Inlägg från: Annafredrika |Visa alla inlägg
  • Annafredrika

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag hade också en svagt brunrosa flytning häromdagen, i lördags närmare bestämt. Det var precis så sist när de blev mf, men dy ha inte kommit nåt mer och jag har om möjligt ännu ondare i brösten. Ska på inskrivning imorgon och har ett bokat vul den 23:e pga av missfallet för 2 månader sen. Väntar nummer 6, helt otroligt! Om allt går som det är tänkt så föds detta lilla pyre hemma i början av juni.

• Annafredrika

Just det, vul i v. 8+, sen ul inför fvp i v. 13, fvp i v. 16, rul i v. 19 och sen ul i v. 35-36. Så ser ultraljudsplann ut här. Lär bli nåt mer eftersom jag arbetar på en röntgenavdelning och nu under graviditet huvudsakligen med just ultraljud :D

• Annafredrika

Du rapporterar väl Alexandra? Håller tummarna att allt är bra och att ni får se ett tickande litet hjärta!

• Annafredrika
    mytol skrev 2012-10-10 14:37:18 följande:
    Får man ställa en intim fråga till er andra? Har ni haft sex efter pluset? Jag törs inte för jag vet att man kan ha sköra slemhinnor å börja blöda, ofarligt, men jag vill inte våndas över tankarna om det är en blödning pga sexet eller annat. Min sambo tycker nog att ja e väldans trist i

Vi sxar fortfarande i stort sett vare dag men hade 3 dagars uppehåll nu när jag hade de brunrosa flytningarna. Jag är lika sugen som vanligt :D hoppas det håller i sig...
  • Annafredrika

Igår var vi på "Lilla inskrivningen" = häslosamtal

Mysigt att träffa min härliga barnmorska och en liten milstolpe!

Fortfarande inga andra symtom än stenhårda bröst som vuxit från a- till b-kupa (gör inget alls ;) )

• Annafredrika
    AlexandraViberg skrev 2012-10-12 11:09:33 följande:
    Tänkte bara säga att efter en lång väntan i ett liggandes på en säng i ett rum pga att jag började hyperventilera i väntrummet så såg vi en graviditet i rätt storlek på rätt plats! Aldrig någonsin varit så nervös och aldrig så lättad! Behöver jag säga att jag grät av lättnad och lycka?? :D

Härligt att höra!
  • Annafredrika

Vecka 7+1 idag, mår galet illa...tror faktiskt att det är tvillingar :D Om en vecka ska vi göra ul så då får vi se hur det ser ut. Bokade en resa igår, åker till Belek i Turkiet 1 vecka nästa torsdag. Ska bara ligga där vi vår pool och inte göra ett endaste dyft förutom att äta minst 1 gång i timmen, haha :D det är det enda som hjälper. Känner mig så svullen över magen, på samma sätt som när jag är magsjuk. Har inte gått upp i vikt, tvärtom så stod vågen på minus 2 kg igår, konstant ätande ligger nog bakom det. Nån som är barnvagnsgalning som jag och börjat fundera på vilken/vilka vagnar som skall inhandas?

• Annafredrika

Halsfluss läker oftast ut själv och vanligtvis sparar man bara 1 dygn eller 2 med antibiotika. Se på det åtminstone ett par 3 dar.

• Annafredrika
    mytol skrev 2012-10-16 08:41:20 följande:
    Jaaaag oxå!!!

Arganolja! Nashi eller Orofluid. Ca 0,5- 1 tsk i nytvättat fuktigt hår och voila- lättformat och ickeflygigt hår :D
  • Annafredrika
    Blåbärssaft skrev 2012-10-16 09:06:08 följande:
    OK Tack för svar! Känner viss olust till att ta läkemedel överhuvudtaget när man är gravid. Då antar jag att det bara är att vänta ut det om provsvaren visar positivt. 

Bli kvar du i soffan och ta det lugnt Krya på dig!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~