• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym

En tanke bara eftersom detta dykt upp så plötsligt i ert annars avslappnade hemmamiljö.

Kan det vara så att pappan i fråga har träffat någon ny som pojken sett och att han nu vill skydda sin mamma/ge henne samma fina uppmärksamhet?

• Malinka3

Alltså va? sova naken o mysa med sin 6 åriga son? näää!
    Nakenhet något naturligt och inget fullt,håller med! Men de e något man har för sig själv eller ni kanske är nakna framför eran bror/syter oxå? 
    Men vi kan ju vända på de, säg att erat ex ligger naken o myser med eran 6åriga dotter... 

• kudden12

Fan, vilken löjlig diskution, va är det för FEL med att vara naken med sitt barn så länge det inte " känns" fel??? Herregud, det är ju knappast nån sexuell aspekt , han tycker det är mysigt att krypa ner under täcket på mornarna och ligga prata, om han sen är naken eller påklädd är faktiskt skit samma, inget jag tänker nåt nämnvärt på?? Däremot om man vänder på det, om jag SKULLE tänka: på, han är naken,, kom och lägg dej, då blir det genast en annan femma
    Kanske ska sluta hålla handen öppet på stan oxå, kan ju tydligen misstolkas rejält

sluta överdriv allt så förbannat

• Anonym (ÖH?)
    kudden12 skrev 2012-09-17 09:01:24 följande:
    Fan, vilken löjlig diskution, va är det för FEL med att vara naken med sitt barn så länge det inte " känns" fel??? Herregud, det är ju knappast nån sexuell aspekt , han tycker det är mysigt att krypa ner under täcket på mornarna och ligga prata, om han sen är naken eller påklädd är faktiskt skit samma, inget jag tänker nåt nämnvärt på?? Däremot om man vänder på det, om jag SKULLE tänka: på, han är naken,, kom och lägg dej, då blir det genast en annan femma
    Kanske ska sluta hålla handen öppet på stan oxå, kan ju tydligen misstolkas rejält

Fast nu handlade ju det om att han vill att hon ska se att han är hård.
  • lindaha

Nu har jag visserligen döttrar, men jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara konstigt eller fel att duscha tillsammans. Jag sover dessutom naken och ena barnet sover i samma säng som mig. 

• Anonym
    kudden12 skrev 2012-09-17 09:01:24 följande:

Med att man inte kan applicera vuxnas värderingar på barn menade jag just vad kudden säger. Mamman tolkar sonens handlingar som om det vore handlingar från en vuxen sexuell person.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:05:28 följande:
    Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
    Jag föreslår att du säger nej när han gör saker du inte gillar istället för att börja tolka situationen.
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2012-09-16 21:34:48 följande:
    En normal fas som barn går igenom?

Ingen av mina sönder har någonsin försökt att ta på mina bröst/underliv. Jag har inte visat mig naken för dom sen dom var 2-3 år... kanske beror på hur föräldrarna beter sig snarare...
    exakt!!
  • Ellaria
    Anonym (Chockad) skrev 2012-09-16 21:08:15 följande:
    Det är en helt annan sak! Man duschar sina barn med avsikten att tvätta de ordentligt.. vilket de många gånger kan missa själva! Du står inte och kollar på barnet när det duschar om du inte är där för att hjälpa till. Simpel fråga, av vilken anledning ska barnet se dig duscha? Och varför ska ni överhuvudtaget duscha tillsammans? Det kan vara sjukt mysigt att lägga sig i badkaret med sina barn.. fine! Men då gör man det med badkläder om barnen är så pass stora.

Och tycker dessutom att ett barn i sexårsåldern är gammalt nog att vara kapabel till att duscha själv. Nu känner ju jag inte TS personligen, och vet absolut inte hur långt barnet är i utvecklingen. Min systerdotter är 5 år och duschar de flesta gångerna på egen hand. Ibland kan hon behöva hjälp med att tvätta ur håret osv. då finns givetvis mamma till hjälp! Men vanligtvis ska ett barn i sexårsåldern kunna duscha själv!
    Varför i hela friden skulle man ha BADKLÄDER på sig när man badar med min sexåring? Hur gör du om du går på badhuset? Varför lär ni era ungar att nakenhet är nått fult som ska döljas? Hur tror du DE beter sig sen när de måste byta om inför andra i skolan och på olika aktiviteter?
    You know nothing, Jon Snow
  • Dragonball

Tror inte det är så onormalt, men du verkar extremt besvärad så duscha inte naken med barnet när det blir så jobbigt för dig och du inte kan hantera det och om svartsjukan mot småsyskonen inte går över så bör du kanske kontakta BVC för hjälp.

Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!