Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

missme: händer mig med!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Är ju inte ett dugg konstigt att man känner stickningar, hugg, dragningar osv med tanke på vad som faktiskt händer där inne! Jag känner mina sammandragningar också, blir som väldigt, väldigt, väldigt lätt och diffus mensvärk/växtvärk. Tar allt som något bra så länge det inte gör riktigt ont! :)

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-04 22:45:40 följande:
    50 spänn för en bild? Jösses, det var dyrt. Men såklart skulle man ju snällt betala .Jag vet att vi fick bilder med första barnet, men att vi sen fick betala typ 20 spänn för bilderna med andra barnet. Nu har jag ju flyttat och vet inte hur det är här i Västernorrland.
    sömntutan: Jag bor i västernorrland, fick gratis med dottern på RUL 06. Men står i mina papper nu att de kostar 10 kr styck! Är ju inte farligt tycker jag, men fått gratis av kvinnokliniken i v.6 iallafall :P
    Sen i v.7 och 13 av min fertilitetsläkare men det är ju en helt annan sak :)
  • AlexandraViberg
    cj2 skrev 2013-01-04 22:47:08 följande:
    Haha kommentar från sambon. Jag har suttit en stund och tjatat på att jag vill att det ska vara juni nu, för jag vill ha henne i mina armar. Sambon: "Men då kommer du ju säkert säga något om att hon är så söt så du vill äta upp henne, nu har du ju henne i magen, sluta klaga, närmare än så kommer man ju liksom inte." Hahaha han har väldigt rätt där! ;)
  • AlexandraViberg

Ja, blir ju v.19 på måndag, nästan halva tiden, men så får man ju tänka att de flesta inte fick reda på det förrän i v.4-5 så man har ju "bara" vetat om det i 14-15 veckor ;)
    Men nu ska vi inte tänka så! Haha, ser halva tiden som en liten milstolpe ändå! Fast vill hemskt gärna förbi vecka 23 först, då det finns chans att rädda dom om de föds! (är såklart pessimist till naturen när det gäller graviditeter..)

Vi ska ju byta rum hela högen med, ska flytta in dottern i vårt rum, vi till det tomma fjärde rummet och bebisen får dotterns rum. Vi gör det helgen efter rul för att hon ska hinna bli hemmastadd i nya rummet! :)

Ja 10 kr styck är rimligt, kommer nog be om 5 stycken i olika vinklar om det går :P haha

• AlexandraViberg

50 tycker jag låter mycket men hade ju köpt ändå!

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2013-01-04 23:23:35 följande:
    Hos oss skickar de bra bilderna till din epost, gratis, så skriver jag ut dem själv sen. Smidigt och kostar dem inget :) Dessutom ska bilderna mejlas ut til alla ändå!
    Men så behändigt! Jag får alltid fota eller skanna in bilderna på datorn ändå :P
    Smart också för miljön, om man vill vara sån!
    Oreos skrev 2013-01-04 23:22:17 följande:
    Ligger och är helt lyrisk! Har inte känt så mycket sparkar tidigare (är i v17) och var in på en koll idag för jag haft bLödningar och allt såg fint ut, men moderkakan låg i framvägg så jag väntade mig att det skulle ta ett tag för de rejäla sparkarna. Men så nu ikväll så sparkade bebben igång så tom sambon kunde känna utanpå magen! Känner mig helt uppe i det blå haha! Ligger och känner hur bebisen kickar loss där inne nu.. Underbart!
    Ja jag låg och grät hela första dagen med sparkar gång på gång för att jag blev så lycklig och överväldigad! Fantastisk känsla, blir fortfarande varm vid varje spark. Men lär ju gå över om några veckor :P
    mytol skrev 2013-01-04 23:19:10 följande:
    jag pratade med min bm igår eftersom jag efter mitt lilla fall i tisdags fick ont nere i höger ljumske. Misstänkte själv att de var nån sträckning eller ligamenten som fått sig en smäll men kändes ändå skönt å höra det från henne oxå.
    Hon sa att i min vecka nu, v18, så händer det oxå mkt på magfronten och livmodern växer mkt vilket gör att ligamenten inte hinner med så att man kan få ont om man reser sig för fort, gör nån vridning, nyser, ja you name it i princip .  
    Ligamenten har jag haft ont i sen i början men de jobbar mer med en bakåtlutad livmoder har jag hört. Får skrika varje gång jag nyser och ibland i sängen när jag vrider mig vill jag typ dö en liten liten stund tills det går över! Riktigt ont men tar det som ett bra tecken!

• AlexandraViberg
    regnskogen skrev 2013-01-04 23:58:05 följande:
    Någon som har berättat för utomstående än? Menar typ facebook, eller bekanta människor som ni träffar sällan. 
    Jag och pojkvännen funderar på att släpppa bomben på facebook, för att slippa rykten. Ack vad nervös jag är för det :/ 
    På Facebook i v.17 på Julafton när dottern fick veta, då skulle ändå nyheten spridas så att säga.
    Så vi la ut en bild på henne i storasyster tröja. Skönt att slippa rykten!

Jag har fått dementera graviditetsrykten medan vi försökte, för att vi slutade gå ut (hade som tappat lusten till det) och då fick min bror veta att jag var gravid när han bodde i uppsala som är nästan 40 mil härifrån.. Vilket jag inte ens var! :P

Kändes skönt att gå ut med det även om jag inte skriver så mycket om det på facebook i övrigt! :P
  • AlexandraViberg

Hela vår familj och närmaste vänner visste förövrigt redan :)

• AlexandraViberg

Ja, jag tycker många gör det genom att lägga ut RUL bilder eller använda den där förbaskade "jag är gravid i vecka.." appen som kommer upp jämnt och ständigt på facebook! :P

Jag kommer inte skriva mycket alls om graviditeten, inga appar, ska inte använda ul bilder som visningsbild, inte lägga ut magbilder. För att jag minns hur jobbigt det var för mig att se allt detta från alldeles för många människor hela tiden, varje dag tammefan. Men förstår ju att folk vill göra det och tycker inte illa om dom för det.

Men när jag själv minns hur jobbigt jag tyckte det var så tänker jag att det kan vara andra som går igenom barnlöshet som jag inte vet om. Så jag bestämde mig innan jag ens blev gravid att ta det lite lugnt. Däremot SKRIKER jag ut det på min blogg. Där handlar allt om det, för att kompensera lite!

För jag är ju vansinnigt stolt över att ha lyckats nu så vill ju att alla ska veta, men försöker komma ihåg hur jag kände själv. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~