• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym (?)

Tycker inte alls det är konstigt att man duschar med sin sexåring....Ts kanske inte heller menar att hon gör det varje gång..men att det händer...eller? Om barnet sen börjar pilla på sig själv m.m. så är det väl bara att säga till på ett bra sätt...kanske be honom gå ut o ta på sig badrocken medan mamma duschar färdig eller liknande...

• Apopan

Jahapp, då vet en vad en har att vänta i framtiden då (rätt så nybliven mamma till en son och också någon som tycker det är bra att ha en avslappnad relation till nakenhet så långt det går)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-16 20:10:44 följande:
    Oidipuskomplex: en normal fas barn går igenom

Att som Oidipus döda sin ena förälder och gifta sig med den andra: inte en normal fas barn går igenom 
    En normal fas som barn går igenom?

Ingen av mina sönder har någonsin försökt att ta på mina bröst/underliv. Jag har inte visat mig naken för dom sen dom var 2-3 år... kanske beror på hur föräldrarna beter sig snarare...
  • mmeline
    kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...
  • Anonym (gränser)
    Apopan skrev 2012-09-16 21:27:36 följande:
    Jahapp, då vet en vad en har att vänta i framtiden då (rätt så nybliven mamma till en son och också någon som tycker det är bra att ha en avslappnad relation till nakenhet så långt det går)
    Avslappnad relation till nakenhet betyder ju inte att man inte sätter gränser för tillgången till varandras kroppar. Mina barn får titta på mig när jag är naken. Men jag vill inte bli berörd hur som helst när som helst, precis som jag inte berör dem hur som helst heller. 

Jag menar att det är okej att visa sin son hur man rengör snoppen, men inte hur man onanerar, och så får man försöka bestämma exakt var någonstans gränsen mellan det ena och det andra går. Det är inte så svårt, menar jag.  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 09:05:28 följande:
    Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 

Man kan inte applicera vuxnas värderingar på barn
  • Anonym (gränser)
    Anonym skrev 2012-09-16 21:57:46 följande:

Man kan inte applicera vuxnas värderingar på barn
    Nej, men blir man illa berörd är det nog ändå dags att sluta duscha ihop! 
  • Apopan

Anonym (gränser): ja, det är väl rätt självklart det du skriver. Har inte menat något annat än att jag inte har haft tankarna kring detta ämne alls. Var ett bra tag sedan jag läste psykologi i skolan :)

• Anonym

Ha ha ha det är nog mer ovanligt med en 5-6-åring som inte är kär i sin mamma

Det är verkligen helt normalt faktiskt. Svartsjuk är alla barn på sina små eller storasyskon för den delen, ingenting att oroa sig för.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-16 21:34:48 följande:
    En normal fas som barn går igenom?

Ingen av mina sönder har någonsin försökt att ta på mina bröst/underliv. Jag har inte visat mig naken för dom sen dom var 2-3 år... kanske beror på hur föräldrarna beter sig snarare...
    Oidipuskomplex innebär inte att barnet tar på förälderns könsdelar. Himmel.
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!