• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • madeleeneee

På sätt o vis tar de på förhållandet tycker jag de är känsligt ämne här hemma men nu känns mest lättnad då de gick så smidigt o få hjälp! O vi vet ju att vi kan bli gravida!

• mollisen01

Jag tog min 1à tablett imorse och mådde väldigt illa efter det /: så det verkar vara en biverkning..

• Jempan

Hej tjejor. Angående relationen så tror jag det har stor betydelse för hur mkt killen faktist vill ha barn själv, att man är två om saken. Vissa killar kanske inte vet om dom vill riktigt och då är det svårt att få det att kännas naturligt. Andra killar kan nog känna sig illa till mods för att det är "fel" på dom osv. Från mitt perspektiv så visste min kille om hur läget låg precis när vi blev ihop, att jag skulle få svårt att bli gravid osv, så det kom aldrig som en chock att han skulle få genomgå lite tester och att vi skulle hamna i denna situation. Men ÄNDÅ utbröt lite panik när jag sa att vi skulle ta tag i detta, han tycker det är jobbigt att de kanske blir lite onaturligt med sex på bestämda tider samt att han inte riktigt tror att han är en bra pappa alla ggr (har en son sen innan med diabetes) men han är världens bästa! Han tror inte på sig själv alltid medans jag är tvärtom, man kan ALLT bara man vill :)
    Som avslut tror jag att det är viktigt att prata om det mkt ändå så att det blir en del av vardgen. Och jag kommer inte att säga till när "stickorna visar äl" utan vi ligger för att det känns bra och inte för att vi alltid måste :)

• Ela85

Ja ibland kan hela karusellen bara bli för mkt! Speciellt när vardagen och jobbet kräver mycket i övrigt och man inte hinner prata med varandra om sina känslor och tankar! Dessutom så gör ju dessa tabletter sitt i humöret har jag märkt! Har ju ätit två tabletter nu i två dagar och ja vad ska man säga... Klimakterie värmevallningar till 1000 och blödig som få! Idag började jag gråta av nostalgi när studenten kom på tal med en av mina vänner haha och det var 7 år sedan! Hmm ja inga romantiska filmer eller extreme homemakeover för mej på ett tag ;)
    Hoppas ni har en mysig helg allihopa!

• Jempan

Ela85: Haha! Stackars karlar. Jag har ett jäkla humör annars också så vem vet,kanske hjälper hormonerna mig att komma i fas :)

• NLAL

Hej!

Hoppar gärna in här om det är okej?!

Jag drar min historia lite snabbt: Blev gravid pga sprucken kondon EN gång vid 14 års ålder, blev mf. Slutade med p-piller i maj -11, blev gravid i juni -11.Dock ett mf igen. Nu har det gått 15 månader sedan mf och inget händer, jag har länge vetat att något är fel eftersom jag verkar ha lätt att bli gravid. Utredning visar på ingen ägglossning, så har nu bråkat till mig pergotime och ska börja med det nästa mens, borde komma kring 10:e november. Så nu hoppas jag att det går undan och att pergotime fungerar på mig så denna långa resa snart når ett slut.

Hur länge har ni ätit pergotime? Är det fler än mig som känner att det äntligen kommer igång? Typ lika spännande som när man bestämde sig för att börja försöka?! :)    

• mollisen01

NLAL: är på min första kur nu :) jag tycker också det känns som "på riktigt" nu när man fått hjälp!

• NLAL

Mollisen01: Ja, det känns helt plötsligt som att det verkligen kan hända nå nu. Själv är jag jäkligt hoppfull och säker på att det komer ta sig nu, kanske lite väl säker. Men går det inte vägen första omgången så blir man väl nedtagen på jorden. Dock känns det så jäkla långt till mensen. Hoppas dessutom att jag får äl kring dag 14 som "normalt". Sedan mf så visar äl-test positivt först dag 21-22, så får jag kring dag 14 så "tappar" jag en hel vecka vilket hade varit underbart!

Madeleeneee: Spännande! Jag var ganska säker att jag också skulle få fara på VUL, men läkaren sa bara att jag skulle ta blodprov dag 21 och 23 för att se då om jag haft äl. Så det känns väl lite på både gott och ont. Går man på VUL så får man ju se säkert om det fungerar eller ej, och redan kring äl, så fungerar det ej så kanske man inte hoppas lika mycket, om du förstår vad jag menar?! Men samtidigt kan man ju få sexförbud, vilket man inte kan om man inte går dit. Nog för att jag hade nog skitit i om vi fick sexförbud, haha. Visst chansen är ju att man får fler än en, men chansen är ju också att 1 av 3 ägg blir befruktat. Som sagt, lite på gott och ont. Men hursom ska det bli skönt att äntligen komma in i matchen på riktigt!

Jag håller tummen för er!  

• Jempan

Första kuren pergo för mig med. Har aldrig varit gravid trots att jag ätit p-piller ytterst få gånger i mitt liv. Tog min första tablett Primolut idag och har 9 dgr kvar till sista tabletten och sedan 5 dgr med pergotime.
    Mycket spännande! :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!