Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag köper neutrala sängkläder, skötbädd och sånt som kan tänkas bra till nästa barn. De kan ju bli olika kön och vill inte köpa nytt igen nästa gång. Kör på färg och forms moln med grå bakgrund på sånt hittills, spjälskydd och skötbädd. :)

Sen kläder blir nog lite mer könsinriktat men jag älskar kläder i naturfärger. Brunt, grått, naturligt, vitt osv. Så på de minsta kläderna blir det iallafall MEST sånt :)

• AlexandraViberg

Valborgs: njaaa lite men i omgångar. Beror på humöret osv.. Men har även blivit lite nykär. Är upp och ner så att säga, inte konstant som förut..

Förövrigt kollar jag på JVM semifinal på tv och skrek så jag fick ont i ligamenten.. Får lugna mig lite. :P

• AlexandraViberg

Lukten håller jag förövrigt väldigt med om! Köpte munskölj åt honom bl.a. och varit mer mysig när han tuggat tuggummi så han fattade själv. Jag sa att det var en överkänslig gravid näsa för att inte såra honom totalt :P

Är i övrigt inte lika mys sugen, man känner sig ju inte lika hot längre heller så! Förutom midjan och upp där det växt till sig lite ;)

• AlexandraViberg

Baby lei: Ja för mig känns det fint med naturligt på de minsta! Inte för neutralt skull utan för att de känns naturliga i sig :)
    Svårt att förklara!

• AlexandraViberg

Åh idag kom ett oanvänt och paketerat spjälskydd från färg och form, grått med moln, som jag vann på tradera i mellandagarna! Ska matchas med rislampa från samma kollektion! Så fint :D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    Valborgs skrev 2013-01-03 21:53:06 följande:
    Visst är det några som köpt angelsound här? Hur funkar det, hittar ni hjärtljuden? Är själv sugen på att köpa en imorgon då jag inte känner sparkar ännu.
    Japp, rätt lätt, men man måste komma PÅ bebisen typ, för om den ligger på höger och man har på vänster sida så hör man verkligen inte ett SMACK! Men för långsamt över den till olika sidor och ibland måste man vinkla in den lite snett! Men jag har alltid hittat sen v.14 :)
  • AlexandraViberg

Till nån barnmorska eller vårdinsatt om det finns någon sådan här som kommer hinna se detta inlägg innan det försvinner i flödet!

Vet ni om det på RUL ens är teoretiskt möjligt för den personen att mäta livmoderväggen vid mitt ks ärr, alltså om de ens kan sådant eller om jag måste be om att få ett speciellt ultraljud för det?
    För jag har hört att man kan få den mätt och det känner jag att jag behöver om jag ska kunna föda vanligt. Är så ofantligt rädd för den där lilla risken för ruptur i snittet eftersom snittet varit dåligt hela tiden.

• AlexandraViberg
    Hannathu skrev 2013-01-03 22:48:59 följande:

teoretiskt möjligt ska det enligt min vän som är insatt vara, men det kan vara svårt
    Jaa.. Jag och BM har ju pratat om min rädsla för det med mitt dåliga snitt, så vet inte om jag ska passa på och fråga på RUL, känns som att det kan ta lite extra tid som de inte har. Så kanske är bäst att be att få ett separat för det, då de verkligen har tid osv!

Tack för svaret :)
  • AlexandraViberg

Båtmorsan: Bra information! Vet de varför ditt sprack?

Är livrädd för det där, är även flera mil till sjukhus om det skulle hända..

• AlexandraViberg

Min dotter var ju rätt liten, kanske går bra om denna är lika liten. Hon kom i 38+3/4 och var 49 och 2980. Så det lär ju inte bli en jätte mycket större nu så det kanske är fördelaktigt för snittet?!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~