• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • NLAL

Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra helg! Mensen kom under helgen så nu jävlar får jag snart börja med min första pergokur. :) Så kring början på december hoppas jag att jag får ett plus och ingen mens! :))

• Alivia
    Jempan skrev 2012-11-05 06:54:19 följande:
    Första pergotabletten tagen imorse. Känns som att man går runt med en stor kalender i hela huvudet, vill inte missa tabletter eller ta dem på fel dagar osv. Vilken dag i cykeln har ni alla fått börja med pergon??
    Heja!

Jag fick börja dag 5. Förstod det som att det hade att göra med att min cykel är rätt lång (eller snarare oregelbunden pga PCO)

Är på dag 16 idag, har haft väldigt ont, mensvärksaktigt sedan igår kväll, men ännu ingen stegring på ÄL-testet. Vi fårla se vad som händer. Ska till gyn i morgon för UL.  
  • Jempan

Jag fick börja med pergon idag vilket är dag 3. Varför vet jag inte eftersom att min cykel är obefintlig ;p men vi får se hur det slutar :)

• Solrosen 83

Idag kom äntligen min kallelse till läkaren för att även jag ska få starta med min pergotime. Ska dit den 30 nov så nu är det nedräkning.

Är idag på cd 21 men än så länge har jag inte haft någon äl så jag håller tummarna att mensen kan tänka sig att vänta ett tag till med att komma så att jag kan stimulera fram den med provera lagom till mitt läkarbesök så jag kan börja snart efter det.

• madeleeneee

Nej inga prover.. Men fick utslag på digitalt äl test i alla fall.. Dagarna sniglar sig fram till bim 14 november, inga symtom heller ännu.. Hur hat ni andra det?!

• NLAL
    madeleeneee skrev 2012-11-07 21:42:22 följande:
    Nej inga prover.. Men fick utslag på digitalt äl test i alla fall.. Dagarna sniglar sig fram till bim 14 november, inga symtom heller ännu.. Hur hat ni andra det?!

Jag har tagit min första tablett idag så än är det läääääänge kvar. :) Men nu har jag massor att göra hela november så det ska nog gå ganska fort! Och jag hoppas verkligen att det ska gå lika bra med pergon att bli gravid som dom gånger allt har fungerat - första försöket alltså. ;) Det hade ju bara varit helt lovely! :D
  • magnoliaa

Jag fick ta prover på dag 21 för att konstatera äl, fick svar igår som visade att jag svarat bra på behandlingen! Nu är det bara 4-5 dagar kvar tills man vet! Har dock inga stora förhoppningar på att det tagit sig! Tig ett test igår eftersom jag har så dåligt tålamod och inte kunde hålla mig, visade såklart negativt!! :(

• madeleeneee

Okej..:( tråkigt med negativt men kan ju vara för tidigt jag ska testa första gången på måndag då 3 dagar innan bim.. Men känns inte som de tagit sig..:(

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!