• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • princesspeach

Jag har också två gånger per dygn känt en värmebölja över mig. Men jag vet inte om det beror på pergotime eller på mig själv bara.. Haha. 

Men alla former av biverkningar kan man nog känna är värt det. Trist med magen Nca! Hoppas det ger med sig idag. Jag har fått gå på metformin tidigare, för kanske 3 år sedan när de "diagnostiserade" mig med PCOS men jag mådde verkligen skit av de tabletterna och eftersom det inte var läge för oss att tänka på barn då så sket jag i att ta tabletterna. Rätt eller fel vet jag inte men jag ville inte gå runt och må dåligt "i onödan". 

• NLAL

Nca och princesspeach: Jag har också värmesvallningar, REJÄLA sådana.. Typ 3-4 ggr per dygn och särskilt när jag sover, måste duscha det första jag gör på morgonen. :p Det har jag glömt att det förmodligen är biverkning av pergon. Nåja, ska det inte bli värre än såhär så är det då inget att bråka om. :) Bara invänta äl och sexa var och varannan dag nu hela denna vecka och nästa. :)

• Nca

Precis! Man kan stå ut de få dagarna då man få dessa biverkningarna när man sedan förhoppningsvis(om man får äl) får något så fint!

• princesspeach

Ska ni till läkare för att kontrollera ägglossningen? När har ni fått tid? Jag ska själv dit på fredag den 16e.

• Jempan

Ska till gyn den 14:e. Det blir cykeldag 12 för mig. Känner redan av äggstockarna så man kan ju hoppas att det är bumlingar som växer ;)

• NLAL

Nca: Precis! :)

princesspeach: Jag ska bara och ta blodprov dag 23 och 25, så jag får väl veta kring BIM om jag plussar annars får jag vänta på provsvaren. :)  

• Nca

Jag har också bara fått tid till blodprov, så jag får också reda på på bIm om det funkade om jag plussar. Annars så provsvaren. Fyyy vad jg mår illa. Känns som jag ska spy vilken sekund som jelst HELA tiden. Skönt att det är sista tabletten imorgon!

• princesspeach

Jempan: Åååh va spännande! Jag håller alla tummar för dig! Då ligger du två dagar före mig ;) NLAL: När är BIM för dig? :)

• NLAL
    Nca skrev 2012-11-11 20:11:10 följande:
    Jag har också bara fått tid till blodprov, så jag får också reda på på bIm om det funkade om jag plussar. Annars så provsvaren. Fyyy vad jg mår illa. Känns som jag ska spy vilken sekund som jelst HELA tiden. Skönt att det är sista tabletten imorgon!

Ja, och vi ska ju ha ett plus tycker jag. ;) Usch vad jobbigt! Jag har som lätt illamående till och från så det är inte så farligt. Kroppen tycker väl att ajg kan få slippa det tills jag blir gravid. ;) Men vad gör amn inte för att bli gravid?! :)

Princesspeach: BIM blir kring 1-2/12 så än är det tre veckor kvar. :p  

Det hade varit så härligt att få ett plus nu och kunna ge t.ex sambons familj kuvert i julklapp där det står: "Grattis, du ska bli farmor/farfar/farbror." :) Svärfar han längtar efter barnbarn lika mycket som vi längtar efter ett barn. :) Han har sedan länge suttit och kollat fyrhjulingar, skotrar och allt sånt som han ska köpa till sitt barnbarn. :p  
  • mollisen01

Jobbig dag idag. Träffade en vän som slutade med p-pillerna samtidigt som mig, men hon är höggravid och jag kan inte ens klara av att bli gravid. Fan vad livet är orättvist.. Varje gång någon i ens närhet berättar att de blivit gravida så blir man ju självklart glad men det känns samtidigt som en smäll i ansiktet. Testen har inte visat något plus iaf så det känns inte som vi lyckats denna månaden heller. Vet dock inte om testlagrets test är att lita på? Borde man kanske köpa cb ist? Mycket tankar och funderingar idag!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!