• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    ToTo10 skrev 2013-01-14 14:22:56 följande:
    Hej på er alla!
    Hoppas allt går bra för er!
    Jag har inte riktigt orkar hålla till här de senaste veckorna...
    Allt går tyvärr inte så bra som vi hoppats...
    Började med blödningar och när de var på väg att ge sig, hade inte blött på ett par dagar, så kom det vatten...
    Vi åkte till akuten och under hela tiden vi var där kom inget mera... Jourläkaren kom, gjorde undersökning och vi fick se dem små... Allt såg bra ut, inget öppet, bra med fostervatten och båda rörde sig som de skulle. 
    När vi åkte från akuten kom dock mer vatten och det fortsatte komma under natten, sen lugnt hela dagen efter, kom på kvällen och natten..
    Ett par dagar senare hade vi ny kontroll som visade att inget fostervatten alls fanns kvar runt den ena tvillingen... :( Hjärtat slog fortfarande, men den låg, såklart, helt stilla... Kunde inte röra sig alls.
    Fick ny tid 3 dagar senare, samma då... Inget vatten, helt stilla, men hjärtat slog...
    Ny tid på onsdag igen och då har bebis legat utan vatten över en vecka, så hoppet att hinnsäcken ska läka ihop så vatten kan fyllas på är ganska obefintlig nu... Och, även om den skulle göra det är chansen inte stor att bebis skulle överleva särskilt länge... Utan vatten kan den ju tyvärr inte utvecklas :(
    Den andra tvillingen mår iaf hur bra som helst, bra med vatten, rör sig som den ska och precis så stor som den bör vara. 
    Så vad vi nu är mest oroliga för är hur allt detta kommer påverka den andra tvillingen...
    Läkarna vet tyvärr inte mycket mer än oss... Täta kontroller och väntan är det som gäller nu! Och fortsätta försöka hålla hoppet och humöret vid gott mod. 

Tycker så otroligt synd om vårt stackars lilla hjärta som ligger där och inte kan röra sig alls...
    Vi slits hela tiden mellan att försöka glädjas åt den tvillingen som mår bra medan vi samtidigt börjat sörja den vi med största sannolikhet kommer att mista.... 
    Men så fruktansvärt! Vilken otroligt jobbig tid ni går igenom. Hoppas hoppas att allt går vägen och att det fylls på med fostervatten igen! Jag tänker på er!
  • cj2

ToTo10 Jag beklagar verkligen er situation. Kan inte ens börja föreställa mig hur det måste kännas för er! Hå¨ller alla tummar vi har här hemma!

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-14 14:27:44 följande:
    Vikten hit och dit, jag tycker också det känns lite småjobbigt när vågen börjar ticka på uppåt men så länge man inte sedan tidigare lider av fetma så är det inget att oroa sig för. Jag har gått upp 25 kg båda graviditeterna och gått ner mer än det efteråt. Magen ser ut som innan (sen är ju pattarna lite hejkon bacon... men de hade de säkert blivit ändå )
    Madelen, Drömmeri v 19 som du är i då kan man garanterat se könet. på pojken har en tydlig pung/snorre kommit fram och bebisarna är fortfarande spinkiga så inget kan gömma sig bakom kraftiga lår Om bebisen inte ligger och kniper då såklart, då blir det svårt att se.
    Ja, det där med vikten känns inte så viktigt längre nu när jag läst ToTos inlägg. En reality check..
    Men visst är det ovant att plötsligt bli så tung, och det är ju i mitt fall inte bara gravidvikt utan helt egna kilon jag plockat på mig.. Men det blir nästa projekt. :)
    Elfwinter84 skrev 2013-01-14 14:17:02 följande:
    Jag har en del extrakilon och har gått upp 5 kg på 20 veckor.
    ..och jag tio :)
    MissMe83 skrev 2013-01-14 14:12:03 följande:
    Baby lei: då är vi i samma situation precis. 10 kg plus och bm tyckte inget om det. Det viktiga är att bebis mår bra
    Nej, det kändes skönt att hon inte fick dåndimpen i alla fall. Jag är helt osugen på godis och sötsaker, och äter inte alls några jätteportioner så det är väl bara min kropp som vill det här helt enkelt.

• Baby Lei
    cj2 skrev 2013-01-14 14:15:02 följande:
    Jag har gått upp två kg och har panik! är 179 och väger 85,5 nu. Gick upp 30 kg båda förra gångerna med en förstörd kropp som brev på posten. Vill verkligen inte gå upp så mycket nu! LIVRÄDD!
    två kilo efter halva tiden är ju ingenting. Så ta det lugnt du bara :)
  • cj2
    Baby Lei skrev 2013-01-14 14:40:16 följande:
    två kilo efter halva tiden är ju ingenting. Så ta det lugnt du bara :)
    Grejen är den att bägge förra gångerna så kom dom där 30 kg efter vecka 25..
  • Madelen21

Baby lei: Man ska inte haka upp sig på vikten, alla är olika helt enkelt.. jag har gått upp 20 och 18 kg m båda mina barn och dom har vägt över 4 kg båda två..  Men de kan ju vara mkt vätska också.. häng inte upp dig så mkt på sånt :) Allt är normalt.. finns dom som inte har gått upp ett kg under hela graviditeten och det anses fortfarande normalt så länger man själv och bäbisen mår bra... så det är så olika från person till person...

Nog om vikt prat.. snart är måndag över och snart tisdag å vipps onsdag å ul :)
    Jag kommer nog knappt kunna sova i morgon kan ja tro.. hehe...
    Ska just ta å börja m middag nu.. stuvade makaroner å falukorv...

föresten på tal om nåt annat....
    Jag dricker inte kaffe lr te...
    Men förra veckan så köpte jag te för att ja va sugen på te å en fralla... å sen dess dricker jag 1-2 koppar om dagen :) Vet inte om d är nån gravid grejj :P 

• Kickilina

Baby Lei, ja, visst blir det en liten chock, man känner redan på 10 kg hur mycket segare och tyngre hela kroppen är...allt tar lite längre tid Men du kanske är en sådan som lägger på dig mest i början och så lugnar det ner sig sedan...

• Alicantina
    ToTo10 skrev 2013-01-14 14:22:56 följande:
    Hej på er alla!

Hoppas allt går bra för er!

Jag har inte riktigt orkar hålla till här de senaste veckorna...

Allt går tyvärr inte så bra som vi hoppats...

Började med blödningar och när de var på väg att ge sig, hade inte blött på ett par dagar, så kom det vatten...

Vi åkte till akuten och under hela tiden vi var där kom inget mera... Jourläkaren kom, gjorde undersökning och vi fick se dem små... Allt såg bra ut, inget öppet, bra med fostervatten och båda rörde sig som de skulle. 

När vi åkte från akuten kom dock mer vatten och det fortsatte komma under natten, sen lugnt hela dagen efter, kom på kvällen och natten..

Ett par dagar senare hade vi ny kontroll som visade att inget fostervatten alls fanns kvar runt den ena tvillingen... :( Hjärtat slog fortfarande, men den låg, såklart, helt stilla... Kunde inte röra sig alls.

Fick ny tid 3 dagar senare, samma då... Inget vatten, helt stilla, men hjärtat slog...

Ny tid på onsdag igen och då har bebis legat utan vatten över en vecka, så hoppet att hinnsäcken ska läka ihop så vatten kan fyllas på är ganska obefintlig nu... Och, även om den skulle göra det är chansen inte stor att bebis skulle överleva särskilt länge... Utan vatten kan den ju tyvärr inte utvecklas :(

Den andra tvillingen mår iaf hur bra som helst, bra med vatten, rör sig som den ska och precis så stor som den bör vara. 

Så vad vi nu är mest oroliga för är hur allt detta kommer påverka den andra tvillingen...

Läkarna vet tyvärr inte mycket mer än oss... Täta kontroller och väntan är det som gäller nu! Och fortsätta försöka hålla hoppet och humöret vid gott mod. 

Tycker så otroligt synd om vårt stackars lilla hjärta som ligger där och inte kan röra sig alls...

Vi slits hela tiden mellan att försöka glädjas åt den tvillingen som mår bra medan vi samtidigt börjat sörja den vi med största sannolikhet kommer att mista.... 

Nej..men usch vad sorgligt. Stor kram till er och jag hoppas såklart allt går bra.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~