• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym (ÖH?)
    Anonym skrev 2012-09-16 20:52:09 följande:
    Måste man duacha med sitt barn för att hjälpa henom att tvätta sig?
  • Ellaria
    Anonym (ÖH?) skrev 2012-09-16 20:50:29 följande:
    En sexåring borde absolut veta hur man duschar och tvättar sig. 
    Veta är inte samma sak som att göra.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    Anonym skrev 2012-09-16 20:52:09 följande:
    Måste man duacha med sitt barn för att hjälpa henom att tvätta sig?
    Nej, man måste inte, men man gör kanske ändå. Varför skulle man inte? Varför är det så himla hemskt att din sexåring ser dig naken?
    You know nothing, Jon Snow
  • Anonym

Huuuga! Det är sånt här som gör mig så sjukt glad att jag jag har en flicka och inte nån läskig liten pojke=S

• Anonym (Chockad)
    Ellaria skrev 2012-09-16 20:47:50 följande:
    What? Fullt normalt att duscha med en sexåring. Litar du på att din sexåring kommer ihåg att tvätta sig överallt?
    Det är en helt annan sak! Man duschar sina barn med avsikten att tvätta de ordentligt.. vilket de många gånger kan missa själva! Du står inte och kollar på barnet när det duschar om du inte är där för att hjälpa till. Simpel fråga, av vilken anledning ska barnet se dig duscha? Och varför ska ni överhuvudtaget duscha tillsammans? Det kan vara sjukt mysigt att lägga sig i badkaret med sina barn.. fine! Men då gör man det med badkläder om barnen är så pass stora.

Och tycker dessutom att ett barn i sexårsåldern är gammalt nog att vara kapabel till att duscha själv. Nu känner ju jag inte TS personligen, och vet absolut inte hur långt barnet är i utvecklingen. Min systerdotter är 5 år och duschar de flesta gångerna på egen hand. Ibland kan hon behöva hjälp med att tvätta ur håret osv. då finns givetvis mamma till hjälp! Men vanligtvis ska ett barn i sexårsåldern kunna duscha själv!
  • Anonym (ÖH?)
    Ellaria skrev 2012-09-16 20:59:14 följande:
    Veta är inte samma sak som att göra.
    Och hur svårt kan det vara? Tvätta med lite vatten är allt som räcker. Klarar inte barnet av det skulle jag fundera på om ungen ens vet varför man duschar...
  • Anonym (wHat)

Alltså, jag vet inte var gränsen går för att duscha med ett barn, MEN om ungen sitter och pillar på sig själv och vill ta mamma på brösten, så har man som förälder ett gränslöst beteende, som möjliggör detta för barnet. Helt sjukt tycker jag att det ts skriver är. Vi är inte blyga här hemma, sitter med öppen toa dörr osv, men att ligga nakna och kramas med stora barn som 6-åringar är bara toooo much. TS: ditt beteende är ett övergrepp, sluta genast med att ge ditt barn tillgång till din nakna kropp.

• Anonym (Chockad)
    Ellaria skrev 2012-09-16 21:01:13 följande:
    Nej, man måste inte, men man gör kanske ändå. Varför skulle man inte? Varför är det så himla hemskt att din sexåring ser dig naken?
    TS son tar på sig själv medan han kollar på sin mamma tvåla in sig själv, det är anledningen till att det är så himla hemskt.
  • Anonym (kakan)

förstår inte varför alla hänger upp sig att man vistas hemma naken/na? eller sover naken.. det gör väl de flesta? varför skämmas över sin kropp? precis som någon här på tråden skrev så föds vi ju nakna.. och jag tycker inte det är konstigt att ni väljer att gå nakna efter duschen.Jag tror att detta är något som alla barn går igenom, vissa visar det lite mer och andra lite mindre. Han har upptäckt att han är kille och hans mamma är en kvinna. han har blivit attraherad av det kvinnliga könet, och slumpen att det blev du. Hade likaväl kunnat vara en flicka i hans klass (fsk/6-års grupp)  

Kanske du får sätta dig ner med honom och prata om det lite, inte göra stor grej av det så han tycker det är genant men ändå poängtera hans och din relation. Om du nu känner beskymmer av hans beteende. Dock är ju söner mer för sin mamma och virse versa. Oftast är det så. 

• Deelicious
    kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!