• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL

Solrosen: Åh vad jobbigt att vänta så "länge"! Jag börjar ju med första kuren nu när mensen kommer, och det är 15 lååånga dagar kvar. Kanske tidigare, har oregelbunden mens så räknar på något mitt emellan. Och gud så länge det tagit sedan jag fick beskedet ingen äl. Och det är bara lite över 2 veckor sedan, haha.

Vad kul ändå att vi är flera som ska köra igång "på riktigt" nu! Ska bli kul och se hur det går för alla och hur alla reagerar på tabletterna och när vi får vårat efterlängtade plus!!

• madeleeneee

asså sämsta läkarbesöket och vulet nånsin,
    blev inte ett dugg jäkla klok för han kunde inte ens hitta mina äggstockar.. men slemhinnan såg bra ut så de fanns ju goda chanser hm..
    tänk om man är överstimulerad så de blir femlingar eller nåt..=S
    sen om de inte funka iaf ska jag köra en enkelkur till tyckte han, han jag var hos sist tyckte vi skulle köra dubbel då..
    hoppas detta funkar denna gång annars söker jag till en privatklinik jag vet är jätte bra.
    känner mig helt knäpp typ efter denna besök kändes så onödigt på nåt sätt.

• mollisen01

Madeleeneee:vad har det för en läkare som inte ens kunde hitta dina äggstockar? Låter som en usel läkare :p

• madeleeneee

skojar du..?! var nån jag aldrig träffat förut.. alltid olika på de där stället så himla tråkigt..=/
    ajja blir de femlingar så blir de.. haha

• Jempan

Men oj! Vad dåligt! Vad sur jag hade blivit, hur kan man inte hitta några äggstockar? Dom utgör ju typ hela underlivet :p

• madeleeneee

Ja jag blev sur kändes konstigt när jag åkte därifrån.. Men man får väl lita på att de inte är överstimulerat bara.. Men vet kompisar som ätit de har fått komma tillbaka om de inget sett. As knasigt detta men börjar väl testa med äl test typ imorgon eller nåt..

• magnoliaa
    madeleeneee skrev 2012-10-22 16:36:56 följande:
    Riktiga blodvallningar har jag mer haft sjukt obehagligt förstår hur de i klimakteriet känner sig!
    Haha förstår precis hur du känner! Sjuka värmesvallningar här med och det slutar inte direkt efter sista tabletten heller... Man får bara hoppas att det för något gott med sig!

Jag hade molvärk i båda äggstockarna under de dagar jag tog pergon men känner ingenting nu.. Tänk om det inte funkar? Stör mig att jag inte ska på något VUl för att kolla heller..... Hur känner ni andra som redan tagit/tar pergon?
  • Ela85

Så tråkigt att höra madeleeneee!! Jag bytte till privat eftersom landstinget kändes oprofessionella och bara testade lite på måfå! Tog mina två enkelkurer inom landstinget! Nu när jag går privat blir det både vul och blodprov för att fastställa ev ÄL bara det känns ju mkt tryggare! Landstinget skrev bara ut recept utan att kolla simmare hos mannen och spola äggledare. Utan det är det ju ändå ingen ide om man får ÄL! Men stå på dej och be att få komma igen till en annan läkare? Man måste ställa krav på sjukvården ibland!

Magniliaa Jag känner lite små hugg i äggstockarna idag (sista tablettdagen) Men inget innan!

Men när tror ni man skulle kunna få ÄL? Tänk om det skulle bli innan dag 13? tror ni man kan se på äggstockarna att ÄL redan vart?

• NLAL

Ela85: Enligt min läkare så skulle jag få äl kring dag 14, som anses som normalt. Men har ju läst om hur många som helst som får senare med pergon. Så jag tvivlar på dag 14! :p Själv har jag ju fått positiva test först dag 21-22 så blir det innan det är då jag glad! :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!