• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL

Ela85: Bra! :) Jam ska bli intressant att höra (om du kommer ihåg att fråga) varför en del börjar dag 3 och en del dag 5. Undra om det kan skilja sig när man får äl då? Altså om man börjar dag 3, får amn då äl 1-2 dagar tidigare? Jadu, det finns många frågor. Men den enda frågan jag är särskilt intresserad av är ju: "NÄR kommer jag bli gravid?" och det är det ju ingen som kan svara på. :P 

• Solrosen 83
    madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL 
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11 
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
    Ela85: Försökt 2 år, 3:e pergokur, dubbelkur oktober
    Solrosen 83: Försökt sen augusti 2011, PCO, väntar på läkartid för att påbörja första pergokuren

Så nu har jag också lagt till mig i listan.

Har fortfarande inte fått någon kallelse. Vill bara få det där brevet så jag vet när jag ska till läkaren. Ovissheten är inge kul! Rynkar på näsan 
  • reload79

Ela85 fråga gärna! Kan kanske bero på antal blödningsdagar! Jag har sparsamt med mens 4 dagar o en cykel på ca 28 dagar
    Hur lång cykel har du NLAL?

• madeleeneee

Ingen äl ännu.. Dag 15 idag.. Har tre digitala test kvar så kör väl på med dem till onsdag iaf! Hoppas hoppas!!!!!!

• reload79

Madeleene hur lång cykel brukar du ha? Jag fick fullt utslag dag 11 för några månader sedan sen månaden efter på dag 18 o nu inte alls så det ska bli spännande o se hur det blir med pergon vilken dag började du äta 3 eller 5?

• madeleeneee

Har typ aldrig mens själv därför svårt o svara på.. Börja äta pergo dag 5 iaf bara vänta o se.. Rädd jag redan haft de då jag hade så ont i torsdags men vi får se..

• reload79

Okej men äl torsdag då var den rätt tidig? När jag fick mina pergo så sa de att jag skulle ha sex varannan dag från cykeldag 12-19

• Jempan

Hej!!
    Någon får gärna hjälpa till och lägga till mig med då jag skriver från mobil.
    Vi har försökt aktivt i ett år, börjar med första kuren pergo i början på nov. Bim osäkert ännu.

• magnoliaa
    madeleeneee: Försökt sen juni 11, ett mf september 12, första kuren pergotime avslutad väntar på ÄL 
    mollisen01: Försökt sedan mars 2012, första pergokuren avslutad. BIM ca 13-15/11 
    reload79: Försökt sen februari 2011, mf i oktober 2011 och maj 2012, pergokur påbörjas i början på november NLAL: Försökt sedan maj 2011, gravid juni 2011 - mf augusti 2011, första pergokur påbörjas i början av november.
    Ela85: Försökt 2 år, 3:e pergokur, dubbelkur oktober
    Solrosen 83: Försökt sen augusti 2011, PCO, väntar på läkartid för att påbörja första pergokuren
    Jempan: Försökt aktivt i ett år, börjar med första kuren pergo i början på nov,
    Magnoliaa: Försökt aktivt sen i juli, första pergoturen i början av oktober BIM ca 11/11

La till mig själv och Jempan!
    Här har jag ÄNTLIGEN fått positivt utslag på ÄL-stickan! Är så himla glad att iaf det verkar ha fungerat, Dag 18 för mig idag!
  • madeleeneee

Jo de skulle kunna vart sa ju Gyn men han trodde ändå mer på att se var på g testar väl vidare..! Men man blir så Depp när dagarna går o de bara är negativt ja de digitala.. De billiga har varit positiva sen i onsdags.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!