• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Tjenixen
    Ludde 831 skrev 2012-10-18 14:00:36 följande:
    Om flickan vägrade så har väktaren lika lite rätt som vem som helst att tvinga med henne..

Hade väktaren lyft med dottern mot sin vilja och hållit fast henne till sjukhuset, ja då har personen begått ett allvarligt brott.

En väktare är egentligen bara en vanlig person med lite mer utbildning samt starkare rättskydd..

Fast vet en tonnårsflicka detta? Vakten kan faktiskt tex säga att hon måste följa med och hon kanske lyssnar på han? vem vet..
    Anonym (Jurist) skrev 2012-10-18 14:09:52 följande:

Men då hjälper det ju inte om polisen ska spåra ip-adresser ändå. Så denna typ av fall löser ju sig självt. De som är i närheten har ett ansvar att få flickan till sjukhus i detta läge. Att tro att polisen ska spåra upp ip-adresser som ingenting och vara där på 5 minuter är orealistiskt och det fungerar inte så.
    Klart det kan hjälpa.. Ju snabbare personen kommer till sjukhus desso snabbare får personen vård

• Anonym (Sandra)
    MLB skrev 2012-10-18 14:28:15 följande:
    Och om man inte reagerar när någon ropar på hjälp signalerar man att personen inte betyder något och lika bra kan dö.
    Håller med.
  • EnAnonumius
    Ordis skrev 2012-10-18 15:22:50 följande:
    Ett par minuter? Det rörde sig väl om i vart fall 20 min?
    *suck*

Vad spelar tidspannet ,om det var ett par minuter eller 20 minuter, för roll?

Är det för sent så är det för sent oavsett. Sedan så spelar det ingen roll om det rör sig om en 1 minut  eller 60 minuter när killen är död vid framkomsten och det går inte att rädda alls.
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym (Smartis)
    EnAnonumius skrev 2012-10-18 16:33:24 följande:
    *suck*

Är det för sent så är det för sent oavsett. Sedan så spelar det ingen roll om det rör sig om en 1 minut  eller 60 minuter när killen är död vid framkomsten och det går inte att rädda alls.
    Helt rätt.

Men ursäkta OT, jag måste bara fråga om din "undertext" är ett skämt?! Inte helt OT dock, då det har med trovärdighet att göra. 
  • MrsKnapa

Har hon självskadebeteende och du tror så räcker de!! Ring 112 så hanterar dem de och ser till så din dotter får hjälp!!! Innan den dagen du ev hittar henne livlös...

• Lavish

Jag hade kört in henne till akuten direkt ja. Visserligen kan hon kanske ha ätit dem över en längre tid mot mensvärk eller huvudvärk, men med hennes historia hade jag inte chansat på en sån ursäkt.

• Ordis
    EnAnonumius skrev 2012-10-18 16:33:24 följande:
    *suck*

Jättestor roll faktiskt. Visar att man inte ska tveka. Tråden var uppe i 1  timme och 22 minuter innan han hängde sig. Folk började prata om att ringa polisen 20 min efter han hängde sig, men någon/flera hade redan ringt då. Efter ytterligare 30 min innan de var på plats.
  • elwen

hur är man funtad om man sitter på FL när man tror sin egen dotter tagit en massa alvedon och får reda på att detta kan leda till livsfara om man inte uppsöker vård?
    vad fan väntar man på då liksom
    ok om dottern blir arg men hellre en arg dotter än en död
    visst ska man inte bara köra över sina barn och misstro dom , men när det kan gälla liv eller en jävligt smärtsam död varför tveka?
    det är väl bara bra om TS har fel och dottern inte tagit alla dessa alvedon , men om hon har och TS har  minsta misstanke om det ...åk till akuten på en gång
    för helvete och att dotten inte vill komma ut från toan , vad är det för jävla ursäkt
    jo jag vet att TS har åkt in nu ...men hon borde ha gjort det på en gång och inte frågat en massa okända människor vad hon borde göra med sin egen dotter 

att vara rädd för att svika ett förtroende eller göra någon arg väger aldrig upp mot att agera om man tror nån kommer råka illa ut oavsett vad ...
    ilska och svek går över men döden är ett faktum

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..