Inlägg från: Annafredrika |Visa alla inlägg
  • Annafredrika

~* Juni Bebisar 2013 *~

kluckis skrev 2012-11-16 16:27:34 följande:
    Ja skönt att må illa för då vet man att det händer ått i kroppen!Vi kommer också flytta innan bebis kommer! Blir nog 1/2 eller 1/3. Känns jobbigt men får be nära och kära om hjälp helet nekelt och hoppas det går rellativt smärtfritt!     
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥

Så roligt med flytt! Vart bor ni och vad flyttar ni till?
  • Annafredrika
    Lillpluttan skrev 2012-11-16 16:39:42 följande:
    Är i v. 11 i morgon.. Har ju mått hemskt illa, aldrig spytt dock.. Men förra veckan började det bli bättre och denna vecka har jag knappt mått illa alls. Tröttheten har dock inte gått över.. Inte småätandet heller :).. Oops! Vi är nere i Malmö nu och hälsar på mannens sida av familj. Eftersom vi ändå är här nu på plats så ska vi passa på att berätta för dom om den goda nyheten :).. Går på lägenhetsvisningar gör vi också här.. Ska flytta hit i januari. Jag har fått jobb här..

Grattis! Många flyttar i gruppen med! Vart i Malmö vill ni bo?
  • Annafredrika
    Baby Lei skrev 2012-11-16 15:32:43 följande:
    Jag är inte superförsiktig. jag har inte bytt ut alla mina ansiktskrämer, peeling och masker o.dyl. Men jag använder en bra deo utan parabener och mineraloljor. Just för att det sitter mot körtlarna i armhålorna. Jag hade nog inte ens tänkt på det om det inte var för att min syrra sa åt mig att köpa den. Så jag är en lydig storasyster :) 

Vad bra, man ska ju börja nånstans eller hur?! Maria Åkerbergs Saltdeo är superbra tycker jag.
  • Annafredrika
    Lillpluttan skrev 2012-11-16 16:53:13 följande:
    AnnaFredrika: Vi tittar just nu på Värnhem, St Knut och Slottsstaden.. Har du tips på fler bra områden centralt i Malmö? Gärna nära till Triangelstationen..

Nej, jag känner väl inte till stan så jätteväl, gillar den dock
  • Annafredrika
    AlexandraViberg skrev 2012-11-16 18:18:29 följande:
    Retroaktiv: jag har mest ont på sidan av bröstet/ under armhålan. Har haft bakteriell vaginos några år nu och det var vad som gjorde det svårt att bli med barn. Fick bukt på det och blev gravid. Men nu luktar det konstigt igen.. Dock inte som då utan mer som jäst? Bör man söka vård för detta också eller? Känns olustigt och flytningen är gulaktig..

Svamp?
  • Annafredrika
    joino skrev 2012-11-16 21:38:30 följande:
    Jag fattar inte riktigt det där med beräknat datum? Var också på ultraljud idag, blev beräknad 11+3 och feräknat BF 3/6. Hur kan det skilja 4 dagar men bara en dag nu? Det stämmer väl inte, eller är det jag som inte fattar? =D

Jag är i v 11+4 och har bf 2/6. 30 dagars cykel och 5 dagars blödning. Tror bäbis kommer 5/6, samma dag som storebror.
  • Annafredrika
    Acantha skrev 2012-11-17 15:55:10 följande:
    Det är väl listeria som man ska vara rädd för i så fall. Men det är väl extremt ovanligt, har hört att många "experter" anser att det är ett förlegat råd att man ska undvika det. Själv har jag ätit lufttorkadskinka, men i liten mängd och så pass tidigt att jag inte tror att det påverkar, och det tror jag inte din brie bit gör heller. 

Brie köpt i livsmedesaffär brukar vara pastöriserade. Det är opastöriserade ostar vi bör undvika.
  • Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-17 20:07:10 följande:
    Nämen - HEJ! - denna tråden hade jag helt missat! Här händer ju massa! Spännande! Väntar trean och är nu i v 10. Mår piss för det mesta men idag var en bra dag och det är jag superglad över!! Det här med träning och gravid är lika jobbigt varenda gång tycker jag. Är vältränad vanligtvis och träna 5 pass/vecka men så hamnar man i graviditetskoman och vips så är man 20 kg pluss. Men alltså, denna gång...

Nä, jag tänker då inte hamna där igen....vi får peppa varandra Kom in för en stund sen från en löprunda, härligt nu när monsteillamåendet börjar lätta. Max 15 kg tänker jag gå upp.
  • Annafredrika
    Pellefanten skrev 2012-11-18 09:07:55 följande:
    Fast man bör undvika all brie även pastöriserad står det... :(

Vart läser du det?
  • Annafredrika

Såg det nu! Hade inte en aning... Endast hårdost då alltså. Jag skippar smörgåsar helt, funkar illa med mina paralyserade tårar....så trött på det.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~