• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:23:30 följande:
    Det var inte riktat mot dig! utan mot tokfeministerna.

Allt jag skriver här är inte direkt riktat mot dig (Faktiskt)

H
    Eftersom jag är konstaterat tokfeminist så tar jag faktiskt åt mig.
  • Anonym (hOn)
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:15:56 följande:
    Här förstår jag faktiskt inte invändningen. Det är ju inte skolan som driver detta, utan en stiftelse. Det står förstås en annan grundare att skapa något liknande för killar.

Gå inte i fällan att bara gnälla istället för att handla, där det finns handlingsutrymme!

Med ett "litet" bidrag (150 000 kr) från Stockholms stad...
  • PolyPond
    Anonym (hOn) skrev 2012-09-13 09:28:05 följande:

Med ett "litet" bidrag (150 000 kr) från Stockholms stad...
    Fortfarande: vad hindrar ett liknande initiativ för killar?
  • Anonym
    Paulina11 skrev 2012-09-13 08:53:16 följande:
    för övrigt måste jag fråga TS en sak, har inte läst hel tråden så frågan har säkert kommit innan. Men du skriver att du är en stolt feminist. I mina öron så är det = att man anser att tjejer och killar är lika mycket värda i korta ordalag. Alltså har man ett barn så har båda föräldrarna exakt lika stor rätt att bestämma klädval, matval osv innan barnet själv är tillräckligt gammalt för att ha en åsikt om saken. Du vill att din son ska få bära klänning! din man verkar tydligen inte vilja att sonen ska gå klädd så, ändå är det du som bestämmer i denna fråga, och du anser dig fortfarande som stolt feminist. Att vara feminist innebär ju inte att kvinnan har rätt, mannen har fel. Antar även att du då anser att alla människor är lika mycket värda, och att alla människor i vuxen ålder har rätt att vara som de är, men endå trots det så vill du neka din man att gå i klänning?! tycker detta är lite dubbelmoral vare sig mannen bär det i ren protest eller gillar att ha det på sig. 
    Så bra sagt!
    Det är väl det största problemet att just femisterna alltid tycker att dom har rätt och skall bestämma.....
  • PolyPond

Det finns väl till exempel ingen som anser att det här är ett dåligt initiativ, trots att det vänder sig till unga män?
    www.stadsmissionen.se/Press--opinion1/Press--arkiv/Pressmeddelanden/PsykoterapiStiftelsen-stodjer-Mottagningen-for-unga-man/

Jag påstår inte att det är samma  sak som Stella, men det påvisar möjligheten att skapa stiftelser och projekt för killar enbart - och dessutom få stadsbidrag för det.

• Janice01
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:15:56 följande:
    Här förstår jag faktiskt inte invändningen. Det är ju inte skolan som driver detta, utan en stiftelse. Det står förstås en annan grundare att skapa något liknande för killar.

Gå inte i fällan att bara gnälla istället för att handla, där det finns handlingsutrymme!
    Det står ju klart och tydligt att kommunen betalade 150 000 kr till stöd för det projektet....
  • Västjämtland

Och det är ditt problem och inte mitt!
    Tar man på sig rollen att företräda en politisk åsikt får man faktiskt stå för det. Jag har tex, inte gått till personangrepp, utan debaterar sak och inte person!

Förövrigt så är det bara att läsa innantill på denna sida för att inse hur mans-pojkfientlig feminismen är!
    http://www.feministisktinitiativ.se/for_en_feministisk_politik.php#f

En hel sida om hur elak, ond och hemsk mannen är.
    Om hur man skall enbart gynna kvinnor och ge dem rättigheter som männen skall förnekas.

Om hur man skall skapa platser där mannen skall hanteras som det ett problem.

En mansjour kan ju bara få bidrag från staten om den är till för att "behandla män som slår kvinnor"

Men eftersom 50% av våldet i hemmets drabbar just män så får inte en mansjour söka stöd för det, Eftersom feminismen bestämt att det bara är kvinnor som blir slagna!

(jämlikhet = My ass) 

Och det psykiska våldet som kvinnor utsätter män för i vårdnadsprocesser skall vi inte tala om! En kvinna som rövar bort sitt barn (trots förlorad vårdnad) får ju straffrabbat eftersom hon "skyddar!" barnet.

Synd att historieförfalskare som Eva Lundgren och M Winberg har fått statens öra. verkligen synd för alla utsatta män i detta land.   

Om man läser om feminism, så är det detta man får reda på!

Detta är min åsikt, du må tycka att den är fel. men den är min.                     

Om du tycker att jag har fel om feminsimen så kanske du skall läsa vad Fi anser att feminsimens politisk ideologi är. Säger du att du är feminist, då ställer du dig bakom den med!

H   

• PolyPond
    Janice01 skrev 2012-09-13 09:46:57 följande:
    Det står ju klart och tydligt att kommunen betalade 150 000 kr till stöd för det projektet....
    Och?
    Det går att få bidrag för killprojekt också.
  • Västjämtland
    PolyPond skrev 2012-09-13 09:51:15 följande:
    Och?
    Det går att få bidrag för killprojekt också.

Var det inte du som sa att mångfald var bättre? Bara tjéjer är inte mångfald

Minst 50% killar annars blir de diskriminerade!  Har man sagt A får man säga B med!
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!