Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Etangen skrev 2013-01-09 18:56:36 följande:
    Hej! Har länge hängt här och läst men ännu inte skrivit så får bli det nu :)
    Jag är gravid med mitt andra barn med BF 12 juni men vi har RUL på fredag så vi får se om det stämmer ;) Mitt första barn är en dotter på snart 3år och nu har jag en fundering kring vagnar.

Har börjat kolla lite barnvagnar men vi har inte hittat någon vi verkligen vill ha, problemet är att vi älskar uteliv och vill då ha en van som tar så lite plats som möjligt i bagagen. Min dotter blir ju såppas stor att hon inte behöver vagn på till sommaren.
    Vi har kollat lite på Akta Graco Evo och ABC-design Mamba, är det någon som vet något om dessa två vagnar? Eller som sagt kom med förslag.Glad 
    Grattis till graviditeten, ni ska nog få se en bebis där på fredag ;)

Jag har bara haft en acta graco vagn och det var en resevagn men faktiskt min favorit av alla vagnar vi haft så tror nog att de "vanliga" vagnarna också är bra! :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Friiiiday: i v.16 kände jag diffusa vibrationer längst ner i livmodern. En kittlande känsla. Omföderska och kände riktiga buffar i v.18. Nu i v.19 håller det mig vaken.

Men tänk på att har du moderkakan i framvägg kanske du inte känner förrän i v.22 eller senare. Är högst individuellt detta! Med första känner man vanligen runt v.20 (om moderkakan ligger fram) så det är nog inget fel!!

Vet en med moderkakan fram som inte kände förrän i v.27! Och du kan ju ha den så, det vet vi ju inte?!

• AlexandraViberg

Hjärtat min make säger så med men han brukar häpna över dom nu men understryker alltid att de var fina innan med! Annars vore de ju dumma ;)

Mina vårtor har aldrig ändrats, inte med dottern och inte nu. Lika små (eller normala, brukar inte kolla på folks bröstvårtor) som alltid. :P

• AlexandraViberg
    Oreos skrev 2013-01-09 21:44:58 följande:
    Ja jag känner massor då jag sitter ner eller när jag ska sova. Var på en koll för en vecka sen (hade blödningar) och hade bara känt lite bubbel då. Läkaren sa att moderkakan var i framvägg så jag väntade mig att det skulle dröja länge med sparkarna. Men nu känner jag flera ggr om dagen, och sambon har fått känna en spark han med. :)
    Vilken tur du har!
  • AlexandraViberg
    Oreos skrev 2013-01-09 21:56:01 följande:
    Ja verkligen! Blir alldeles till mig varje gång jag känner bebisen, vågar knappt röra på mig eller andas haha. :P
    Hahaha nä jag vet känslan! Idag såg vi sparken utanpå magen också, sjukt coolt! :P
  • AlexandraViberg

Alltså, det är lustigt det där! För när vi har sex tänker jag "varför gör jag inte detta oftare?" men sen blir det inte av ändå?! Haha..

• AlexandraViberg

Jag skämde ju bort karln under våra försök, var aldrig mindre än varannan dag och oftast varje dag, kanske två gånger per dag så nu är det ju som en helt ny värld för honom :P

• AlexandraViberg

Flicka ska ju ha tre streck mellan benen sägs det och pojkar, ja helt tydligt en penis. Brukar synas bra om det är en pojke!

• AlexandraViberg

Googla! "ultraljudsbild" och sen pojke/flicka. Finna massa bra bilder!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~