• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • joino

Toto10: alla styrkekramar till er! Jag har varit där ni är nu. Vill bara säga att låt känslorna vara som de är. Sörjer du så sörj, är du glad så var glad. Felet jag gjorde var att ifrågasätta känslorna. Blev bara kaos. Håller alla tummar för dina små kämpar.

• flagnell

Inte varit inne här på ett tag och inser att jag inte orkar ta mig igenom alla 1500 inlägg som tillkommit sedan sist. Men RUL imorgon, och känner varelsen där inne så snart jag lägger mig ner och vilar. Min mor har också fått känna den då den verkligen känns från utsidan då den rör sig. Spännande är också på morgonen då magen kan vara helt sned pga hur den ligger.

Såg också diskussioner gällande vikt, ligger fortfarande på minussidan gällande vad jag vägde innan graviditeten. Närmare bestämt 4,3 kg minus, och har således lyckats gått upp 0,7kg sedan viktnedgången planade ut. Är i v 19 och kämpar varje dag för att få i mig tillräckligt, för går ner igen så snart jag inte lyckas få behålla tillräckligt med mat någon dag (även om det självklart också är vätska det handlar om). 

• mytol

åååhhhh, jag blir helt sjuk av att sitta å titta på bebiskläder. Har spanat in en hel del unisex kläder som hamnar på inköpslistan. Det blir nog att klicka hem alt. åka å köpa ngt direkt på torsdag efter RUL. Vi ska ju inte ta reda på kön men vill inte ha en massa liggandes hemma ifall ngt skulle vara fel.
    Jag skickade efter en liten jacka från lundmyr i storlek 50 som e såååå söt. måste fota den ngn dag å lägga in i bildtråden.
    Min sambo bara skaka på huvudet när ja visa den å sen var hans kommentar, "men den e ju inte rosa juh". Hmmm, tror att de e ngn som e lite sugen på en tjeja .
    En rosa body å ett par rosa byxor kommer iaf att inhandlas som kan tas med till bb ifaaaall de skulle bli en tjej, som jag kan kombinera med andra färger. Velar lite mellan färg å forms molnbody, köpa en grå eller en grön. Tycker båda skulle vara fina ihop med rosa byxor....

Vad tycker ni?

• Madelen21

mytol: Ja känner igen mig i d du säger angående shopping.. är oxå sjukt sugen på å shoppa loss.. buda på 2 auktioner på tradera igår faktiskt.. men i morron är d ultraljud å ja känner nu att jag börjar bli så jävla nervös och pirrig att ja nästan mår illa :)

• mytol
    Valborgs skrev 2013-01-15 05:40:36 följande:
    Jag hade kört på den gråa till rosa byxor.. :)
    mmm, grått å rosa e ju himla fint ihop. Å användbar även till en pojke...
  • Sagolina

Längtar också efter att få börja köpa hem lite kläder och saker till lill*n! Om en vecka är det dags för UL (20+1), men skall försöka hålla mig från att skaffa hem saker ännu en tid efter det har jag tänkt. Har som mål att hålla mig till mitten av mars, då jag är i v27, då är ju chansen stor att babyn klarar sig om den skulle födas.

Känner mig så osäker och rädd för att något skall hända, så jag skjuter hela tiden fram när jag skall få börja köpa hem saker... Först tänkte jag att jag får köpa efter ul i v12 (köpte 3bodyn), sen tänkte jag att på rea efter jul (inte något köpt), så tänkte jag efter ul i v21, men nu har jag som sagt igen skjutit fram det... Kommer väl sluta med att jag får skicka ut släkten på shopping för att babyn är här och jag har inte vågat köpa hem något alls...Obestämd

• MissMe83

Sagolina: känner igen känslan. Men vänta du, drt ska kännas kul och rätt. Men tänk på att det kan vara rätt lång leveranstid på barnvagnar. Vi ska börja titta på det nu efter rul

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~