• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym
    MalinEddie skrev 2012-09-15 20:36:08 följande:
    Jag förstår inte varför du inte säger att du inte vill att han tar på dina bröst. Tvåla in dig kan du väl göra själv?

Han tvålar INTE in mig!!!!!
  • Lufsan
    garttin80 skrev 2012-09-15 20:39:43 följande:
    Men vad är det för fel på folk. Jag tycker ts verkar helt normal och jag har oxå en sexåring som jamt vill känna på mina bröst lite som tröst. Enda skillnaden är att det är en tjej och då är det väl förmodligen mer ok enligt många. Hon sover ibland bredvid oss och vi sover alltid nakna, ingenting någon av oss ens reflekterar över.
    Nej forffarande inte okej tycker jag angående brösten. Man måste ju få barnen att respektera människors kroppar. Att det finns gränser. 

Att man är nakna med sitt barn är ju inte ett dugg konstigt. Men att man fortsätter duscha tillsammans med sitt barn när han gör sådana saker är inte okej. Man måste ju sätta gränser. Det är ju inte okej att barnet gör så och tittar på någon annan i ett badhus t.ex.  
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    Anonym skrev 2012-09-15 20:43:09 följande:

Jag har ALLTID duschat med mina barn och jag har ALLTID sovit naken framför mina barn.. Det här har hänt senaste veckan.. Jag har barnen varannan vecka och innan har det inte varit nått.. Han började i måndags, sen hände det i onsdags igen, och efter det har jag inte duschat med honom mer.. Brösten får han inte ta på.. Han har inte gjort det heller på några dagar sen jag sa åt honom att sluta, att bröst är för bebisar.. Vi har alltid varit kärleksfulla mlot varandra, men nu är han extremt klängig och vill pussas mer än vanligt.. Han har precis börjat skolan. Det är 6 månader sen jag och mitt ex separerade och han har hela tiden sagt att han vill att han ska flytta tebax till oss.. Men häromdagen sa han att han hoppas att jag aldrig blir kär i någon för att han vill att jag ska vara kär i honom.. Men jag sa till honom att man inte får vara kär i barn, att vuxna blir kära i vuxna..
    Ja men då har du ju inga problem. Om du har satt gränser och visar honom vad som är okej och inte och han slutat så är det väl inget problem. Det är ju en normal fas som kommer gå över. 
    En dag i sänder.
  • MalinEddie
    Anonym skrev 2012-09-15 20:43:43 följande:

Han tvålar INTE in mig!!!!!
    Ber om ursäkt! Läste fel. Men säg till honom att du inte vill att han tar dig på brösten? Du är inte kär i honom men älskar honom på alla tänkbara sätt, inget fel att säga det. Även om det är helt normalt att barn visar dessa känslor förtjänar de ärlighet och gränser.
  • kudden12

Har bara läst några inlägg, men är det fel att duscha/ bada i badkar med sin 7 åriga son??? Har aldrig ens trängt " sexuellt' när jag badar med honom, och han får känna och klämma om han vill, han gör det ju bara på skoj, och pussas och kramas gör vi hela tiden, även ligger nakna tillsammans på morgnarna då vi har fulla diskutioner om vad dagen har att erbjuda. Har faktiskt inte ens trängt tanken på nåt sex, eller att han skulle vara för stor,, han och jag älskar ju att ligga och mysa!! Ser absolut inget fel i det!

• MalinEddie
    Anonym skrev 2012-09-15 20:43:09 följande:

Jag har ALLTID duschat med mina barn och jag har ALLTID sovit naken framför mina barn.. Det här har hänt senaste veckan.. Jag har barnen varannan vecka och innan har det inte varit nått.. Han började i måndags, sen hände det i onsdags igen, och efter det har jag inte duschat med honom mer.. Brösten får han inte ta på.. Han har inte gjort det heller på några dagar sen jag sa åt honom att sluta, att bröst är för bebisar.. Vi har alltid varit kärleksfulla mlot varandra, men nu är han extremt klängig och vill pussas mer än vanligt.. Han har precis börjat skolan. Det är 6 månader sen jag och mitt ex separerade och han har hela tiden sagt att han vill att han ska flytta tebax till oss.. Men häromdagen sa han att han hoppas att jag aldrig blir kär i någon för att han vill att jag ska vara kär i honom.. Men jag sa till honom att man inte får vara kär i barn, att vuxna blir kära i vuxna..
    Jag tar tillbaka mitt inlägg. Låter som du hanterar detta på ett bra sätt.
  • Anonym

För mig är inte mina bröst något sexuellt.. Jag har aldrig blivit upphetsad av att nån smeker mina bröst.. Mina bröst 'är stora och i vägen.. De är till för att amma barn och vara en trygghet..

• Lufsan
    Anonym skrev 2012-09-15 20:52:40 följande:
    För mig är inte mina bröst något sexuellt.. Jag har aldrig blivit upphetsad av att nån smeker mina bröst.. Mina bröst 'är stora och i vägen.. De är till för att amma barn och vara en trygghet..
    Men det är ju ändå viktigt att sätta gränser när det gäller kroppen. Och han är ju 6 år. Men det gör du ju redan. 
    En dag i sänder.
  • Anonym (Sätt gränser)

Säg åt honom att han får pilla på sig när han är ensam. Känner du dig inte bekväm att han tar på dina bröst säg vänligt men bestämt ifrån. Förklara att mamma älskar honom men att mamma blir kär i män i hennes ålder och att du genom att vara kär i någon annan inte betyder att du älskar honom mindre för det. Förklara skillnaden mellan älska och att vara kär.

• Madeleine Louise

Är det så vanligt att mammor sett sina söner med stånd flera gånger och att sönerna vill visa upp det för mammorna???

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!