• Anonym (förtvivlad)

Förlorat min bästa vän

Min bästa vän, min tvillingsjäl, mitt allt har gått bort.
    Det är inte första gången jag förlorat någon nära, men det har aldrig känts så här.

Det är som om jag trillat rakt ner i en avgrund och blivit helt apatisk. Livet har förlorat all glädje, all färg, allt.
    Mitt hjärta går sönder på insidan och dagarna rullar på enbart rutin.
    Jag vill bara lägga mig ner och självdö.
    Det känns som om jag förlorat mig själv, en så stor del av mig. Detta var en människa jag delade allt med under nio års tid. Vi var som en och samma person. Vi klickade ifrån första stund, och älskade varandra bortom alla gränser, i vissas ögon mer än vad vi borde.
    Han var min själsfrände, mitt allt och han finns inte mer. Det var med honom jag delade de lyckligaste såväl som de svåraste stunder. Han visste allt om mig, vi kunde avsluta varandras meningar, visste vad den andre tänkte innan någon hann säga det högt.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte hur jag ska orka leva ett liv utan honom.
    Min värld har rasat och det känns inte som om någon förstår.

Det går över säger dom, jag har förlorat den som fick mig att andas, hur ska det kunna gå över?

Min partner försöker finnas där, men vad hjälper det när jag vet att han avskydde honom? När jag vet att han inte alls gillade det vi delade? Det känns som om han bara är glad att han är borta.

Vad fan tar man sig till?

Jag pratade med honom natten innan han gick bort. Så mycket man hade velat säga om man visste att man aldrig skulle få prata med honom igen.
    Jag går fortfarande och väntar på att han ska höra av sig, att jag ska vakna och det hela visa sig vara en bisarr dröm. Min själ dog tillsammans med honom.
    Jag orkar inte.

• Svar på tråden Förlorat min bästa vän
  • Anonym (förstår inte)
    Själv har jag nu hamnat i en period då det känns jobbigare och jobbigare för varje andetag.
    låter inte bra Ts. Har precis passerat en sån period.det är fortfarande tungt, men det går lite lättare att se ljuset i tunneln. var ute med vänner och åt lunch på min ängels favorit ställe, en thai restaurang, det var lite tufft men kunde fokusera på mina vänner och slapp att sitta där själv och sörja.
    hoppas att du inte gräver ner dig för djupt bara, då blir det svårare att ta sig upp har jag märkt.

6 månader har gått snart och jag saknar fortfarande mitt hjärta. 
  • Anonym (känner igen mig)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-02-03 14:10:31 följande:
    Beklagar verkligen sorgen :(

Själv har jag nu hamnat i en period då det känns jobbigare och jobbigare för varje andetag.
    Jag är också där. Det handlar inte längre bara om henne, utan om att hela livet känns meningslöst. Jag undrar om jag håller på att bli deprimerad?
    Årsdagen närmar sig också. Jag orkar inte.  
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (förstår inte) skrev 2013-02-05 00:43:36 följande:
    låter inte bra Ts. Har precis passerat en sån period.det är fortfarande tungt, men det går lite lättare att se ljuset i tunneln. var ute med vänner och åt lunch på min ängels favorit ställe, en thai restaurang, det var lite tufft men kunde fokusera på mina vänner och slapp att sitta där själv och sörja.
    hoppas att du inte gräver ner dig för djupt bara, då blir det svårare att ta sig upp har jag märkt.

6 månader har gått snart och jag saknar fortfarande mitt hjärta. 
    Det är alla dessa konstanta påminnelser om att den man saknar inte finns mer, det kanske börjar sjunka in mer och mer, jag vet inte. Att det ska göra så ont, det är fruktansvärt.
    Anonym (känner igen mig) skrev 2013-02-05 09:21:30 följande:
    Jag är också där. Det handlar inte längre bara om henne, utan om att hela livet känns meningslöst. Jag undrar om jag håller på att bli deprimerad?
    Årsdagen närmar sig också. Jag orkar inte.  

Det kan ju mycket väl vara så, prata med någon så du får hjälp om så är fallet?
    Usch förstår känslan, men du kommer orka även om det inte känns så.
  • IsDimma

Jag förlorade min bästa vän i ett självmord för 5.5 år sen.
    Det kunde varit jag som skrev din trådstart då. Och jag ska inte säga att jag kommit över sorgen efter honom. Det kommer jag aldrig att göra. Men det är lättare idag!

Jag valde att fly ifrån mina egna känslor, jag flyttade utomlands, lämnade allt därhemma, begravde mig i jobbet där borta, jag kunde med lätthet jobba över 60 timmar varje vecka. Det orkade jag med i nästan två år.
    För tre år sen flyttade jag hem till Sverige igen. Först då tillät jag mig själv att sörja på riktigt, då kom verkligheten ikapp.
    Livet går vidare, det gör det även om man inte tror på det just då och just där.
    Jag kommer alltid att sakna honom. Alltid. Jag kommer aldrig träffa någon så bra igen. Men jag hade förmodligen aldrig flyttat till Göteborg om det inte varit för allt som hände och då hade jag aldrig träffat min sambo. Jag hade planer på att flytta till Stockholm, ihop med bästa kompisen, när jag slutat plugga. Jag ville absolut inte ner till Stockholm efter att han försvann.

För mig var räddningen faktiskt två killar här på familjeliv. Dom pratade med mig varenda dag om allt och inget. Dom lyssnade och lekte lekar med mig över nätet för att få mig på bättre humör. Dom har förmodligen glömt mig för längesen men jag glömmer aldrig dom! Hjärta

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (förstår inte)
    IsDimma skrev 2013-02-09 17:26:17 följande:
    Jag förlorade min bästa vän i ett självmord för 5.5 år sen.
    Det kunde varit jag som skrev din trådstart då. Och jag ska inte säga att jag kommit över sorgen efter honom. Det kommer jag aldrig att göra. Men det är lättare idag!

Jag valde att fly ifrån mina egna känslor, jag flyttade utomlands, lämnade allt därhemma, begravde mig i jobbet där borta, jag kunde med lätthet jobba över 60 timmar varje vecka. Det orkade jag med i nästan två år.
    För tre år sen flyttade jag hem till Sverige igen. Först då tillät jag mig själv att sörja på riktigt, då kom verkligheten ikapp.
    Livet går vidare, det gör det även om man inte tror på det just då och just där.
    Jag kommer alltid att sakna honom. Alltid. Jag kommer aldrig träffa någon så bra igen. Men jag hade förmodligen aldrig flyttat till Göteborg om det inte varit för allt som hände och då hade jag aldrig träffat min sambo. Jag hade planer på att flytta till Stockholm, ihop med bästa kompisen, när jag slutat plugga. Jag ville absolut inte ner till Stockholm efter att han försvann.

För mig var räddningen faktiskt två killar här på familjeliv. Dom pratade med mig varenda dag om allt och inget. Dom lyssnade och lekte lekar med mig över nätet för att få mig på bättre humör. Dom har förmodligen glömt mig för längesen men jag glömmer aldrig dom! Hjärta
    vad skönt att du gått  vidare och fixat att överleva, styrkekramar till dig i din kortsatta kamp. frågan är bara den att när man är förlamad av sorg..... HUR går man vidare???
  • TomMon

Jag känner att jag behöver stöd från människor som förstår. För snart ett år sedan, den 22 feb, dog min bästa vän av akut leukemi. Från det att hon fick diagnosen tog det tre veckor. Hon var gravid med sitt första barn som var otroligt efterlängtat.

Det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Tårarna kommer ofta, speciellt nu när årsdagen närmar sig. Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan bara inte acceptera att hon är borta. Hur gör man? Är det bara att fortsätta gråta och minnas? Går det någonsin över? Kommer det alltid att göra ont?

• molly50
    TomMon skrev 2013-02-15 19:50:09 följande:
    Jag känner att jag behöver stöd från människor som förstår. För snart ett år sedan, den 22 feb, dog min bästa vän av akut leukemi. Från det att hon fick diagnosen tog det tre veckor. Hon var gravid med sitt första barn som var otroligt efterlängtat.

Det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Tårarna kommer ofta, speciellt nu när årsdagen närmar sig. Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan bara inte acceptera att hon är borta. Hur gör man? Är det bara att fortsätta gråta och minnas? Går det någonsin över? Kommer det alltid att göra ont?

Usch,vad sorgligt och tragiskt! Jag beklagar verkligen sorgen!

Saknaden och sorgen kommer alltid att finnas där. Men du kommer att lära dig att leva med den.
    Släpp ut allt,gråt,tillåt sig att sörja. Det kommer en dag då du kan se tillbaka på de fina minnena och le. Även om det kanske inte känns så,just nu. Det vågar jag lova dig.

Varma styrkekamar! {#emotions_dlg.flower}   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (känner igen mig)
    TomMon skrev 2013-02-15 19:50:09 följande:

Herregud, vi har gått igenom exakt samma sak. Det är bara datumet som inte stämmer. Min vän dog också av akut leukemi, sjuk ett par veckor bara och var gravid med sitt första efterlängtade barn. Fast hon gick bort i mars förra året. Jag vet så exakt, exakt vad du gått och går igenom. Många, många kramar. 
  • TomMon

Tack för ert stöd. Nej, det känns verkligen inte som att det kommer att gå över, men alla säger att det gör det. Och jag är egentligen inte en speciellt känslosam person i övrigt så detta känns som väldigt länge. Men jag antar att det inte finns någon färdig mall för sorgearbete, tyvärr, annars hade jag efterlyst en sådan omgående.

• Anonym (förstår inte)
    TomMon skrev 2013-02-16 18:00:50 följande:
     Men jag antar att det inte finns någon färdig mall för sorgearbete, tyvärr, annars hade jag efterlyst en sådan omgående.
    en sådan mall önskar de flesta sig.
    det är tydligen bara att härda ut hur svårt det än är.
    suck
    man kan bara hoppas att sorgen släpper så småningom 
Svar på tråden Förlorat min bästa vän