• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Jag förundras över din styrka! Att du ändå orkar att skriva om det som hänt, det är strongt. Man kommer nog vidare tillslut även om sorgen finns där hela tiden. Samtidigt så har du blivit mamma och oavsett som kommer det finnas en storebror där uppe som i framtiden kommer hålla koll på mamma, pappa och småsyskonen...

• Libby2k

Melikey0u: jag beklagar sorgen. Läste en del i din blogg. Usch jag kan inte ens föreställa mig hur det hade känts att mista sitt barn så nära BF, det är aldrig kul, men att ni va inne ett par dagar tidigare och att det då såg bra ut :( han var väldigt fin iaf. Önskar man kunde hjälpa er att få tillbaka honom.

Ta hand om varandra och lycka till!

• Sonaten
    melikey0u skrev 2013-07-10 19:33:15 följande:
    Är så glad för eran skull som får ha era små med er ta vara på alla sekunder för tyvärr så har jag fått uppleva att världen kan vändas upp ner fort när man tror att man ska bli lyckligast i världen.

Tror det är nyttigt å vara inne å prata om det överallt, så skönt ändå å få prata om honom.
    Om ni inte misstycker lägger ja gärna in en bild på honom?
    Läste i din blogg och förfäras. Så otroligt grymt att ett barn kan sluta leva så där. Det blir så tydligt när man läser, att det kan ju faktiskt hända precis vem som helst av oss. Ibland händer ju faktiskt det där som absolut inte får hända.

Vilken styrka det måste krävas att föda ut ett barn när man vet att det inte kommer att leva. Vilket jobb du gjorde. Hoppas ni får bra stöd i att reda ut både känslor och händelseförlopp. Och lycka till med framtida graviditeter.
  • ToTo10
    melikey0u skrev 2013-07-19 19:57:44 följande:
    Ja tyvärr kan det verkligen hända vem som helst och jag känner fortfarande ibland att det inte är sant för det händer bara andra å inte mig..

Om man jag måste se de "positiva" i det så är jag glad över att vi fick reda på det innan jag födde så jag visste om det, hade båg fått mer panik om Einar inte hade skreke när han kom ut. Eller att det inte hände efter man fått kommit hem.

Vi känner oss redo ( inte så konstigt igentligen eftersom man har ställt in sig så länge på att vi skulle ha haft ett barn nu) så vi kommer köra på, Einar vill ju ha syskon å vaka över.
    Men känner redan nu att det kommer bli en jobbig graviditet.

Men måste säga att förlossningen gick så extremt bra, dels tror ja för ja trodde att det skulle vara mkt värre än vad jag trodde sen var den ju jobbig psykiskt eftersom Einar inte levde men annars så gick det super, och fort med 20h från första riktiga värken, å sen 30min ca med kryst värkar.
    Hej!
    Jag har inte varit här inne på länge nu, hänger mest i Fb-gruppen.
    Men... Fick för mig nu att kika in här och ville tala om att jag födde mina tvillingpojkar i v. 28+2. Vår fina Vilmer levde ca 42 timmar innan han somnade ifrån oss så jag vet vad du går igenom nu. Men, jag kan ändå inte riktigt förstå alla känslor eftersom vi har en pojke kvar hos oss och jag vet inte hur många ggr jag sagt att det är en himla tur att vi har honom, annars vet jag inte hur jag skulle klara att leva vidare själv. Men, såklart saknas Vilmer, varje dag! <3
    Du är stark! Och vill du prata med mig mer privat så är det helt okej.
    Många varma styrkekramar <3 
  • monika84
    ToTo10 skrev 2013-08-28 12:20:55 följande:
    Hej!
    Jag har inte varit här inne på länge nu, hänger mest i Fb-gruppen.
    Men... Fick för mig nu att kika in här och ville tala om att jag födde mina tvillingpojkar i v. 28+2. Vår fina Vilmer levde ca 42 timmar innan han somnade ifrån oss så jag vet vad du går igenom nu. Men, jag kan ändå inte riktigt förstå alla känslor eftersom vi har en pojke kvar hos oss och jag vet inte hur många ggr jag sagt att det är en himla tur att vi har honom, annars vet jag inte hur jag skulle klara att leva vidare själv. Men, såklart saknas Vilmer, varje dag! <3
    Du är stark! Och vill du prata med mig mer privat så är det helt okej.
    Många varma styrkekramar <3 
    Åh kramar<3 jag ville bara dela med med mig att jag väntar tvillingar nu till 1 Mars :) 
  • Baby Lei

Hej alla vänner! 
    Det var länge sen jag var inne här och kollade läget, har njutit av vår lilla kille och bara låtit dagarna gå sedan han föddes.
    Det har varit en helt fantastisk tid!
    Hur går det för er? Hur mår ni? Var håller ni till nu?

• monika84
    Baby Lei skrev 2013-09-26 21:14:52 följande:
    Hej alla vänner! 
    Det var länge sen jag var inne här och kollade läget, har njutit av vår lilla kille och bara låtit dagarna gå sedan han föddes.
    Det har varit en helt fantastisk tid!
    Hur går det för er? Hur mår ni? Var håller ni till nu?

Hej du. Jag tänkte också på er här om dagen. Lilla Keira mår bra trots att hon var född i vecka 35 så växer hon riktigt bra. Och vi väntar nu tvillingar som är beräknade i Mars. Spännande. Själv ska jag jobba lite eftersom att min man ska bli pappa ledig. Och eftersom att jag jobbar just nu som fotograf så kommer de gå bra med bebis mage ändå. Kommer bli spännande att bli fyrbarns mamma helt plötsligt.
  • Baby Lei
    monika84 skrev 2013-09-26 21:18:34 följande:
    Hej du. Jag tänkte också på er här om dagen. Lilla Keira mår bra trots att hon var född i vecka 35 så växer hon riktigt bra. Och vi väntar nu tvillingar som är beräknade i Mars. Spännande. Själv ska jag jobba lite eftersom att min man ska bli pappa ledig. Och eftersom att jag jobbar just nu som fotograf så kommer de gå bra med bebis mage ändå. Kommer bli spännande att bli fyrbarns mamma helt plötsligt.
    Vad häftigt att du ska få barn så snart igen! Och två dessutom! Ett stort grattis!
    Mår du bra, eller mår man dubbelt så illa när det är tvillingar därinne?

• monika84
    Baby Lei skrev 2013-09-26 23:38:59 följande:
    Vad häftigt att du ska få barn så snart igen! Och två dessutom! Ett stort grattis!
    Mår du bra, eller mår man dubbelt så illa när det är tvillingar därinne?

Än så länge så mår jag riktigt bra :) Det var ju o planerat  trodde aldrig att de skulle gå så fort. Men vem säger nej till bebisar. När man älskar dom så mycket. 
  • regnskogen

Hej på er! Här är allt och lugnt och fint, har en liten pojke här hemma vid namn Lukas som verkligen är en riktig glad kille :D han är väldigt social, vill aldrig vara ensam och han utvecklas så snabbt tycker jag!

Vi håller oss. I junibebisar tråden, jag kan inte länka eftersom jag sitter vid mobilen. Men om inte någon annan länkar så kan jag ta fram datorn och länka alldeles strax :)

Vad kul att du väntar tvillingar, Monika84! Vilken vecka är du nu? Hur känns det i kroppen efter att ha blivit gravid så fort efteråt? :)

• monika84
    regnskogen skrev 2013-09-27 09:27:13 följande:
    Hej på er! Här är allt och lugnt och fint, har en liten pojke här hemma vid namn Lukas som verkligen är en riktig glad kille :D han är väldigt social, vill aldrig vara ensam och han utvecklas så snabbt tycker jag!

Vi håller oss. I junibebisar tråden, jag kan inte länka eftersom jag sitter vid mobilen. Men om inte någon annan länkar så kan jag ta fram datorn och länka alldeles strax :)

Vad kul att du väntar tvillingar, Monika84! Vilken vecka är du nu? Hur känns det i kroppen efter att ha blivit gravid så fort efteråt? :)
    Jag är i vecka 20. Det känns ganska konstigt men eftersom att Keira var förtidigt född och jag inte heller gick upp så mycket så gick jag ner väldigt mycket på en gång. Det känns ganska mysigt, typ som att gå gravid hela tiden.
  • Maravilhosa

Grattis Monika till tvillingarna i magen! :)

Facebook tråden som jag ser att några nämnt då och då.. någon som vet vilken?  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~