• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • HäckHäxan
    Anonym (Ts) skrev 2012-08-21 20:31:12 följande:
    Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.
    Jag fattar faktiskt inte. Barnet är född med penis alltså pojke, du klär honom i klänning??? Varför? När han blir äldre och vill ha klänning så lär han säga till, det har varje grabb jag känt gjort iaf. Jag köper helt att man skall låta barn vara som de vill, att de skall få gå klädda som de vill. Men ert barn är så litet att det inte har någon vilja ännu, så varför måste du spöka ut honom i klänningar nu?

Att barn skall ha alla färger och få välja är helt självklart för mig, du har en pojke och ingen hen Obestämd därmed inte sagt att han enbart måste ha blått och grönt liksom, färgglatt tror jag stenhårt på, alla färger, när barn blir äldre så kommer de själva börja ha åsikter om vad de gillar för färger och plagg och låt dom ha det.

Tycker du skall vara stolt över din man som vågar sticka ut och sluta gnälla om saken, om de är okej för dig att klä er son i klänningar så borde det vara helt okej om din man vill gå på bröllop i en klänning, med försök att se det ur ditt perspektiv så hajjar jag inte problemet!
    Man får göra sig till ibland, så folk förstår att man inte är perfekt.
  • Paulina11

hihi hoho hahah, tycker din man verkar ha ett stort sinne för humor! hälsa honom från mig!!! <3

• HäckHäxan
    Paulina11 skrev 2012-09-12 19:02:41 följande:
    hihi hoho hahah, tycker din man verkar ha ett stort sinne för humor! hälsa honom från mig!!! <3
    Skrattande
    Man får göra sig till ibland, så folk förstår att man inte är perfekt.
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-12 18:49:43 följande:
    "Varför skulle ja göra det?

Jag har barn. Hen mår bra. Och har ett könsorgan. Men du har ingen rätt att veta vilket."

"Nej, min sambo är inte transvestit och jag kallar inte honom för hen när könet är känt eller relevant."

En fråga på dessa två uttalanden av dig!

Hur skall personalen på ditt barns skola/förskola tilltala ditt barn?

Undrar
    Med namn, förslagsvis

MItt barns (förmodade, eftersom hen kan vara exempelvis transsexuell) kön är rätt uppenbart. Men det gör ju inte att det på något vis är relevant för någon här på familjeliv.
  • Paulina11

för övrigt måste jag fråga TS en sak, har inte läst hel tråden så frågan har säkert kommit innan. Men du skriver att du är en stolt feminist. I mina öron så är det = att man anser att tjejer och killar är lika mycket värda i korta ordalag. Alltså har man ett barn så har båda föräldrarna exakt lika stor rätt att bestämma klädval, matval osv innan barnet själv är tillräckligt gammalt för att ha en åsikt om saken. Du vill att din son ska få bära klänning! din man verkar tydligen inte vilja att sonen ska gå klädd så, ändå är det du som bestämmer i denna fråga, och du anser dig fortfarande som stolt feminist. Att vara feminist innebär ju inte att kvinnan har rätt, mannen har fel. Antar även att du då anser att alla människor är lika mycket värda, och att alla människor i vuxen ålder har rätt att vara som de är, men endå trots det så vill du neka din man att gå i klänning?! tycker detta är lite dubbelmoral vare sig mannen bär det i ren protest eller gillar att ha det på sig. 

• Västjämtland

Här är ytterligare ett bevis på hur statsfeminismens sverige diskriminerar pojkar i skolan och ger tjejerna särbehandling.

http://genusnytt.wordpress.com/2012/09/13/upprord-gymnasist-mejlar-genusnytt-om-pojkdiskriminering/

Hade det varit motsatt så att enbart killar hade fått denna förmån hade det blivit stora påslag om hur synd det är om de stackars små flickorna.

Men är det diskriminering av killar så är det ju bara bra, enligt tokfeministernas agenda.

Och om det nu är så bra med jämnstäldhet och mångfald?  Varför är det till 99% bara tjejer på landets genusutbildningar och fakultet?

Man undrar?    

• PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:09:14 följande:
    Här är ytterligare ett bevis på hur statsfeminismens sverige diskriminerar pojkar i skolan och ger tjejerna särbehandling.

genusnytt.wordpress.com/2012/09/13/upprord-gy.../

Här förstår jag faktiskt inte invändningen. Det är ju inte skolan som driver detta, utan en stiftelse. Det står förstås en annan grundare att skapa något liknande för killar.

Gå inte i fällan att bara gnälla istället för att handla, där det finns handlingsutrymme!
  • PolyPond
    Västjämtland skrev 2012-09-13 09:09:14 följande:
    Men är det diskriminering av killar så är det ju bara bra, enligt tokfeministernas agenda.

JAG undrar varför du fortsätter använda ordet "tokfeminist" när du talar med en sådan och konstaterat att vi står för jämställdhet?
  • Västjämtland

Det var inte riktat mot dig! utan mot tokfeministerna.

Allt jag skriver här är inte direkt riktat mot dig (Faktiskt)

H

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!