Inlägg från: Annafredrika |Visa alla inlägg
  • Annafredrika

~* Juni Bebisar 2013 *~

Alltså...jag har ett symtom jag inte känner igen. Jag blir andningstrött, inte riktigt andfådd men ditåt. Lite tungandad. Är helt matt! Mår galet illa.

• Annafredrika

Kön på barnet ja... Jag har ju lyckats få varannan :D Flicka -94, pojke -96, flicka -98, pojke -04 och flicka -09... Det hade varit häftigt att avsluta med en pojke på så sätt men å andra sidan har varenda kotte som fått barn eller sa få i det närmaste fått eller skall få pojkar så... Kommer inte att jobba imorgon, jag mår så dåligt, illamåendet och svimningskänslor...pust, bara att vänta ut.

• Annafredrika

Vi kommer vänta med att berätta för släkt och syskon tills svaret på fvp:t kommit. Då kommer vi att till de flesta ge ett fb-datum en mad längre fram i tiden än det verkliga, detta för att slippa tjat i slutet. På mitt jobb vet alla, så är det på min arbetsplats jag arbetar ju på en röntgenklinik och man måste skydda graviditeten. Oftast vet arbetskamratera innan andra i ens närvaro. Går in i v. 9 idag, tiden går fort! Ena ifrån jobbet idag, som jag trodde...inte en chans att det kulle gå.

• Annafredrika
    Caroliin skrev 2012-10-22 11:59:00 följande:
    Jag har jätte ont i magen som strålar bak i ryggen än. Även en mini blödning. Ska in på Gyn imorgon 8.45 någon som vet vad det gör där?

Du kommer först att få lämna ett urinprov och sen kommer du att få klä av dig och skutta upp i gynstolen. Läkaren kommer att titta först, se om det kommer blod ur livmodern via livmodertappen. Därefter kommer hen att göra ett vaginalt ultraljud, en ultraljudsprobe som liknar en smal dildo förs in innanför slidöppningen och läkaren tittar sedan på en skärm för att se vad som finns och sker i din livmoder. Lycka till, hoppas att allt är bra. Kram.
  • Annafredrika
    Caroliin skrev 2012-10-23 09:55:32 följande:
    Nu har jag varit på vul. Allt såg jätte bra ut, en bebis med tickande hjärta :). Blev flyttad 10 dagar precis som men de andra två barnen :) så är i v.7+2 enligt vul istället för v.8+5 så nytt BF är 9 juni (:

Vad fint! Fick du en bild? Jag kommer nog också att bli flyttad några dagar...ska på vul kl. 13. Brukar bli flyttad ett par dagar, tror på 5 juni Mest orolig är jag för att det skall vara en mola och inget foster...blev rejält uppskrämd vid missfallet då de trodde att det var just en mola.
  • Annafredrika

Varit och gjort vul, allt såg bra ut! Ingen mola, en frisk graviditet och ett litet foster ed pickande hjärta

• Annafredrika

Vad häftigt, hoppas ditt datum håller i sig! Just nu har len samma bf om min äldsta sons födelsedag. 7+5 idag. Blir säkerligen justerat vid rul.

• Annafredrika
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 11:52:25 följande:
    Funderar i vilken vecka ni ska släppa nyheten ? Jag funderar på 10 eller 12

Vi väntar tills svaret på fvp't kommit (och det är positivt). Vissa av våra närmaste vänner vet. Alla på mitt jobb också. Men släkt och familj får vänta och de kommer inte att få veta bf.
  • Annafredrika
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 08:05:55 följande:
    Hoppas verkligen på att  de en tjejj denna gång då jag har 2 pojkar från förut :) 

Väntar du tredje och är 21? Jag var också 3-barnsmamma vi 21 :D Hur gammal var du när första föddes?
  • Annafredrika

Såg att ni pratat kub. Här erbjuds enbart kvadrupeltest, alltså bara blodprovet. Eftersom det endast är en skattning och inte klart besked går vi direkt på fostervattensprov. Har fostret en avvikelse som syns där avbryter vi graviditeten. Jag anser att set bara är dumt att utsätta sig själv för stressen och graviditeten för risken fvp't innebär om man inte tänker avbryta vid negativt besked. När det förhoppningsvis positiva beskedet dimper ner i brevlådan så berättar vi för våra nära. Vi har ingen lust att ta diskussion kring vårt val med dem.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~