Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

längtareftermiraklet skrev 2013-01-05 00:21:51 följande:
    puff! Kom igen mammor, syyyympptoooom? :(
    Ja okejdå!

Inga.. Haha nämen såhär.

Jag har alltid PMS (ont i brösten bara men) från ägglossningen till någon dag in på mensen.
    Denna gång fick jag även det, men på dag 7 försvann det helt.
    Först trodde jag att det var pga att jag tränade och att det kanske hjälpte, men jag kände mig lite extra andfådd (spelar innebandy så har kondis) också. Så blev misstänksam.
    Så på dag 9 efter ägglossningen så tog jag ett test mest för att utesluta egentligen, (eftersom jag känt symptom innan varje mens i 15 månader dittills), som var svagt positivt!

Brösten började ömma igen några dagar senare men då inte pga pms utan graviditet.

Så egentligen var det så simpelt som att jag INTE fick symptom som jag trodde. :P
    Det har jag förövrigt hört är väldigt vanligt.
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2013-01-05 00:28:15 följande:
    Jag kommer inte heller att skriva så mycket på min Facebooksida om min graviditet. Men ULbild kommer jag att lägga ut när jag berättar.
    Ja jag kommer nog lägga ut en med, i något album utan publicering så att de som vill se kan gå in och kika.
  • AlexandraViberg

Haha irriterande! :P

Vi berättade förövrigt för familjen nån dag efter plus för att vi behövde mycket barnpassning i samband med operationen graviditeten innan, så det var bra att de visste om det skulle hända igen. :)

• AlexandraViberg

Jag vägrar bli igångsatt, då får de snitta. Igångsättning belastar tidigare snitt mer än vanlig förlossning och det är ju snittets hållbarhet jag är rädd över. Så går jag över får de snitta. Punkt slut liksom :P

• AlexandraViberg
    Friiidaaay skrev 2013-01-05 12:46:29 följande:
    Alexandra - ja det förstår jag då:) Jag födde pojken vanligt så jag har inga ärr som det kan dra i, så jag hoppas innerligt de kan hjälpa mig med detta så jag slipper må som jag gjorde sist i slutet :)
    De kan ju i grund och botten inte neka dig om de inte har medicinska anledningar för att göra det, typ att det är mer riskfullt för dig pga någon sjukdom du har eller sådär. Annars kan de mer eller mindre inte neka dig, om du inte säger att det är för att det är bekvämast så, såklart :P

Är du rädd så är du rädd. Du kanske får prata med massa olika läkare osv men bara säga samma till alla och stå på sig.

Mitt första var pga sätes och fotbjudning och bestämdes i v.36 och ut kom hon i v.38. Minns att jag kände mig berövad på förlossningen lite grann men det gick över fort. Vill föda vanligt nu men inte om det finns några uppenbara risker eller om ingen kan göra mig tillräckligt lugn och övertygad om att snittet inte kommer spricka. För då kommer jag bara tänka på det under förlossningen och det är kanske inte heller bra att vara begränsad av det.

Stå på dig med vården iallafall så kommer det gå bra :)
  • AlexandraViberg
    Hjärtat3 skrev 2013-01-05 18:08:02 följande:
    Jag häller i mig ca en liter mjölk om dagen. Citron är jag inte så förtjust i så det hoppar jag gärna...Då måste du ha väldigt friska urinvägar! Glad Däremot har jag blivit hooked på Ramlösa mango! Yum yum yum!
    Ramlösa mango är det enda som dricks här hemma.. av min man! :P

Finns det några Brio happy entusiaster här? Har en fråga.. De har ju bilstolsadapter man kan fästa på chassit och sätta fast bilstolen i. Är det någon som vet om de passar på alla chassin eller om man minst måste ha en viss årgång för att det ska gå?
  • AlexandraViberg

Jag blir bara törstig när jag pratar med folk.. Typ som att munnen rör sig mycket och torkar ut då.. Annars inte mer törstig än vanligt!

• AlexandraViberg

Jag får en konstig känsla i övre delen av magen! Höger sida. Hela jag rycker till för det känns som en kärringstöt på ett område som är ungefär 5*5 cm cirka 4-5 cm höger om naveln. Gör inte ont men rycker till och utbrister "oh" för att det kommer så plötsligt! Började förra veckan.

Kan bebisen klämma någon nerv redan? Går in i v.19 på måndag.

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-05 21:42:35 följande:
    Alexandra: det är nog inte alls omöjligt att bebis kommer åt något. Den är ju starkare nu
    Nä, jag ska fråga BM men ska ju inte dit förrän i v.25 och är inget jag oroar mig för egentligen så känns onödigt att ringa och fråga. Om jag inte bestämmer mig för att foglossningen blir för mycket, då kan jag slå två flugor i en smäll ;P

Det blir verkligen som en kärringstöt så nerv låter ju logiskt iallafall.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~