• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • Nca

Skulle gärna vilja hoppa in här om det är ok? Börjadr med Pergotime i torsdags och tog min tredje tablett i morse. Det är första gången jg äter pergotime, har pco så hoppas att detta funkar nu. Har en dotter sen tidigare som kommit till spontant och nu vill vi ha ett syskon till vår lilla tjej . :)

• madeleeneee

Tack jag vet inte känner väl så men samtidigt känns de lite overkligt, kommer dock inte ta ut nån glädje förän jag sett ett tickande hjärta med tanke på missfallet för 1,5 månad sen.. Rädslan är stor!

• Nca

Princesspeach, vad roligt! Är det första omgången för dig också? :)

• NLAL
    princesspeach skrev 2012-11-10 11:00:06 följande:
    Hej Nca! Då ligger vi nästan lika. Jag är inne på andra tabletten idag. :)

Då ligger vi också nära. :) Jag och Nca ligger lika. :)
  • princesspeach

Åh va roligt! Har ni känt av några biverkningar ännu? Det enda jag har känt dessa två dagar är en ootrolig yrsel. Så fort jag blundar eller tittar upp så känns det som att jag ska svimma. Om det beror på tabletterna eller inte vet jag inte, men annars tror jag inte att jag upplever några andra biverkningar. 

• NLAL
    princesspeach skrev 2012-11-10 19:51:40 följande:
    Åh va roligt! Har ni känt av några biverkningar ännu? Det enda jag har känt dessa två dagar är en ootrolig yrsel. Så fort jag blundar eller tittar upp så känns det som att jag ska svimma. Om det beror på tabletterna eller inte vet jag inte, men annars tror jag inte att jag upplever några andra biverkningar. 

Jag har känt av att det drar och sticker i äggstockarna, lite illamående och en hemsk huvudvärk sedan igårkväll och svårt att sova. Men är detta allt jag får så är jag glad. :) Ja, ett plus i slutet på november/början på december hade ju vart super. ;)
  • Nca

Hej! Jag vet faktiskt inte om det är biverkningar från pergotime eller metforminen jag har. Har ganska mycket illamående och igår fick jag så otroligt ont i magen. Men jag tror magproblemen är metforminen eftersom den försöker ställa rätt insulinvärdet i kroppen. Dem bävrar jag mig för att ta idag, det var inte lite ont i magen jag fick, men ska försöka ta dem med en större måltid idag. Annars har jag värmevallningar, de bara kommer på mig. Kan sitta helt stilla och titta på tv t.ex. Och så blir jsg plötsligt jättevarm, vaknar även helt genomsvettig en gång varje natt. Men den sistnämnda är nog pergon och den är helt ok. Mycket värre med magen tycker jag. I slutändan är det ändå värt det när man får ett plus :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!