• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Ja, vad trött man blir på folk som inte stannar hemma när de är kräksjuka! :( bara för några dagar läste jag en konversation mellan en vän på fb och hennes kollega. Kollegan undra om vännen kunde jobba åt henne då hon och hennes son var kräksjuka och det var ingen annan som kunde. Men om vännen inte kunde så skulle hon gå in och jobba iaf, på inrådan av chefen!! Och hon jobbar på lidl, ett ställe där man kommer i kontakt med folk hela dagen. Blev så arg och flera med mig som inte kunde vara tysta!

Alexandra: jag vet hur det är med att börja om en vecka, jag blev flyttad 4 dagar på kub och efter att innan ha gått in i ny vecka på torsdagar så gör jag det nu på måndagar.

Så idag är det 18+0 här! :) (eller imorgon enligt vissa sidor, men går efter 1177-appen nu)

Madelen: kul att vagnen snart kommer, berätta gärna vad du tyckte. Det ser ut som man knäpper om liggdelen med knapparna som är runtom, tycker dock sittdelen ser rätt så liten ut? Men ska iaf ge den en chans och kolla på den innan vi bestämmer något.

• Caroliin

Alexandra : ja det va en lång flicka du har :) men med så lång pappa så förstår jag :)

Min son som blir 4 nu i februari är också lång har 110/116 ikläder problemet är bara att han är smal så det är svårt att hitta byxor som inte kasar ner.

• MissMe83

Mj83: precis som jag då. Jag låg på BMI 19. Älskade min kropp och min livssti! Nu? Klarar knappt att se mig i spegeln även om jag fortfarande är inom normal ramen. Men det märks inte så mycket på kläderna konstigt nog. Tack för ditt peppande svar

• Sagolina

Igår kväll då vi låg i sängen satte sambon handen på magen och nästan genast började jag känna sparkar mot blåsan (varför har det blivit babyns favorit att sparka just där?:P). Efter några kickar flyttade lill*n längre uppåt så att sambon fick känna lite på magen han också:) Själv kände jag också en rejäl kick på utsidan av magen! Känns så skönt att börja märka av tydliga livstecken från babyn!

• Madelen21

ser att ni pratar storlek på kläder hos barn.. Min dotter som fyller 6 i sommar har jag börjat köpa storlek 122 till för att hon har dragit iväg på längden..vet inte nå hur lång hon är men hon väger typ 19 kg...

Valborgs: ja man får ge d en chans å kolla vagnen tycker jag..
    apropå¨kräksjuka allihopa... Jag gjorde mig dum å ringde dagis idag å skulle höra om nån fått nå magsjuka... Tur ja gjorde d.. d va nån som har/haft å jag sa att jag vill absolut inte ha nu för vi ska på ul på onsdag å dom förstog mig mer än väl så jag håller min dotter hemma....
    inte nog me d så är d 18 minus ute i dalarna där jag bor idag.... burr... vill helst bara vara inne och kura... så så får det bli.. Barna sover å jag ska kika runt på baby saker lite tror jag... är sugen på å beställa nå nya gardiner å nu när det är nytt år å blir vår.... jotex har ju sjukt mkt fina....

nåja återkommr väl under dagen :) 

• Tessss

När ni ändå pratar sömn - fler än jag som genom appar fått information om det här att man helst ska sova på vänster sida? Tycker det känns jättebökigt att inte få ligga som man vill!! Sover nästan alltid på rygg men det ska tydligen inte vara bra för min egen blodtillförsel eller syretillförseln till fostret... man blir ju rädd när man läser sånt....

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • Ung Mamma 91
    Asivol skrev 2013-01-13 21:47:33 följande:
    Hej!
    Hoppas ni haft en härlig helg! Första jobbveckan avklarad men lite skönt att vara igång igen. Arbetar som lärare och ny efter jul kunde jag inte dölja magen längre så många frågor från eleverna... Är lite jobbigt när det känns som man lämnar dem i sticket när man blir hemma ett läsår...

Annars tycker jag det är lite jobbigt just nu... Känner inte bebisen lika tydligt längre... V 18 på tisd men det vänder väl snart igen! UL den 25 så inte så långt kvar!

Vi är nog ganska överens om namnen, en Arvid om det blir en kille (vilket vi tror! Har ju två sen innan ) Annie om det blir en tjej!
    Hehe min lärare försökte dölja de helatiden , men jag visste , sa en dag till henne : Jahaa , är du i vecka 5 kanske ? Fin mage har du :) Hon blev helt paff å frågade : Hur visste du de ?! x)
  • Ung Mamma 91

Vecka 19 idag och RUL imorgon!! :) Är nervös! Inte för att jag tror det är något fel på bebisen men älskar å vara på UL :) 

Ser att ni pratar om storlekar på kläder. Jag köper inte över 100 ännu til mina , 92 och 86 är det här :P 

• Madelen21

tessss: jag har inte hört nåt sånt... jag sover jämt på höger sida kan inte sova på nåt annat vis.. kan aldrig sova på rygg.. sover alltid på höger/vänster sida... nu när ja är gravid kan ja bara sova på högra :)

• Madelen21

v 19 i morgon och RUL  på onsdag för mig.
    Ungmamma91 när är ditt bf? mitt är 17 juni 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~