• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 20:54:00 följande:
    Men det är ju ändå viktigt att sätta gränser när det gäller kroppen. Och han är ju 6 år. Men det gör du ju redan. 

Ja jag har ju sagt ifrån.. Men han tjatar ju ändå om att han är kär i mig.. Och pussar mer.. Men vill ju inte avvisa honom pussar och närhet, men jag tycker det blir jobbigt..
    Sen är jag ju som sagt rädd för vad som händer om jag träffar någon.. :/ 
  • Lufsan
    Anonym skrev 2012-09-15 21:03:42 följande:

Ja jag har ju sagt ifrån.. Men han tjatar ju ändå om att han är kär i mig.. Och pussar mer.. Men vill ju inte avvisa honom pussar och närhet, men jag tycker det blir jobbigt..
    Sen är jag ju som sagt rädd för vad som händer om jag träffar någon.. :/ 
    Det är egentligen rätt så lätt även om det känns svårt. När du börjar känna dig obekväm så säger du ifrån. Du måste tyvärr avvisa honom på ett sätt. Men det betyder ju inte att ni inte kan mysa för det. 
    En dag i sänder.
  • Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 21:05:40 följande:
    Det är egentligen rätt så lätt även om det känns svårt. När du börjar känna dig obekväm så säger du ifrån. Du måste tyvärr avvisa honom på ett sätt. Men det betyder ju inte att ni inte kan mysa för det. 

Det skär ju i mig att jag avvisar honom och säger att jag inte vill att han klänger på mig, eller inte vill pussas varje gång han vill.. Vi säger ju att vi älskar varandra flera ggr om dagen.. Vi kramas och pussas hipp som happ.. Men jag känner mig lite trängd, och när jag visar kärlek till lillebror är han där direkt..
  • enäggs81

Det där är en åldersgrej som kommer gå över. inget att oroa sig över. Gör ingen stor sak av det. sätt bara tydliga gränser. Det är vanligt i den åldern.

• Barbamamah
    Anonym skrev 2012-09-15 21:03:42 följande:
    Ja jag har ju sagt ifrån.. Men han tjatar ju ändå om att han är kär i mig.. Och pussar mer.. Men vill ju inte avvisa honom pussar och närhet, men jag tycker det blir jobbigt.. Sen är jag ju som sagt rädd för vad som händer om jag träffar någon.. :/ 

Att du kommer att träffa någon ny, ta den sorgen den dagen den kommer. Din son har precis gått genom att ni separerat och dessutom börjat skolan. Mycket som har hänt i hans liv som kanske gör honom otrygg och orolig. Det kommer att gå över. Det är inget fel på nakenhet och pussar och kramar men det är ditt jobb som förälder att lära dina barn gränser och respekt för andras kroppar.
  • Lufsan
    Anonym skrev 2012-09-15 21:10:09 följande:

Det skär ju i mig att jag avvisar honom och säger att jag inte vill att han klänger på mig, eller inte vill pussas varje gång han vill.. Vi säger ju att vi älskar varandra flera ggr om dagen.. Vi kramas och pussas hipp som happ.. Men jag känner mig lite trängd, och när jag visar kärlek till lillebror är han där direkt..
    Du måste sätta gränser när du känner dig obekväm och när det gäller lillebror måste du också säga ifrån "Nej, nu kramas jag med lillebror". 
    En dag i sänder.
  • MalinEddie
    Barbamamah skrev 2012-09-15 21:54:01 följande:

Att du kommer att träffa någon ny, ta den sorgen den dagen den kommer. Din son har precis gått genom att ni separerat och dessutom börjat skolan. Mycket som har hänt i hans liv som kanske gör honom otrygg och orolig. Det kommer att gå över. Det är inget fel på nakenhet och pussar och kramar men det är ditt jobb som förälder att lära dina barn gränser och respekt för andras kroppar.
  • Anonym
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 21:03:01 följande:
    Är det så vanligt att mammor sett sina söner med stånd flera gånger och att sönerna vill visa upp det för mammorna???
    Sonen visade glatt upp den när den stod rakt ut! Han fattade inte vad som hänt alls

Nu, ca ett år senare, får jag inte ens vara med i duschen...  

• Lufsan
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 21:03:01 följande:
    Är det så vanligt att mammor sett sina söner med stånd flera gånger och att sönerna vill visa upp det för mammorna???
    Jobbar på förskola och när man byter blöja på de små pojkarna har de 9 gånger av 10 stånd. Så det tror jag inte alls är konstigt. Och barn vet ju inte vad det är som händer. 
    En dag i sänder.
  • Madeleine Louise
    Lufsan skrev 2012-09-15 22:58:45 följande:
    Jobbar på förskola och när man byter blöja på de små pojkarna har de 9 gånger av 10 stånd. Så det tror jag inte alls är konstigt. Och barn vet ju inte vad det är som händer. 
    Jag antar att de pojkarna du byter blöja på är max 3 år? Det är en helt annan sak.
    Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!