• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Trekk
    PolyPond skrev 2012-08-23 18:58:29 följande:
    Barn används inte som några spelpjäser i något krig för att man försöker ge dem frihet. Tvärtom.

Jag har själv blivit mobbad i många herrans år. Det kan man bli av vilket skäl som helst och att kläder skulle ha särskilt mycket med saken att göra tror jag inte på. Om mobbningen bara skulle bero på det så skulle den avta om kläderna byts ut. Tyvärr upplever de flesta att man kan göra vad som helst som utsatt i försök att anpassa sig, utan att mobbningen upphör. Min erfarenhet är däremot att de saker som man själv vägrar kompromissa med, oavsett vad omgivningen säger, det är också det man i längden kommer att må bäst av. Integritet.

Sedan vet alla föräldrar att det inte går att sätta på en unge kläder de inte själva vill ha. När de kommer upp i en ålder där detta uppmärksammas så sköter de det själva. Innan dess bryr sig vare sig barnen själva eller omgivande barn om saken. Så vilka har då problem med att en mamma eller pappa klär sin lilla i genuskonträra kläder? Jo de vuxna. Enbart.
    Jo men klä en pojke som en flicka och risken för mobbning ökar lavinartat, varför utsätta sitt älskade barn för förhöjda risker?

Dessutom är det MAMMANS åsikter och INTE barnets. Om ungen av fri vilja vill klä sig som en tjej så fine, Men mamman ska inte tvinga på honom tjejkläder mer än hon ska klä honom i naziuniform.

Dessutom, blir man en gång mobbat kan det sitta i även om han börjar klä sig i pojkkläder.

Om hon endast avser att klä barnet i flickkläder eller neutrala kläder bara tills det är gammalt nog att sätta sig på tvären är ju hela projektet ett fioasko :/ 
  • Trekk
    PolyPond skrev 2012-08-23 19:36:12 följande:
    De känslor du hävdar att folk har av att vilja frysa ut folk från gruppen om de avviker för mycket. Sätt igång och tämj dem!

Jag tror vi ska passa oss för att sätta en skala på kön som alls har några siffror.

Hittade någon till:
    fof.se/tidning/2005/6/konsidentiteten-sitter-...
    Det står dock väldigt lite om hormonskillnaderna. Saken är väl den att vi vet väldigt lite om det ännu.
    Helt rätt inställning, men inte via ett barn, jag gör det själv istället.

Intressant länk ändå måste jag säga, fascinerande ämne :) 
  • Anonym

Rätta mig om jag har fel men TS sista inlägg var #133...?? Det enda jag är intresserad av här är att veta om killen gick i klänning på bröllopet... hahahahaha.

Kan inte någon starta en egen tråd som handlar om.. genus familjeliv osv separat?

TS kan du återkomma med ny info kring hur det går för er?

• Läs vad som står och inget annat

Ha ha ha, jag vill se din man i klänning när ni ska på bröllop, störtskön gubbe du har ts, jag hade gjort detsamma bara för o jävlas med dig o försökt få in i din skalle vad syftet egentligen e med klänningen ha ha.. fattar du verkligen inte de själv får han ju bevisa de för dig istället ha ha ha..

• PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-23 20:44:48 följande:
    Jo men klä en pojke som en flicka och risken för mobbning ökar lavinartat, varför utsätta sitt älskade barn för förhöjda risker?

Dessutom är det MAMMANS åsikter och INTE barnets. Om ungen av fri vilja vill klä sig som en tjej så fine, Men mamman ska inte tvinga på honom tjejkläder mer än hon ska klä honom i naziuniform.

Dessutom, blir man en gång mobbat kan det sitta i även om han börjar klä sig i pojkkläder.

Om hon endast avser att klä barnet i flickkläder eller neutrala kläder bara tills det är gammalt nog att sätta sig på tvären är ju hela projektet ett fioasko :/ 
    I tidiga förskoleåldern? -knappast.
    Och därefter kan de välja själva.

Tycker du verkligen att det är lämpligt att stigmatisera tjejkläder (för det är just tjejkläder, inte killkläder, som skapar denna upprördhet) på samma sätt som en naziuniform?
    Varför ska bara tjejer/kvinnor ha rätt att bära alla kläder utan att någon höjer på ögonbrynet?
  • PolyPond
    Trekk skrev 2012-08-23 20:49:34 följande:
    Helt rätt inställning, men inte via ett barn, jag gör det själv istället.

Intressant länk ändå måste jag säga, fascinerande ämne :) 
    Jag finner det väldigt viktigt att både utöva och lära ut frihet och tolerans.
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-23 21:00:13 följande:
    Rätta mig om jag har fel men TS sista inlägg var #133...?? Det enda jag är intresserad av här är att veta om killen gick i klänning på bröllopet... hahahahaha.

Kan inte någon starta en egen tråd som handlar om.. genus familjeliv osv separat?

TS kan du återkomma med ny info kring hur det går för er?

Under varje användarnamn kan du klicka på länken "visa endast".
  • Skägget
    PolyPond skrev 2012-08-23 21:05:22 följande:
    I tidiga förskoleåldern? -knappast.
    Och därefter kan de välja själva.

Tycker du verkligen att det är lämpligt att stigmatisera tjejkläder (för det är just tjejkläder, inte killkläder, som skapar denna upprördhet) på samma sätt som en naziuniform?
    Varför ska bara tjejer/kvinnor ha rätt att bära alla kläder utan att någon höjer på ögonbrynet?
    Du glömmer bort en sak...

Varför ska det överhuvudtaget vara en självklarhet att bära kläder alls, när vädret tillåter?

Jo för att "sociala" REGLER säger att för att fungera i ett samhälle och inte bli utfryst eller ansedd som "konstig" så bör man följa normen... Det är så det är, jag kan inte VÄLJA att gå utan kläder... även om det är det ultimata naturliga... (inte för att jag skulle vilja - det är bara frågeställningen som är viktig)  Troligtvis kan jag heller inte VÄLJA att gå i ett utstuderat "kvinnligt" plagg såsom Bikini... (gärna med string, det passar så bra till mitt skägg) i stället för T-Shirt...

Vi får inte i ett "samhälle" välja.... Vad ni/du/hon gör är tvinga ett barn att bryta mot normen och  därmed tvingar på denne en utfrysning. I ett annat samhälle kanske det hade varit annorlunda, där hade det kanske varit tillåtet att bära vadhelst man önskade, men denne person /du / ni tvingar era barn att bli "soldater" i detta krig, dessa soldater kommer också vara dem som blir drabbade...

• maaammaaa

Vår son som är tre år är förtjust i smink, rosa klänningar och långhåriga peruker, liksom våra döttrar. Han brukar ta tag i mitt hår och lägga det på sitt huvud. Han blir jätteledsen om man säger åt honom att killar ska ha kort hår, byxor och inget smink. Han får klä ut sig hemma men inte när vi ska ut. Jag tror nog han växer ur det här stadiet.

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!