Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

em77: Ja gör det! Jag med speciellt på kvällarna! Gör inget speciellt heller utan sitter typ i soffan.

Alicantina: Ja magen blir hård och det är som att det spänner lite. Som väldigt, väldigt lätt och diffus växtvärk/mensvärk

Jag hade inga med dottern men har hört att det är vanligare ju fler barn man föder. Det är livmodern som tränar inför en förlossning har jag hört. Men ska fråga min BM ändå eftersom jag upplever det som relativt ofta.

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-06 22:02:19 följande:
    Oj vad alla har börjat välja vagnar. Vi har inte ens börjat fundera på det . Kanske dax?
    Inte nödvändigtvis egentligen! Men vi ska ju köpa begagnat och det verkar inte finnas super många sådana begagnat så håller ögonen öppna så att säga :P
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-06 22:14:14 följande:
    Jag har också små sammandragningar. Inte så många per dag, men jag känner dem. Jag får dem ofta när jag är kissnödig .
    hmm, jag kanske ska tömma oftare och se om det blir bättre!
  • AlexandraViberg

Har med ligamenten ofta, inte exakt hela tiden men de värker till då och då och outhärdligt nu när jag börjar bli förkyld :P

• AlexandraViberg

HADE en VW polo.. Super mini! Men dottern var ganska stor så vi hade en sulky. Resevagn liksom, tror den fick plats i bagage när det var helt tomt men vet att jag mest hade den i baksätet, så även med kompisarnas vagnar :P

Glad att vi har en Audi A6, en kombi, behöver inte fundera alls på det där :P

Caroliin skrev 2013-01-06 22:52:24 följande:
    Alexandra : har sammandragningar hela tiden. Haft det några veckor nu. Kan också tycka de kommer lite för ofta.. Kanske bör hålla koll på det
    Ja! för ofta ska de ju inte komma kan man tycka men ok att de finns och kommer ibland! Är säkert ingen fara ivf!
  • AlexandraViberg
    skjuter illa skrev 2013-01-06 22:53:57 följande:
    Fruktansvärt att nysa eller hosta.... :P
    JA fyfan, låter som att man håller på att dö :P
  • AlexandraViberg
    Caroliin skrev 2013-01-06 23:18:22 följande:
    Men man har väl oftast sammandragningar när man gör saker? Jag har det mest när jag vilar.
    Ja jag har hört att det är vanligast så, för alla säger att om det går över när man vilar är det okej, men jag gör ju aldrig något ansträngande så :P

Ska fråga min BM just in case, om jag får tag på henne! Annars kanske den som gör ultraljudet vet något om detta på torsdag!
  • AlexandraViberg
    Caroliin skrev 2013-01-06 23:26:50 följande:
    Men mina går inte över när jag vilar, utan kommer oftare då. Ja fråga :)
    Haha ja, jag tänkte! Mina gör ju inte heller det!
  • AlexandraViberg

Vi verkar vara några med sammandragningar, undra om alla har barn sedan tidigare eller om det är första? Som sagt ska det vara vanligare vid andra barnet och framåt.

Men det är ju livmodern som tränar och så länge det inte gör ont eller kommer blod/vatten i samband med det så ska det inte vara farligt vad jag vet. Men är ju inte super skönt heller, fast det inte gör ont så känns det ju.

Fast, jag känner mer rörelser vid sammandragningarna, så det är ju en liten fördel! Haha ;D

• AlexandraViberg
    Caroliin skrev 2013-01-07 00:23:31 följande:
    Mina sammandragningar hinner knappt avta innan nästa börjar ikväll/natt. Kan inte somna för magen är stenhård och så gör det "ont" i sidorna i ryggen. Magen har varit stenhård sen jag gick och la mig i sängen vid halv elva. Hjälperinte att röra mig heller.

Jobbigt detta. Är ju jätte trött
    Min blir ju exakt hård när jag är kissnödig, det vet jag. Därför livmoderns konturer syns spå himla väl på morgonen. Hm, ont i ryggen har jag inte mer än i svanken och inte pga det. Men jag får ont som i ljumskarna på något vänster, lite ut mot höftbenen.

Kanske är bäst att fråga bm bara så man vet, jag har hört från väldigt luddig källa att många sammandragningar kan bero på UVI eller liknande. Jag är orolig att jag har bakterier kvar i livmodern eftersom vi inte blev gravida pga bakterier i livmodertappen. De dog förvisso innan vi blev gravida för jag åt medicin, men de har ju kommit tillbaka förut. Men det är nog inte så. Är bara nojjig!

Ska kolla om de vet på RUL eller åtminstone kanske har någon aning!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~