• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    AlexandraViberg skrev 2013-01-13 23:25:10 följande:
    Ja! Hon är lång och smal, legat ovanför kurvan på längden nästan hela tiden, förutom när hon föddes då hon var 49 cm lång bara :P

Hennes pappa är rätt lång, nästan 190 och smal, så det är väl honom hon brås på, jag är ju bara 165!

Jag satsar på 122 i storlek nu för 116 är ju på allra allraste gränsen!

Ja hål! Hål på knäna tammefasen jämt!
    Han kommer nog ikapp sen vettu, pojkar skjuter ju på längden när de väl börjar växa i puberteten ;)

Har har sedan diagnosen i augusti vuxit 6-7 cm och ökat massa i vikt. Så han tar sig hela tiden. Men ibland blir man lite fundersam när de som är året yngre är längre. Men som du säger, så kommer det ändra sig.

Jag begriper ärligt inte hur man kan slita knä på det viset när man slutat krypa! 
  • Nina76
    AlexandraViberg skrev 2013-01-13 22:15:26 följande:
    Hon är rätt lång så 5-6 år (110/116) passar inte längre, hon var 118 cm i oktober på bvc..
    Men så fyller hon ju 6 om en månad också :)
    Min dotter växer också som ogräs. Hon blir 5 i slutet på maj och har stl 116 nu. I höstas var hon 112 cm lång. Köper inte helt sällan 122 till henne. Hon är inte tjock, men hon har att ta av om man säger så.  Glad  
  • Acantha
    Nina76 skrev 2013-01-14 00:07:31 följande:
    Min dotter växer också som ogräs. Hon blir 5 i slutet på maj och har stl 116 nu. I höstas var hon 112 cm lång. Köper inte helt sällan 122 till henne. Hon är inte tjock, men hon har att ta av om man säger så.  Glad  

Fyller 5? Ja då är hon verkligen lång! Glad
    Fler som har svårt att sova`? 
  • AlexandraViberg

Acantha: tror de typ kastar sig på knäna eller något i den stilen! Men då har han ju växt en del sedan dess! Bra att få diagnos!

Nina: ja min har haft 110/116 ett bra tag nu så borde inte bli förvånad egentligen. Men tiden går så fort! Började köpa i 122 i somras men allt verkar ju gå sönder så förbaskat snabbt! :/

Mja jag sover sällan den här tiden faktiskt :P

• Acantha

Somnade framför tven och nu är det kört. Twinsen busar och det ger sd.... Ska nog prova snart igen dock...

• Caliphora

Gah - det går fort här!

Vinterkräksjuka i hela familjen för andra gången över helgen - helt slut och vill bara sova! Stackars dottern helt slutkörd och skulle egentligen vaccineras på tisdag - tror vi väntar en vecka då det är Mässling, Påssjuka & Röda hund, vill inte att hon blir febrig och så när hon håller på att hämta sig.

Sovproblem? Jo, jag tackar, precis som förra gången kan jag inte ligga bekvämt nånstans. Har annars helkroppsrulle, men den är bara i vägen nu :(

Men - 47 dagar tills jag flyttar till Sverige! Woohoo! 

• Acantha
    Caliphora skrev 2013-01-14 00:21:35 följande:
    Gah - det går fort här!

Vinterkräksjuka i hela familjen för andra gången över helgen - helt slut och vill bara sova! Stackars dottern helt slutkörd och skulle egentligen vaccineras på tisdag - tror vi väntar en vecka då det är Mässling, Påssjuka & Röda hund, vill inte att hon blir febrig och så när hon håller på att hämta sig.

Sovproblem? Jo, jag tackar, precis som förra gången kan jag inte ligga bekvämt nånstans. Har annars helkroppsrulle, men den är bara i vägen nu :(

Men - 47 dagar tills jag flyttar till Sverige! Woohoo! 

Usch Vinterkräksjukan är så hemsk. Hoppas ni piggnar till snabbt!
  • Caliphora
    Acantha skrev 2013-01-14 00:29:22 följande:

Usch Vinterkräksjukan är så hemsk. Hoppas ni piggnar till snabbt!
    Hade den veckan före jul med - men folk håller inte sina barn hemma när de är sjuka (grrr!), så vi gick till en lekgrupp och tjoho, på det igen!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~