• Anonym (förtvivlad)

Förlorat min bästa vän

Min bästa vän, min tvillingsjäl, mitt allt har gått bort.
    Det är inte första gången jag förlorat någon nära, men det har aldrig känts så här.

Det är som om jag trillat rakt ner i en avgrund och blivit helt apatisk. Livet har förlorat all glädje, all färg, allt.
    Mitt hjärta går sönder på insidan och dagarna rullar på enbart rutin.
    Jag vill bara lägga mig ner och självdö.
    Det känns som om jag förlorat mig själv, en så stor del av mig. Detta var en människa jag delade allt med under nio års tid. Vi var som en och samma person. Vi klickade ifrån första stund, och älskade varandra bortom alla gränser, i vissas ögon mer än vad vi borde.
    Han var min själsfrände, mitt allt och han finns inte mer. Det var med honom jag delade de lyckligaste såväl som de svåraste stunder. Han visste allt om mig, vi kunde avsluta varandras meningar, visste vad den andre tänkte innan någon hann säga det högt.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte hur jag ska orka leva ett liv utan honom.
    Min värld har rasat och det känns inte som om någon förstår.

Det går över säger dom, jag har förlorat den som fick mig att andas, hur ska det kunna gå över?

Min partner försöker finnas där, men vad hjälper det när jag vet att han avskydde honom? När jag vet att han inte alls gillade det vi delade? Det känns som om han bara är glad att han är borta.

Vad fan tar man sig till?

Jag pratade med honom natten innan han gick bort. Så mycket man hade velat säga om man visste att man aldrig skulle få prata med honom igen.
    Jag går fortfarande och väntar på att han ska höra av sig, att jag ska vakna och det hela visa sig vara en bisarr dröm. Min själ dog tillsammans med honom.
    Jag orkar inte.

• Svar på tråden Förlorat min bästa vän
  • Anonym (förstår inte)

bra val av dig. man hör och känner även om man inte är vid medvetande.

• Anonym (förstår inte)

Snart jul. suck. undrar hur man ska orka det, något tips?

• Anonym (känner igen mig)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-20 18:47:05 följande:
    bra val av dig. man hör och känner även om man inte är vid medvetande.

Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-20 18:48:02 följande:
    Ja, jag har vridit och vänt på det så mycket, timme efter timme. Det enda jag har att gå på är att jag  kände hennes närvaro så starkt, genom alla maskiner och mediciner. Kort efter vårt farväl, bara några minuter, somnade hon in. 

Tycker också julen är fruktansvärt tuff. Jag har dessutom födelsedag - en dag som min vän alltid uppmärksammade mycket. Vill inte fylla år i år. 
    För er som levde tillsammans med er älskade dagligen är säkert julen ännu svårare. 

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-20 18:48:02 följande:
    Har tyvärr inga tips, hade själv hoppat över hela skiten om det inte hade varit för barnen är hemma. Känns jobbigt att man ska träffa massa släkt och sitta och försöka vara glad och trevlig när man egentligen bara vill dra täcket över huvudet och bli lämnad ifred.
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-12-21 12:14:02 följande:
    Har tyvärr inga tips, hade själv hoppat över hela skiten om det inte hade varit för barnen är hemma. Känns jobbigt att man ska träffa massa släkt och sitta och försöka vara glad och trevlig när man egentligen bara vill dra täcket över huvudet och bli lämnad ifred.
    känner igen det där väldigt mycket.
    jag mår skit, låt mig vara. 
    trist nog har inte jag mina barn hos mig över jul, dom ska till annan ort med mormor och morfar och fira jul
    deras första utan mamma, så den måste bli speciell 
  • Anonym (förstår inte)

God Jul eller nåt

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-12-24 08:54:50 följande:
    God Jul eller nåt
    Får säga detsamma.
    Hur gick julen?
    Min passerade någonlunda smärtfritt förbi, men fann inte direkt någon glädje i den. Idag är det nyårsafton också en sådan där dag man förväntas vara extra glad och förväntansfull, usch
  • Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-12-31 14:56:59 följande:
    Får säga detsamma.
    Hur gick julen?
    Min passerade någonlunda smärtfritt förbi, men fann inte direkt någon glädje i den. Idag är det nyårsafton också en sådan där dag man förväntas vara extra glad och förväntansfull, usch
    satt här själv med min inneboende förkylda bror och kom ingenstans. hade lånat en bil men när vi skulle åka och handla så var den död. nyårsafton passerade hos en vän, väldigt trevligt
  • Anonym (känner igen mig)

Jag tycker att det är grymt skönt att det har blivit nytt år. Fy fan för 2012, mitt värsta år. 

• Anonym (förstår inte)
    Anonym (känner igen mig) skrev 2013-01-01 14:48:56 följande:
    Jag tycker att det är grymt skönt att det har blivit nytt år. Fy fan för 2012, mitt värsta år. 
    nu kan det ju bara bli bättre säger dom som vet. hoppas på det
Svar på tråden Förlorat min bästa vän