• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Lufsan
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 23:06:34 följande:
    Jag antar att de pojkarna du byter blöja på är max 3 år? Det är en helt annan sak.
    Ja såklart. Men du specificerade inte vilken ålder du menade. 

Men tycker för övrigt att det är normalt. När man är i den åldern vet man ju inte vad det är och att man ska hålla det för sig själv.  
    En dag i sänder.
  • en glad

Haha - typisk 6-åring skulle jag vilja säga!
    Läs på lite om den oidipala eller falliska fasen i barns utveckling!

• kille95

Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...

• Anonym
    kille95 skrev 2012-09-16 01:08:19 följande:
    Alltså detta låter ju helt sjukt.. Duschar med era söner ligger och myser med varandra nakna?! Någon jävla gräns borde det väl finnas...

Vad är det som är så farligt med naket? Föds vi inte nakna? Är inte nakenhet det mest naturliga vi har?
    Tycker det låter mer lustigt att man gömmer sig, då är ju nakenhet nått fult! 
  • Madeleine Louise
    Lufsan skrev 2012-09-16 00:04:11 följande:
    Ja såklart. Men du specificerade inte vilken ålder du menade. 

Men tycker för övrigt att det är normalt. När man är i den åldern vet man ju inte vad det är och att man ska hålla det för sig själv.  
    Nej, fast rubriken är ju "Min 6-åring.." och när TS frågade Är detta normalt? så trodde jag att hon frågade om det är normalt för 6-åringar och jämnåriga. Tråden specificerar sig inte mot blöjbarn, och jag ställde frågan till de som svarat att deras söner visat upp den, därför trodde jag att min fråga var självklar, ber om ursäkt.

Sedan känns det lite omöjligt att en bebis skulle kunna visa upp sin snopp så som TS beskriver
    Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • sextiotalist

Du får fortsätta som du gör, visa dina gränser. Sedan är det inte helt ovanligt att barn redan vid sex-års-åldern börjar ha någon form av sexualtiet och då kanske det som var helt OK för ett halvår sedan inte är lika OK idag. Det verkar som ditt barn nu börjar hitta sin sexualitet, självklart inte på samma sätt som vuxen.

Du skrev att du tycker det är fel att du måste börja dölja dig, nej, det är inget fel att börja dölja sig när barnen kommer i en viss ålder, speciellt om de inte själva kan hantera situationen. 

Så om jag var som du, så skulle jag börja duscha ensam, ha trosor och ett linne när barnen sover med mig.   

• Anonym (...)
    Barbamamah skrev 2012-09-15 21:54:01 följande:

Att du kommer att träffa någon ny, ta den sorgen den dagen den kommer. Din son har precis gått genom att ni separerat och dessutom börjat skolan. Mycket som har hänt i hans liv som kanske gör honom otrygg och orolig. Det kommer att gå över. Det är inget fel på nakenhet och pussar och kramar men det är ditt jobb som förälder att lära dina barn gränser och respekt för andras kroppar.

Håller med. Känns otroligt viktigt att barnet får lära sig att det inte är okej att ta för sig hur man vill av andra. Kramar och mys ska vara något som bägge parter är med på. Det är inget man själv eller någon annan ska ställa upp på mot sin vilja.
  • Anonym (Kit)

Har ingen av er hort talas om oedipus complex? Det ar normalt beteende och kommer att ga over. Las om oedipus complex ts sa kanske du forstar mer.

• ummabdilleh
  • Anonym
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!