~* Juni Bebisar 2013 *~
missme: händer mig med!
missme: händer mig med!
Är ju inte ett dugg konstigt att man känner stickningar, hugg, dragningar osv med tanke på vad som faktiskt händer där inne! Jag känner mina sammandragningar också, blir som väldigt, väldigt, väldigt lätt och diffus mensvärk/växtvärk. Tar allt som något bra så länge det inte gör riktigt ont! :)
Ja, blir ju v.19 på måndag, nästan halva tiden, men så får man ju tänka att de flesta inte fick reda på det förrän i v.4-5 så man har ju "bara" vetat om det i 14-15 veckor ;)
Men nu ska vi inte tänka så! Haha, ser halva tiden som en liten milstolpe ändå! Fast vill hemskt gärna förbi vecka 23 först, då det finns chans att rädda dom om de föds! (är såklart pessimist till naturen när det gäller graviditeter..)
Vi ska ju byta rum hela högen med, ska flytta in dottern i vårt rum, vi till det tomma fjärde rummet och bebisen får dotterns rum. Vi gör det helgen efter rul för att hon ska hinna bli hemmastadd i nya rummet! :)
Ja 10 kr styck är rimligt, kommer nog be om 5 stycken i olika vinklar om det går :P haha
50 tycker jag låter mycket men hade ju köpt ändå!
Hela vår familj och närmaste vänner visste förövrigt redan :)
Ja, jag tycker många gör det genom att lägga ut RUL bilder eller använda den där förbaskade "jag är gravid i vecka.." appen som kommer upp jämnt och ständigt på facebook! :P
Jag kommer inte skriva mycket alls om graviditeten, inga appar, ska inte använda ul bilder som visningsbild, inte lägga ut magbilder. För att jag minns hur jobbigt det var för mig att se allt detta från alldeles för många människor hela tiden, varje dag tammefan. Men förstår ju att folk vill göra det och tycker inte illa om dom för det.
Men när jag själv minns hur jobbigt jag tyckte det var så tänker jag att det kan vara andra som går igenom barnlöshet som jag inte vet om. Så jag bestämde mig innan jag ens blev gravid att ta det lite lugnt. Däremot SKRIKER jag ut det på min blogg. Där handlar allt om det, för att kompensera lite!
För jag är ju vansinnigt stolt över att ha lyckats nu så vill ju att alla ska veta, men försöker komma ihåg hur jag kände själv. :)