Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

När jag var riktigt dålig i v.8 med grav illamående och värsta förkylningen pratade jag med läkare och fick då ok på nezeril (dock EJ otrivin) sant bafucin för halsen men absolut INTE zyx eller strepsils. Apoteket bekräftade detta.

• AlexandraViberg

Hjärtat: nä något ämne men minns inte vad. Men tycker ju själv att otrivin är starkare i näsan och nezeril mer som en lösning. På deras står det även att den inte gör något på foster. Inget om ofullständiga forskningar..

• AlexandraViberg

Ja den är i allmänhet mildare! Kanske inte exakt lika verksam därför men hjälper iallafall! :)

Fick världens dängare på snittet inifrån nyss! Känns inte bra att det kändes riktigt obehagligt :(

• AlexandraViberg

Nä! Är mysigt i övrigt men inte rakt på mitt dumma snitt! Annars börjar jag typ gråta var tredje gång den rör sig ungefär. Känner mig så lyckligt lottad som lyckats bli gravid nu :)

• AlexandraViberg

Nöjdheten när man väger sig på morgonen känner att det här med viktuppgång ger jag fan upp sen nästan svimmar på affären och håller på att kräkas. Äter en korv, åker hem. Får äntligen göra nummer två för första gången sen jul, väger sig igen och har gått ner 0.5 till.. Alltså jag tror inte min kropp mår bra!! Bebisen sparkar hårt så den verkar ju växa och så och den lär ju ta allt jag får i mig eftersom jag aldrig får bajsa :P
    Och upp går jag inte.. Nä. Är fast på -3.. :/

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-09 17:03:20 följande:
    Å jösses! Något har hänt med mina bröst under natten!!! Ser ut som jag har två nät meloner på bröstkorgen, Gud vad sjukt det ser ut! Kroppen är galen som gravid
    Hahah visst är det kul? Jag älskar mina nya bröst! Men så har jag små i vanliga fall så :P
    Gör inget att de är lite blå randiga.

Båda kinesiska och bikarbonat säger flicka för oss! Känns ganska sjukt då vi BORDE få en pojke eftersom vi tajmat ägglossningen som ena galningar månad ut och månad in. Men vi får hoppas vi ser imorgon!

Ja alltså efter att hjärtat slår så minskar ju risken markant sen efter v.12/13 så minskar den ännu mer, vi pratar om ett par procent efter den tiden. Så efter v.12-13 är det lika stor risk resten av graviditeten. Så såg ni en levande bebis i v.15 så tror jag att det ska mycket till att den ska vara död nu och jag tror att de flesta SENA missfallen börjar på en gång. När man upptäcker på rul att bebisen dött är det oftast inom missfallsrisken det hänt faktiskt.

Är glad att jag känner bebisen så jag inte behöver oroa mig för att den ska vara död iallafall. Men finns ju annat att oroa sig för!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-09 17:58:43 följande:
    Alexandra: tack för lugnande ord ❤
    Jag har åxå små bröst i vanliga fall. Tycker det är rätt häftigt med bomber men dom ser hyfsat galna ut
    Ingen fara, har själv nojjat hela grav hittills till och från och samlat på mig massa information! Är ett mirakel man har i magen så det är klart man är rädd att det ska vara något fel! Men spökveckor nu med så! :)

Hahaha du! Jag kan titta på dom i spegeln och bli helt fascinerad! Har gått från små B/stora A till fan C än så länge, kan inte ha någon bh längre utan att det känns att de är för små! Men minns sen dottern att jag fick ännu större innan förlossningen och sedan efter att hon kom. Så ingen mening att köra massa nya BHar heller! :P

Jag vet inte vem som är mest fascinerad, jag eller maken :P
  • AlexandraViberg
    NamliBecca skrev 2013-01-09 18:34:41 följande:
    Mina bröst, som är gaaanska stora i vanliga fall, är nu uppe på en K-kupa. Största storleken de hade i affären här nere som ändå är specialliserade på stor-bystade.

När det sen kommer gälla ammningsbh kommer de att få sy in en amnings-bh i ryggen för att det ska fungera. Så jag hoppas att brösten inte växer för mycket fram till förlossningen/efteråt för där är inte jätte mycket plats kvar att växa på i kupan. :-P
    Åh! Nej, kanske inte lika roligt när de blir den storleken för jag antar att de börjar bli tunga?
  • AlexandraViberg
    Neenne skrev 2013-01-09 18:51:31 följande:
    Vad har ni för gravidappar ? Någon ni rekommenderar? Kul att ni har så många namnförslag, vi har inte pratat om det så mkt, inte kommit fram till några iaf.
    Min favorit är "health and parenting pregnancy" en app på engelska men super bra funktioner, vill man ha info längre än till v.13-14 så får man betalar för den typ 25 kr eller så. Men helt klart värt! Information varje dag, bra info per vecka. Sen kan man föra in vikt, se hur magen ungefär ser ut, vad den får för stjärntecken, storleksguide (jämför med frukter osv). Sen ger den tips på träning, förlossning, mat. Man kan skriva in sin förlossningsplan. Sen har en spark räknare, värk räknare och massa sånt där!

Min absolut favorit! :)

Den är rosa med en bebis på, tror man kan söka på pregnancy så kommer den upp. Ladda ner gratis versionen och se vad du tycker så kan du ju välja att betala för den sen.

Annars har jag bla babycenters och babygruppen (men gillar att få info varje dag så babycenters är bättre däför)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~