• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Missme: är inte det sf-måttet normalt? Man brukar väl säga att man ska ligga på samma som den veckan man är i ca?

• Kickilina
    Tessss skrev 2013-01-14 08:15:09 följande:
    När ni ändå pratar sömn - fler än jag som genom appar fått information om det här att man helst ska sova på vänster sida? Tycker det känns jättebökigt att inte få ligga som man vill!! Sover nästan alltid på rygg men det ska tydligen inte vara bra för min egen blodtillförsel eller syretillförseln till fostret... man blir ju rädd när man läser sånt....
    När man ligger på rygg kan livmodern trycker på det stora blodkärl, vena cava, som löper framför ryggraden. Det leder till att blodtrycket sjunker och man känner sig svimfärdig. Om man får det bör man undvika att ligga på rygg. Annars är det bara att köra på. Jag upplever det redan nu i v 19 och undviker därför att ligga på rygg. På förlossningen då mammor råkar ut för vena cava ser man det tydligt på bebisen på CTG-kurvan genom att hjärtljuden går ner drastiskt, då lägger vi över mammorna på vänster sida och så återhämtar sig bebin snabbt, eftersom blodet i vena cava åter börjar flöda in i livmodern...

Ang storlekar, min dotter på 5,5 år kör 122/128 Sonen på 2 år i mars kör 92/98.

Ja, om man jämför kickarna för någon vecka sedan så känns de rejäla nu, men allt är relativt...om några veckor till så kommer de kickarna att vara de rejäla
  • Baby Lei

Jag hittade en tråd med bilder på barn födda i juni 2012, så himla kul att tänka sig att våra bebisar kommer vara så stora om exakt ett år! Så himla mysigt!
    www.familjeliv.se/Forum-11-446/m66750680.html

Jag ska till barnmorskan idag, första besöket efter inskrivningen. Då ska vi nog kolla vikten.. min våg funkar inte hemma så det är med skräckblandad förtjusning jag ska ställa mig på vågen.. hahaha.. 
    Jag lyckades ju toppa vikten (efter IVF-hormon-behandlings-helvetet)  innan jag ens blev gravid.. plus 7 härliga kilon.. Inte så kul Så jag vägde 70 kg till mina 1.73 cm.. hahaha.     Undra vad jag ligger på nu. Kommer absolut inte i några av mina vanliga byxor eller kjolar i alla fall. Lever i en gravidkjol från Polarn och Pyret i stl 40. 
    Men jag försöker att inte få panik över det...

Sen hoppas jag på att få bli inbokad på Aurora samtal ang. Snitt eller vag. förlossning. Min bm har sagt att de aldrig kommer tvinga mig att föda vaginalt om jag inte vill. Så det lugnade mig otroligt mycket. 

Vad gör ni idag?      

• Lillsnöret

Jag tycker det är för mycket inlägg här för att hänga med på någonting så jag önskar er alla lycka till nu så lämnar jag denna tråd :)

• MissMe83

Lollsnöret: nej men vad tråkigt
    Finns en annan träd för juni också som är lite lugnare

• Madelen21

Baby lei: 
    jag har  gått upp 3 kg å går in i v 19 i morgon..
    Idag har jag valt att ha min dotter hemma från dagis för att minska risken för att åka på magsjuka nu till onsdag då vi har rutin ul... fröken var så förstående så...
    Kallt har vi också.. 18 minus.. Så jag städar å grejjar inne... ska strax göra mat här mm.. 

• Yessical
    Pellefanten skrev 2013-01-14 09:30:48 följande:
    Yessical: Du är första gångsgravid man känner sånt senare än om man varit gravid innan. Men de lär bli starkare väldigt snart om du känner buffar nu :)

Skönt, trodde jag missat nått
  • Lillsnöret
    MissMe83 skrev 2013-01-14 11:07:32 följande:
    Lollsnöret: nej men vad tråkigt
    Finns en annan träd för juni också som är lite lugnare
    Vad är det för tråd då? :)
  • MissMe83

Lillsnöret: kan tyvärr inte länka från iPhone men den heter alla som ska ha liten juni 2013. Jag e där å tjötar ibland åxå

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~