Inlägg från: Annafredrika |Visa alla inlägg
  • Annafredrika

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ålder på dig och din partner: **jag är 36 och han 32 Var det en planerad graviditet? ** kapp Hur fick du reda på att du var gravid? **visste innan jättetidigt test Hur reagerade du? **förväntasfull och lycklig och lite orolig Har du barn sen innan? **ja, 5 stycken Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) **vi är sambos och planerar för bröllop Hur bor du? **i villa (letar ny) Var? **centrala Halmstad Vilken vecka är du i? **13 Har du några cravings? **nej Hur mår du? ** bra, illamåendet from hell har lagt sig!!! Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? ** ja, fast illamåendet har varit MYCKET värre Har du gjort något ultraljud ännu? ** ja, 3 st När är bebisen beräknad? ** 2/6-13 Vilken vecka är du i nu? **13 Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? ** ja, via fvp Hur vill du föda? ** hemma, i lugn och ro med våra underbara hembarnmorskor

• Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-22 09:49:29 följande:
    Tjoho...du kommer ju föda som en raket, brukar halvera förlossningstiden till nummer två. Trean däremot kan strula Ang. Herrljungan, så är två glas nog inga problem!

Mina 5 barns födslar har tagit på timmen lika lång tid Ca 12 timmar från första värkkänningen. Ungefär lika långa krystfaser tom. De har fått lov att följa sitt eget förlopp, inga induceringar och inga medicinska smärtlindringar. Alla födda mellan 10-16.30. Märkligt
  • Annafredrika
    Annafredrika skrev 2012-11-22 11:06:51 följande:
    Ålder på dig och din partner: **jag är 36 och han 32 Var det en planerad graviditet? ** kapp Hur fick du reda på att du var gravid? **visste innan jättetidigt test Hur reagerade du? **förväntasfull och lycklig och lite orolig Har du barn sen innan? **ja, 5 stycken Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) **vi är sambos och planerar för bröllop Hur bor du? **i villa (letar ny) Var? **centrala Halmstad Vilken vecka är du i? **13 Har du några cravings? **nej Hur mår du? ** bra, illamåendet from hell har lagt sig!!! Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? ** ja, fast illamåendet har varit MYCKET värre Har du gjort något ultraljud ännu? ** ja, 3 st När är bebisen beräknad? ** 2/6-13 Vilken vecka är du i nu? **13 Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? ** ja, via fvp Hur vill du föda? ** hemma, i lugn och ro med våra underbara hembarnmorskor

Jäkla iPad
  • Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-22 15:03:42 följande:
    Verkligen fascinerande!!! Då vet du ju hur denna kommer att bli

Eller inte... Man vet ju aldrig som bekant
  • Annafredrika

Britta, Stina...Gunnar eller Axel. Där är vi nu iallafall. Mitt illamående verkar ha gått över!!!! Tjohoo och knackknack.

• Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-23 18:15:05 följande:
    Annafredrika: Glömde fråga, vad heter dina andra?

Tojja, Jonathan, Aila, Olle och Lisa
  • Annafredrika
    Natan skrev 2012-11-24 01:52:46 följande:
    Vi vill endast ha ett barn. Vi tycker att det räcker och barnet kommer ändå ha släkt och vänner i närheten. Är så trött på folk som säger "barnet kommer bli ensamt utan syskon" "ni kommer ångra er och skaffa ett syskon" osv. Det blir väl vad man gör det till och vi tycker att det räcker. Det kan låta ego i andras ögon men vi vill ha en god ekonomi och kunna köpa det vi vill till oss och barnet, gå ut och äta om vi har lust eller resa och vi känner inte att vi kommer kunna göra det om vi har 2 barn.

Det är väl jättebra att ni känner er själva! Tror inte att syskon är nödvändigt, dock att det är bra att att se till att barn har väldigt nära relationer till andra barn från tidig barndom. Syskonskapet (om vi har ett) är livets längsta relation. Jag har 5 barn och vi både reser och äter ute tillsammans ofta.
  • Annafredrika
    Natan skrev 2012-11-24 12:10:35 följande:
    Annafredrika: barnet kommer ha en nära relation till andra barn. 1 av mina bästa vänner har en dotter som nu är 3 mån och min andra bästa vän kommer få barn 2 månader före mig :) Härligt att ni kan resa och äta ute ofta :) med min livsstil som jag har och inte kommer ge upp för att jag har barn finns det bara plats för ett barn. Jag gillar dyra väskor, klä mig snyggt, shoppa, resa samt äta ute och lägger mycket pengar på det). Det låter nog ego i en dels ögon att jag hellre vill lägga mina pengar på det än att skaffa flera barn men för mig är det viktigt. Jag vill bara poängtera att jag kommer självklart ge mitt barn kärlek och vad den behöver i livet och vi vill att den ska få uppleva allt som vi vill uppleva och det vill vi göra tillsammans med barnet som tex resa och äta ute :)

Jag tycker det är skönt med människor som tänker till! Alltför många går bara på utan att verkligen fundera över vad man vill vara för slags förälder och vad man vill och kan ge sina barn. Vad man önskar dem för livet och vad man önskar att de skall bli för slags människor. Visst kan det låta ego i sonligas öron, likaså är det ego att sätta en massa barn till världen, tom ett endaste. Jag är nog ganska "ego" i mitt föräldraskap, har inga problem att säga "nej, jag vill inte leka med dig, jag vill läsa min bok", när jag så känner. Lika mycket respekterar jag mina barns önskningar och personligheter. I den här familjen vågar alla säga sin mening. Sen kan jag tycka en massa saker som alla andra, om tex familjer med dålig ekonomi som skaffar många barn...mm mm... Kärlek är inte allt, det är mycket...men inte allt.
  • Annafredrika
    em77 skrev 2012-11-25 11:06:48 följande:
    Har precis bestämt mig för att göra fostervattens prov..känns som ett rätt beslut men samtidigt kan jag inte låta bli att oroa mig för missfall eftersom det finns en risk med det. Usch!! Ngn som har gjort eller tänker göra det?????? Är 36år å har två barn sen tidigare. Gjorde kub på nr 2 men då var jag 30år.

Har gjort ett, vid förra gravidteten och kommer att göra det den 19/12. Risken för missfall efter fvp är egentligen inte större än den normala missfallsrisken vid samma vecka.
  • Annafredrika

Började jobba igen igår efter att ha varit hemma i 1 månad, känns så oerhört skönt att illamåendet äntligen släppt! Vecka 13+1 idag och tänkte titta till Liten på jobbet ikväll... Ett par veckor till fvp, snart jul och nyår...tiden rusar! 14 januari har vi gått halva tiden...och vi som skall flytta och allt! Det kommer att gå fort, ända till v 39

• Annafredrika

Kissa inte innan ul, såvida det inte är ett vaginalt ul förstås. En fylld blåsa lyfter livmodern och ger bättre bilder.

• Annafredrika
    Baby Lei skrev 2012-11-30 12:34:29 följande:
    Vecka 14 idag! Tjoho!! Jag klickade mig glatt in på graviditetskalendern och trodde att jag skulle kliva in i den andra trimestern idag.  Men icke sa Nicke.. När gör man det egentligen?   

Olika för olika kalendrar... Hela 14 veckor anser ju jag. Måndag för mig
  • Annafredrika
    Rufsi 406 skrev 2012-11-30 13:06:02 följande:
    Kan tyvärr inte göra något åt bristen på styckeindelning från den här datorn :/

Samma på min iPad..."morr"
  • Annafredrika

En av mina bästa vänner födde igår kväll...PÅ RIKTIGT :D En stor gosse på 3,7 och 52 cm, 3 veckor innan bf. 12 timmar från första värken, 4 timmar på förlossningen, ingen medicinsk smärtlindring, inga bristningar och det är hennes första barn. Imorgon får jag gosa nyföding!!! Jag är så lycklig, vi är jättetajta och ses minst ett par ggr i veckan. På det en strålande vacker decembermorgon och Body Shops Ultimate julkalender i present från mannen

• Annafredrika

Varit på gyn och tittat till Pyret precis :D

Mätte för tiden och blev tillbakaflyttad till den sista maj! Har aldrig hänt tidigare, nåväl, vi får väl se vad rulet säger om det ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~