• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • mollisen01

Är idag på cd 15 och har haft molvärk på både höger och vänster sida så verkar som ÄL är på gång. Har ni känt av er ägglossning med pergo? Och har ni haft molvärk på båda sidor trots att ägg bara släppt från ena sida ?

• madeleeneee

jag är på CD 16 idag fortfarande negativt digitaltest, dock molvärk nu i mest den vänstra äggstocken ikväll,men hugger även lite i den högra
    kan kännas i båda sa en sköterska till mig, men kan ju släppa 2 ägg med..;)

• madeleeneee

Hoppas på de! bara svårt o hinna mysa till de nu i dagarna som kommer vi jobbar om varandra..:( men vi får väl försöka på nåt sätt

• NLAL

Ela85: Tack för svaret! :)Det är alltså lite så att det är hur läkaren känner. :p

Reload79: Ja, nu är jag less på att gå runt och vänta. :p Och jag är less på alla blodprover, ser ju som världens knarkare...  

• reload79

Bim-4-6 hmm vad tiden går sakta :( har bara ömma bröst i lite illamående men det brukar jag ha innan mens! Vi körde på varannan dag så får vi se om det blir pergo i början av nov eller ett plus!

• langtarefterbarn78

aftereight: Pergo är för att stimulera ÄL, om man har utebliven/sällan egen ägglossning. Man får först oftast enkelkur, en tablett i fem dagar, startar på cd 5 eller cd 3. Funkar inte det kan man få höjt till dubbel- eller trippeldos.

Reload79: förstår hur du känner, alla denna väntan är så jobbig! Dagarna mellan ÄL och BIM är så långa....själv är jag på cd8, väntar på ÄL. Hoppas den kommer tidigare denna gång, förra cd46, hopplöst länge! Borde egentligen fått dubbel pergodos denna gång för att få tidigare ÄL, men jag hann inte träffa min gyn innan jag fick mens efter ÄL.

Mollisen01: Jag hade ont bara i ena äggstocken, men det var innan ÄL. När jag väl fick ÄL kändes det i hela magen och båda äggstockarna, men jag antar att det är olika hur man känner.   

går ni på blodprov för att kolla om ni får ÄL och UL innan för att kolla hur stora äggen är? 

• mollisen01

Langtarefterbarn78: jag har valt att inte göra VUL för att kolla äb. Men ska dit nästa vecka för blodprov för att se så jag verkligen fått ÄL.

• madeleeneee

gjorde digitalt tidigt imorse men de var negativt, dag 17 idag.
    Nu i em testa jag ett sånt billigt som jag tyckt varit positivt hela tiden då de varit två lika starka streck men hör o hämpna teststrecket var MYCKET starkare än kontrollstrecket så förmodar ägglossning äntligen!
    Sparar de digitala och testar de imorgon när jag vaknar.

sambon kommer inte hem förns i natt så blir inget idag,mys igår och hela helgen så får vi försöka imorgon hoppas de räcker!!

Nästan så jag inte kan hålla mig tills imorgon o testa men kommer ju bli skit besviken om de inget är men har rätt ont i äggstockarna så nåt är de i varje fall..=)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!