 2012-08-23 12:44:18 följande:
    Ja det gör vi. Men vi har alla möjligheter att ändra dessa föreställningar. Somliga väljer att motarbeta detta istället.

Jag motarbetar inte...jag vill bara inte leva med en man i klänning. Får jag välja eller? Måste jag tillåta det fast jag inte skulle attraheras av en sådan man? De får välja men inte jag?? Märkligt

Jag har inget emot män i klänning....men JAG vill ite leva med en 
  • PolyPond
    mamman64 skrev 2012-08-23 14:04:11 följande:

Jag motarbetar inte...jag vill bara inte leva med en man i klänning. Får jag välja eller? Måste jag tillåta det fast jag inte skulle attraheras av en sådan man? De får välja men inte jag?? Märkligt

Jag har inget emot män i klänning....men JAG vill ite leva med en 
    Ja, det får du. Kan någon hindra dig? VILL någon hindra dig?

Att hävda att det skulle vara omanligt att ha klänning är däremot ett klart förlöjligande. Det är väl ganska onödigt uttryckt ändå?
  • Veronicka

Jag tycker den här människan är en sjukt dålig förälder! Hur fan kan man trycka ner och skämma ut sitt barn så mkt?? Jag trodde en mamma älskade sitt barn och ville barnet barnets bästa??
    Hur kan du tycka att det är okej?
    Din SON HAN kanske kommer få men för livet pga av sån sak!!
    HAN är en HAN du har en SON acceptera det! Tvinga HAN inte att bli en HON.

• Sephrenia89

Men va fan TS om du nu ska få din pojk att vara öppen för sin läggning så är väl bodys i neutrala färger unisex.. Låter som om du prackar på honom din könsroll istället.

• Anonym

Jag förstår din man helt och hållet.

Du har fått en SON.

Om du sköter dina kort väl så kommer han vara så självständig och välja vad han vill då han har möjlighet att välja själv.
    Att sätta på en kille klänning.......det är en annan sak om han var två år och sa själv att han ville ha klänning.

Och var så säker, det märks väl vilka killar som är femenina  , som väljer den sidan. Sen märks det vilka killar som gillar att leka med motorer. 
    Och om  du inte förstår det själv så kan du inte påverka hur ditt barn är , mer än hur man beteer sig osv . Men om han senare i livet kommer på att det är killar han gillar, så kommer du aldrig att kunna ändra honom för det är den han är, och inget som har med att göra hur du har uppfostrat honom.

• Plazma
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.
    Jag kan inte rå för det... med vist alla har rätt till en åsikt så även din kille. Han är en riktig hjälte... =) Sen hoppas jag att det inte tar för stora propotioner och ni lever ett lång och lyckligt liv ihop
  • Anonym

Killar ska fan inte ha kjol/klänning. Det ser fördjävligt ut och det ska inte vara så.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!