• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Längtar till mitt RUL, inte förrän nästa måndag dock. Har oxå bf 17 juni. Men enligt 1177 går jag in i ny vecka på måndagar (och en del andra på tisdagar), har valt att gå efter 1177 iaf :)

• Nickie

Hihi, min son är snart 9 år och är knappt ett huvud kortare än mig :)
    Jag är iofs inte längre än 158. Han har redan börjat sno mina skor i stlk 36.
    Hans pappa är runt 190cm så han kommer nog dra om mig om bara nått år eller så :P

• Ung Mamma 91
    Madelen21 skrev 2013-01-14 08:28:03 följande:
    v 19 i morgon och RUL  på onsdag för mig.
    Ungmamma91 när är ditt bf? mitt är 17 juni 
    16de här! Får se om man blir flyttad något :) brukar ske :) 
  • Yessical
    Sagolina skrev 2013-01-14 07:46:07 följande:
    Igår kväll då vi låg i sängen satte sambon handen på magen och nästan genast började jag känna sparkar mot blåsan (varför har det blivit babyns favorit att sparka just där?:P). Efter några kickar flyttade lill*n längre uppåt så att sambon fick känna lite på magen han också:) Själv kände jag också en rejäl kick på utsidan av magen! Känns så skönt att börja märka av tydliga livstecken från babyn!

När ni säger att det rejäla kickar, Hur känns det, eller hur mycket känns det, Vet att det är svårt att förklara men... 
    Själv har jag bara känns några "puffar" eller hur man nu ska förklara det..  

• Pernilla74

Madeleine 21 : Jag tror det är mest i slutet på graviditeten som det där gäller med att inte sova på rygg och helst på vänster sida. Då är barnet så tungt att det kan trycka på kroppspulsådern. Men jag tror att så länge man inte känner obehag själv, så är det ingen större fara.

• Sagolina
    Yessical skrev 2013-01-14 09:00:29 följande:

När ni säger att det rejäla kickar, Hur känns det, eller hur mycket känns det, Vet att det är svårt att förklara men... 
    Själv har jag bara känns några "puffar" eller hur man nu ska förklara det..  

"Rejält" menar jag att det kändes att det var en tydlig spark mot handen, inte bara små vibrationer och darrningar som det annars varit. Gissar på att jag om några veckor kommer ha en helt annan definition på "rejäla" kickar:P
  • Hannathu
    Sagolina skrev 2013-01-14 09:21:46 följande:

"Rejält" menar jag att det kändes att det var en tydlig spark mot handen, inte bara små vibrationer och darrningar som det annars varit. Gissar på att jag om några veckor kommer ha en helt annan definition på "rejäla" kickar:P

Om några veckor är det när de sparkar mot levern så man viker sig dubbelt
  • Pellefanten

Yessical: Du är första gångsgravid man känner sånt senare än om man varit gravid innan. Men de lär bli starkare väldigt snart om du känner buffar nu :)

• MissMe83

Hemkommen från bm 144 starka hjärtslag per minut. Min livmoder är jätte stor! 19 cm ! Sträcker sig två cm ovanför naveln! Jag är i v 19. Men bebis sprattlar oftast långt ner. Mina tio kg plus i vikt tyckte bm bara var bra för mig. Och sa också att det inte syns, hon trodde mycket var vätska. Nu mår jag bättre igen

• Hannathu
    MissMe83 skrev 2013-01-14 10:15:27 följande:
    Hemkommen från bm 144 starka hjärtslag per minut. Min livmoder är jätte stor! 19 cm ! Sträcker sig två cm ovanför naveln! Jag är i v 19. Men bebis sprattlar oftast långt ner. Mina tio kg plus i vikt tyckte bm bara var bra för mig. Och sa också att det inte syns, hon trodde mycket var vätska. Nu mår jag bättre igen

Så skönt!

Jag är asförbannad för att jag gått upp fem kilo redan nu v 17 (?) och vill absolut inte gå upp för mycket då jag har massvis att ta av.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~