Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

mysmamman2 skrev 2012-10-15 08:30:13 följande:

Jag har läst att risken är störst mellan v 9-11

oxå läste jag att en läkare hade sagt till en tjej på ett forum ja läste att efter 8 fullgånga veckor är missfallsrisken 5 % och innan dess 30 %

Jag fick mitt missfall 14 aug och va i v6, hade bruna flytningar i en vecka och symtomen avtog, sen kom blödningen en dag ganska sparsamt sen tok blödde jag i ca 5 dagar, hade inte ont alls...

sen äl, mens, äl och gravid igen, går in i v 6 imorrn, läskigt och tror ja blöder varje gång jag är oå toaletten!

Ja jag vet man hakar upp sig och är orolig men samtidigt tycker jag det är viktigt att prata om det, det är så många som blundar för mf. när det ändå är så himla vanligt!

dom säger ju att 1 av 5 får missfall men man kankse ska vända på det att 4 av 5 graviditeter går BRA
    Tack för infon. Nu ska jag verkligen försöka att släppa detta och njuta av graviditeten. Det som händer händer.
    Det är vanligt med missfall, men det är också vanligt med graviditeter som går bra.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Ghaa, ska ha muntlig redovisning i morgon i skolan och är så jäkla nervös. Vet att det säkert kommer att gå bra när jag väl börjar, men jag trissar upp mig så fruktansvärt innan. Kommer säkert staka mig som en tok, men va fan då är det så. Det handlar om 5 minuter av mitt liv, jag ska nog greja det.

Var hos svärföräldrarna och åt middag idag. Tycker det känns så konstigt att de inte vet. Tror ju att de kommer (eller mest min svärmor) tycka att det är ett dumt beslut med en bebis till. Men vem vet, de kanske inte alls reagerar som jag tror.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    cindy03 skrev 2012-10-15 21:14:31 följande:
    Sitter här och har skam och ångest känslorRynkar på näsan Hatar gravid hormoner!!Demon

När jag var och hämtade min minsta på fritids (han går i nollan) så hängde det en lapp där, där det stod att förskole klasserna skulle på pedagogisk höst utflykt och att barnen skulle ha med sig en liten fika och lunch!

Och när jag har läst detta så blir jag väldigt arg! Och jag frågade fröknarna vad den skulle någonstans och till svar fick jag att de skulle ner till stan och detta gjorde mig ännu argare. Och sen ploppar det ut från mig: är inte svenska  skolan kostnads fritt? Och är det inte lite väl mycket packning för dem små barnen att gå runt och bära?

Och den här pedagogen bara står och himlar med ögonen och säger men så är det i alla fall imorgon.

Önskar jag hade kunnat hantera situationen annorlunda! 
    Hmmm reagerade du över att de var tvungna att ha med sig egen mat eller vad blev du arg för?
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Cindy: haha, du får skylla på hormonerna. Men jag kan ju till viss del förstå vad du menar. Dock så brukar det ju inte vara så ofta de åker på utflykter. Dock kan jag tycka att pedagogens tillmötesgående inte var det bästa. Hon kunde ju förklarat vänligt om situationen.

• Sömntutan

Alexandraochlillal: Japp jag är gravid i v.6. Dock inte helt säker exakt då min ÄL tydligen inte skedde när den skulle. Plussade på BIM+7 om man går efter appen jag har på telefonen. Men eftersom jag på fredagen tog ett test som var neg. och på måndagen fick ett plus, så antar jag att allt hade blivit förskjutet och jag egentligen plussade runt BIM. Men detta visar sig väl på RULet sen.

• Sömntutan

Åhh vad jag längtar till man kan börja köpa grejer till bebben. Haha, vad rolig man är. Först väntade man så på plus, nu väntar man på att de första 12 veckorna ska gå så missfallsrisken minskar, sen längtar man till magen syns, sen längtar man till att man kan börja köpa grejer till bebben och sen längtar man till bebben ska komma. När sjutton ska man bara leva in nuet och inte vänta och längta så jäkla mycket?

Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Alex: Jo visst det är ju sant. Men jag känner ändå att jag vill vänta en stund innan jag börjar att köpa grejer. Dock köpte jag en body med grodor på från me and I i somras. Kunde inte motstå då de hade superrea och jag ändå skulle handla till pojkarna. Så OK, jag ger mig .

• Sömntutan

FrökenX: grattis och välkommen!
    Nog kommer ni och greja det där. Blir säkert tufft i mellanåt, men tänk vad roligt de kommer att ha tillsammans sen. Själv kommer vi att få en sladdis här hemma. Mina pojkar kommer att vara 10 och 8 när den här bebisen föds. Bra eller dåligt? Det kan ju diskuteras.

• Sömntutan

Ringde till BM idag och fick tid för inskrivning. Inte förrän den 30/11 ska jag dit.

Äntligen! BF ~14 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~