• Anonym

Min 6 åring är kär i mig!

Jag vet att det är vanligt att barn blir kära i sina mammor i en viss ålder..

Men jag känner att det börjar gå till överdrift med min son.. :(
    Han är extremt svartsjuk på sin lillebror, han ska vara på mig hela tiden.. Helst ta på mig mycket.. Han tar på mina bröst, vilket han alltid varit mkt för mina tuttar enda sen han va liten.. Men nu när vi duschar kan han pilla på sig själv när jag tvålar in mig, han vill att jag ska se att den blir hård.. Han vill pussas mer än förut.. Och han säger att han inte vill att jag ska bli kär i någon ny utan han vill att han och jag ska vara kära..

Överdriver jag? Är detta normalt? 
  • Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!
  • Anonym

Varför skulle det vara konstigt att duscha med sin 6åring jag duschar tom med min 9åriga dotter ibland (och min 6åriga son) jag förstår inte varför man inte skulle kunna visa sig naken för sina barn? Ts jag tror inte att han tänker på det sexuella viset som du gör det är enbart i vuxnas hjärna. Men du ska nog ändå förklara att man pillar på sig själv när man är ensam och att mammas bröst bara är för bebias typ

• ummabdilleh
    Baby anastasia skrev 2012-09-15 09:14:56 följande:
    Varför duschar du med din son som är 6 år? Och varför låter du han ta på dina bröst? Han är inte 2 år längre. En 6 åring är ganska "stor". Det är du som ska lära honom gränserna inte bara se på när han gör saker som verkar onormalt. Sluta duscha med honom och låt han inte ta på dina bröst.

helt sjukt!!
  • ummabdilleh
    Anonym skrev 2012-09-15 09:17:13 följande:
    Kan tillägga att naket är normalt hos oss.. Vi är nakna länge efter duschen och jag sover naken, så min nakna kropp är ju liksom inget nytt för honom.. Men nu känner jag att jag måste dölja min kropp.. Ska det va så?

Jag är rädd att OM jag träffar någon ny så kommer han bli värre, eller kanske elak, fast han är det snällaste barnet i världshistorian..  

detta kan inte vara en riktig trad..det later helt sjukt vad du gor..ar naken efter dushen, sover naken framfor dinn son..man maste ha en grans .varfor visa sig naken frammfor sin son i den alden?
  • Anonym (Sara)
    ummabdilleh skrev 2012-09-15 20:12:01 följande:

detta kan inte vara en riktig trad..det later helt sjukt vad du gor..ar naken efter dushen, sover naken framfor dinn son..man maste ha en grans .varfor visa sig naken frammfor sin son i den alden?

Men SPÄNN AV! Det är jättevanligt och ger en sund kroppsinställning. Varför skämmas för kroppen? Den är inte skamlig.
  • ummabdilleh
    Anonym (Sara) skrev 2012-09-15 20:16:23 följande:

Men SPÄNN AV! Det är jättevanligt och ger en sund kroppsinställning. Varför skämmas för kroppen? Den är inte skamlig.

kroppen i sig ar inte skamlig, beror pa hur man exponderar den..i alla fall inte framfor sin 6 aring som beter sig sa som t.s beskriver...man ligger val inte och sover NAKEN framfor en 6 aring, det later som t.s. mer eller mindre uppmuntrar sin son att bete sig sa
  • MalinEddie

Det är hur vanligt som helst att barn går igenom en period var de är "kära" i föräldrarna. Det brukar visa sig genom kroppskontakt och ord. Min 5-åring är just nu "kär" i sin pappa. Hon berättar det gärna och kramas mycket och ofta med honom. Han brukar svara att han älskar henne men är kär i mamma. Han skulle aldrig låta henne ta på honom på ett sätt som han ansåg var över gränsen. Jag tror på ärlighet och att sätta gränser. Det verkar vara något du behöver jobba på.

• Lufsan
    MalinEddie skrev 2012-09-15 20:30:02 följande:
    Det är hur vanligt som helst att barn går igenom en period var de är "kära" i föräldrarna. Det brukar visa sig genom kroppskontakt och ord. Min 5-åring är just nu "kär" i sin pappa. Hon berättar det gärna och kramas mycket och ofta med honom. Han brukar svara att han älskar henne men är kär i mamma. Han skulle aldrig låta henne ta på honom på ett sätt som han ansåg var över gränsen. Jag tror på ärlighet och att sätta gränser. Det verkar vara något du behöver jobba på.
    Precis vad jag tänker. Man ska ju sätta gränser och visa att det är jättefint att vara kär men att det finns en gräns. Alltså ska pojken inte få ta sin mamma på brösten. 
    Anonym skrev 2012-09-15 09:19:35 följande:
    Ursäkta!? Men varför är det lustigt att man duschar med sina barn!? Går ni aldrig till badhuset med era barn?
    Det är smidigt att duscha alla samtidigt, och mysigt att bada tillsammans alla tre.. Är det nått fel med det? 
    Det är inte ett dugg konstigt men det är ju konstigt att du gör det när han beter sig på det sättet han gör. Du uppmuntrar ju honom. Och i och med att du låter honom ta dig på brösten uppmuntar du ju ännu mer. Du måste säga ifrån, är det konstigt. 
    En dag i sänder.
  • MalinEddie

Jag förstår inte varför du inte säger att du inte vill att han tar på dina bröst. Tvåla in dig kan du väl göra själv?

• garttin80

Men vad är det för fel på folk. Jag tycker ts verkar helt normal och jag har oxå en sexåring som jamt vill känna på mina bröst lite som tröst. Enda skillnaden är att det är en tjej och då är det väl förmodligen mer ok enligt många. Hon sover ibland bredvid oss och vi sover alltid nakna, ingenting någon av oss ens reflekterar över.

• Anonym
    Lufsan skrev 2012-09-15 20:34:44 följande:
    Precis vad jag tänker. Man ska ju sätta gränser och visa att det är jättefint att vara kär men att det finns en gräns. Alltså ska pojken inte få ta sin mamma på brösten. 
    Det är inte ett dugg konstigt men det är ju konstigt att du gör det när han beter sig på det sättet han gör. Du uppmuntrar ju honom. Och i och med att du låter honom ta dig på brösten uppmuntar du ju ännu mer. Du måste säga ifrån, är det konstigt. 

Jag har ALLTID duschat med mina barn och jag har ALLTID sovit naken framför mina barn.. Det här har hänt senaste veckan.. Jag har barnen varannan vecka och innan har det inte varit nått.. Han började i måndags, sen hände det i onsdags igen, och efter det har jag inte duschat med honom mer.. Brösten får han inte ta på.. Han har inte gjort det heller på några dagar sen jag sa åt honom att sluta, att bröst är för bebisar.. Vi har alltid varit kärleksfulla mlot varandra, men nu är han extremt klängig och vill pussas mer än vanligt.. Han har precis börjat skolan. Det är 6 månader sen jag och mitt ex separerade och han har hela tiden sagt att han vill att han ska flytta tebax till oss.. Men häromdagen sa han att han hoppas att jag aldrig blir kär i någon för att han vill att jag ska vara kär i honom.. Men jag sa till honom att man inte får vara kär i barn, att vuxna blir kära i vuxna..
Svar på tråden Min 6 åring är kär i mig!