Anonym skrev 2012-09-15 20:43:09 följande:
Jag har ALLTID duschat med mina barn och jag har ALLTID sovit naken framför mina barn.. Det här har hänt senaste veckan.. Jag har barnen varannan vecka och innan har det inte varit nått.. Han började i måndags, sen hände det i onsdags igen, och efter det har jag inte duschat med honom mer.. Brösten får han inte ta på.. Han har inte gjort det heller på några dagar sen jag sa åt honom att sluta, att bröst är för bebisar.. Vi har alltid varit kärleksfulla mlot varandra, men nu är han extremt klängig och vill pussas mer än vanligt.. Han har precis börjat skolan. Det är 6 månader sen jag och mitt ex separerade och han har hela tiden sagt att han vill att han ska flytta tebax till oss.. Men häromdagen sa han att han hoppas att jag aldrig blir kär i någon för att han vill att jag ska vara kär i honom.. Men jag sa till honom att man inte får vara kär i barn, att vuxna blir kära i vuxna..
Jag håller med om att nakenhet inte är något fult eller skamligt, men jag reagerar ändå på att du verkar sakna förmåga att sätta gränser. Det handlar ju inte bara om din egen kropp, utan även om hans kropp och hans känsla för gränser. Det kanske inte räcker med att säga att han inte får ta på brösten? (och varför får han inte ta på brösten för den delen, om de inte är sexuella för dig?).
Det kommer trots allt en tid då det inte längre är okej att en pojke delar säng med sin nakna mamma. Kanske har den tiden kommit nu. För när annars, när han är 13-14 år? Skulle inte tro det.
Förutom det tycker jag inte att han verkar onormal. Mina barn är också enormt fästa vid mig och gillar att klämma på brösten (de är ju mjuka och härliga) men jag gissar att det går över med tiden.