Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Här har de bruna flytningarna gett sig. Hoppas att de håller sig borta. Dock har jag väldigt ont i magen till och från det stramar och drar i äggstockarna, inte alls skönt.
    Fan vad nojig man blir, men jag kommer ju inte ihåg så speciellt mycket från mina andra grav. då det var ett tag sedan.

Känner mig sååå jävulskt svullen nu också. Är inte direkt smal från början och detta gör ju inte saken bättre direkt. Hoppas det ger med sig lite iaf.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Valborgs skrev 2012-10-10 17:28:48 följande:
    Inget sex här sen plusset heller, har verkligen inte varit sugen på det heller så är rätt nöjd över det :)

Namn har vi oxå börjat fundera på, eller ja, mest jag iofs, sambon har nog inte kommit med något eget förslag ännu. Men vi båda har fastnat för Minea/Minnéa om det blir en tjej, pojk är svårare, men tror nog det blir en tjej denna gång oxå.

Pratade med sambon om att kolla kön på RUL idag, han vill inte, men om jag verkligen vill så kollar vi. Har inte kollat med någon av mina tjejer och har alltid velat spara på det till fl innan, men så nyfiken nu så kommer nog inte kunna hålla mig. Hur ska ni göra? :)
    Åh detta men namn är ju så roligt. Tjejnamn har jag hur många som helst, men killnamn är värre.
    Vi kommer inte att ta reda på kön. Jag personligen tycker det är skitspännande att inte veta, en del av grejen faktiskt.
    Jag har ju två pojkar, så jag måste ju erkänna att det skulle vara roligt med en liten tjej denna gången. Men såklart är en pojke precis lika välkommen.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Valborgs skrev 2012-10-10 17:52:15 följande:
    Spelar ingen roll för vår del heller om det är pojk eller flicka, blir glad vilket som. Sen hade det varit kul med en pojk eftersom vi har två tjejer, fast samtidigt bekvämt med en tjej till :)

Vill nog egentligen bara testa på hur det är att veta könet innan, även att det har varit väldigt spännande att spara det till förlossningen :) får se hur vi gör :) Är ju ett tag till dess och man ska komma dit först.. Känns konstigt att det kanske är sista gången jag är gravid, försöker njuta så gott jag kan iaf :)
    Jo det är samma här, efter detta barn blir det inga fler. För mig blir det nästan som att vara gravid för första gången igen då det var nästan 8 år sedan jag var gravid sist. Kommer bli en stor omställning det här, men en härlig sådan. Nu håller vi bara tummar och tår att vi kommer dit och inget jobbigt händer på vägen.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    kolbodatjej skrev 2012-10-10 19:18:47 följande:
    Någon här som vet om man kan se hjärtat pulsera utanför magen redan i vecka 7... Såg något pulserade idag nämligen eller är det mag pulsen?
    Det är nog din egen puls i så fall. Jag har aldrig varit med om att se hjärtslagen från bebisen genom min mage, inte ens sent i graviditeten. Men jag kan ju ha fel.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Mamma till W skrev 2012-10-10 21:10:45 följande:
    Nu är jag slutkörd! Kämpat på framsidan av huset hela eftermiddagen (huset går till försäljning nästa helg)! Sen ikväll drog jag iväg på Zumba! Vet inte riktigt var jag INTE har ont nånstans!
    Gud vad duktig du är! Jag måste verkligen komma igång med motionen. Vill inte gå upp för mycket under grav. då jag redan har en hel del överflöd .
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan

Det är samma här, har en stor tenta som väntar nästa fredag och jag har noll intresse att slå upp böckerna. Vill bara sitta här på FL och diskutera grav.symtom .

• Sömntutan

För mig blir det också lägsta nivå. Var arbetslös ett år innan jag började plugga efter att jag hade haft eget företag. Det blir att försöka spara så mycket det bara går när jag väl får min CSN. Måste ju klara nio poäng innan, vilket innebär att den här tentan är så jävla viktig. Klarar jag den så är kursen avklarad och mins poäng i hamn. Kommer bli skittufft ekonomiskt, men det har vi nu och har i stort sett alltid haft, så vi är vana. Blir nog ingen större skillnad.

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-11 18:02:13 följande:
    Haha Ja!! De är nya lek kamrater så att säga, från A till typ liten C :P
    Skojar fan inte, fått köpa ny bh!! :D
    Och vet sen dottern att de bara blir större! Tänk när mjölken rinner till! Mamma kallade mig Dolly Parton senast :P
    Haha, min man tittade på mig med himmelsk blick här om dagen och frågade "Undra hur stora bröst du kommer få den här gången?"

Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-11 20:31:47 följande:
    Haha ja, känner igen det! Men jag helgar dom nog ännu mer än maken just nu, han vågar ju inte riktigt säga något ifall jag blir sur för att han tycker om dessa mer ;P
    Saken är ju den att mina inte är så små i vanliga fall. Inga gigga kanske, men jag har c-d kupa. Ska bli intressant att se vad man har när mjölken rinner till.
    Äntligen! BF ~8 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~