• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lizz89

Någon som har blivit flyttad 8 dagar på KUB testet och sen på RUL blivit flyttad tillbaka? 

Fick missfall 3 september. Hade blödningar i ca 1-2 dagar. Plussade 2 oktober och räknade då själv ut att jag skulle varit i vecka 4+1 eller 4+0. På Kub testet blev jag flyttad 8 dagar bakåt, vilket isf innebär att jag plussade 3+0.

När jag väntade dottern så va de lika dant, fast då blev jag flyttad 11 dagar, plussade enligt RUL vecka 2+4.. Tycker det är lite underligt att plussa så tidigt. Spelar ju egentligen ingen roll men ändå :D

• AlexandraViberg

Skriver vad min ul sköterska sa: "även patienter som kommer hit och har gjort ivf och därmed vet exakt tidpunkt när de blev gravida blir ofta flyttade bakåt. Detta har vi märkt är pga att när ägget fäst och börjat utsöndra hcg så går det ofta in i vilofas innan det börjar utvecklas"

Så blir man flyttad tre dagar så vilade ägget i tre dagar innan det började utvecklas.
    6 dagar så vilade det förmodligen 6 dagar. Därför stämmer det att du plussade när du plussade trots att barnet är lite mindre.

Sen ibland så fäster ju ägget dag 5 efter äl och ibland dag 10. Men plussade man äl+7 så fästa det förmodligen i +5 men gick i vilofas :)

• MissMe83

Jäkla hormoner! Min man tittade på ett djurprogram där lejon dödar zebror! Gråter såklart som en tok nu! Han fattar ingenting, vaddå det e naturens gång. Jo men det funkar inte så med alla hormoner

• Solrosen82

To To: Det är så himla sorgligt att läsa om din ena tvilling. Har hänt en liknande sak för en kompis till mig och det fick mig att fundera mycket mer på missfall, innan det så fanns det knappt i min värld. Håller tummar och tår för dig!

• Caroliin

Lizz : jag blev tillbaka flyttad 10 dagar på vul i v.7 och sen flyttad fram 5 dagar på RUL.

• Solrosen82

Igår städade jag bort julen i flera timmar. Efter det hade jag riktigt ont i rygg och höfter. Har haft foglossning med de andra barnen, inte så allvarlig som tur e. Var på zumba idag och det gick bra, skönt att vicka på höfterna. ;)

• Caliphora

Tittar lite på viktångesten här - jag gick upp sammanlagt 42 kilo efter att jag flyttat till England 2003 (inte barnrelaterat överhuvudtaget), trodde det skulle vara helt kört efter första barnet, men tappade "extra" vikten inom en månad efter hon föddes. Väger totalt ca 116kg nu, BMI över 38, och kan knappast vänta tills nr 2 är född och jag kan äta svensk mat och motionera ordentligt igen (komplicerad foglossning gör att jag inte kan motionera, utan får snällt gå promenader istället).

Så, att gå upp 5 eller tio kilo - tom 20 kilo - tro mig, det är inte hela världen, och bara du fortsätter röra på dig efter baby är här, och inte börjar äta skräp med amningen...  

Och, kroppen förändras så mycket med graviditeten tycker jag. Mina fötter bredde ut sig lite iom att lederna mjukas upp, och gick aldrig tillbaka, så nu passar jag bara bekväma skor! 

• Ung Mamma 91

Gravid bälte är riktigt bra å använda , har använt de med dom 2 första och bu börjat använda det med tredje , avlastar nog då man ska vara på stan och åka å handla.

• Baby Lei

Men Ååh!! Jag var hos BM idag som sa att jag kunde köpa Pevaryl eller Canesten mot min svamp. På Apoteket hade de bara Pevaryl inne, jag dubbelkollade med en säljare där, och valde Pevaryl Depot, som är en engångsdos vagitorium. Nu när jag redan tjoffat in den så läser jag på innehållsdeklarationen att det kanske inte är så bra att använda den i den andra och tredje trimestern! "Endast i samråd med läkare" som ska väga nackdelar för fostret mot fördelarna.. Jag försökte ta bort den, men den har såklart redan smält. Vad kan hända??

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~