• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL

Ja, men då är den nog på g! :) Då låter det ju rimligt om den kommer om ca 3 dagar. :) Håller tummen för dig! Är det första månaden med pergo? (Ursäkta, du har säkert skrivit det, men jag är som en guldfisk som simmar runt i samma skål och utrbrister vid varje påbörjad runda "Åh, här har jag aldrig varit!" Haha.)

• NLAL

Vad roligt att ändå veta att det fungerar. Jag är jäkligt spänd på att få börja. :) Hoppas vi kan få vara i gravid-lyckorus snart då. :)

• Ela85

madeleeneee: Gud så spännande!! :) Vilken tur att du fick till ett nytt VUL! Ägglossningstester kan ju spöka en del för oss som stimuleras har jag både hört och märkt så bli inte jättebesviken om de blir konstiga resultat på dom! Som sagt kommer nog ÄL på onsdag då! Så roligt!!!!
    Men hur gör ni med "myset" om man får fråga? Varje eller varannan dag?

NLAL: Jag är på CD 11 idag

Ska på VUL på måndag förmiddag. Är så nervös för att det inte ska visa ngt alls! Då vet jag inte vad jag gör... ber nog att få testa sprutor istället och skippa trippeldos. Eller vad tror ni?
    Jag förbereder mej på att det inte hänt något alls annars kommer jag bli så sjukt besviken fast det blir jag nog även om jag förberett mej.....

• madeleeneee

tror vi ska försöka mysa varje dag nu i helgen här, sen kommer de bli lite svårt i veckan då vi jobbar om varandra men ska väl försöka tajma in de lite ändå hoppas ja.

• kattmamma

Nu har ni ju redan varit i gång och skrivit i några dagar men tänkte ändå hoppa in i tråden. Efter tre års försök utan några resultat alls och en insemination utan resultat kommer vi nu antagligen att göra vårt första IVF i november. Börjar med Menopur om ungefär två veckor och sedan Cetrotide. Eftersom mina cykler verkar pinna på som en klocka tycker de tydligen att jag ska ta den korta behandlingen till en början åtminstone. Trots att min man har barn sedan tidigare så har det visat sig att det är hos honom vårt problem ligger då hans simmare inte vill vara med på spåret. 

• reload79

NLAL faktiskt känner jag att jag åtminstånne kan bli gravid fast det är jobbigt att vänta! Får se om pergon hjälper nästa månad ska bli spännande

• madeleeneee

kan inte nån ambitös tjej här göra en lista så vi håller reda på alla och kurer o hur länge man försökt?

Om jag börjar

madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!