• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Annaliz

Har man fått nå svar på om dottern hade fått i sig något eller?

• Tom Araya
    Poison82 skrev 2012-10-18 07:59:41 följande:
    Herregud vilka folk som finns på fb. En mamma som inte kan ta till sig råd och blir totalt handlingsförlamad och hellre låter sin dotters liv sväva i fara än ringa och "störa" ( ja, jag vet att hon tillslut tog sitt förnuft till fånga).
    Och sen en hobbyläkare med sämre kunskaper än en vanlig Svensson.

Hoppas dottern fått vård
  • Tom Araya
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 09:42:46 följande:
    Läs vad jag skrivit ! Sluta dra egna slutsatser ! Nu räcker det !!
    Dina inlägg där du spekulerar i att tabletterna kan ha funnits där länge, hon kanske inta tagit alla, spolat ner dem på toaletten, o.s.v......DET är egna slutsatser och väldigt farliga sådana.
  • Anonym (öhh)

Jag förstår inte..... varför sitter man på familjeliv och velar?

Vafaan, sparka in dörren och ta med henne till akuten alternativt ring 112 o be dom skicka en polispatrull oxå!
    Jag hade inte tvekat på att sparka in badrumsdörren om de gällde min dotter!! Hellre en arg dotter än en död dotter.....

• Anonym (Läkare)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 12:59:00 följande:
    Det tar minst ett dygn innan leverskador börjar visa sig o det är långdragen tid innan du dör av det !
    Men då länge ni inte läser vad jag skriver o bara tolkar detta på erat sätt så är det ingen idé att jag svarar !
    Jag är nöjd med mitt möte idag o att jag fått bekräftat att jag inte gjorde fel av en överläkare !
    Haha, just snygg överläkare på ditt fantasisjukhus :D tror du faktiskt man sitter och väntar på att leversvikten ska ge symptom eller?? hört talas om kol? acetylcystein?? du är ju pinsam.
  • EnAnonumius
    Ordis skrev 2012-10-18 17:35:20 följande:
    Jättestor roll faktiskt. Visar att man inte ska tveka. Tråden var uppe i 1  timme och 22 minuter innan han hängde sig. Folk började prata om att ringa polisen 20 min efter han hängde sig, men någon/flera hade redan ringt då. Efter ytterligare 30 min innan de var på plats.
    Det handlade INTE om hur länge tråden var uppe innan själva hängningen.
    Det handlade om att när polisen KOM FRAM så var det redan försent.
    Om DU väljer att LÄSA för fasiken.
    Sedan spelar det ingen roll om det var EN minut för sent eller 60 minuter för sen killen var död redan när det startade HLR.  

Sedan så skulle folk inte kunnat aggera INNAN då de inte hade tillgång till hans hem ip-nummer, ingen info om vad killen bor eller ens någon stad?
    Det förstår de flesta att det knappast räcker med att ringa och säga till polisen följande:  "det finns en kille som tänker hänga sig han skriver om det på Flashback, nej han har inte lämnat ut sitt ip-nummer och han har inte uppget vilken stad han bor i". Allvarligt tro du verkligen polisen skulle hinna och hitta killen i tid ialf? På inga upplysningar alls? Knappast. Det inser de flesta faktiskt.

Så hur skall folk kunna ringa polisen och ge dem tillräcklig information mellan 11:21 till 13:06? Ingen ip-nummer att ge ingen stad att uppge? 
    LurifaxFlux la ut sitt egna ip-nummer 13:06 i tråden. Polisen var framme 14:02( framgår i tråden med om du läser den). 14:08 så släkte polisen ned kameran, vilket framgår i tråden med.

Ja folk började prata om att ringa  efter 20 minuter, ja. Fast du kan aldrig veta att det kan ha funnits andra som ringt snabbare, redan vid 13:06, som också var med i tråden, som aldrig skrev om det i tråden, om huruvida det ringde eller inte. Så skapa inte bevis/motbevis där du inte kan hämta bevis/motbevis ifrån.

Sedan när polisen får ip-nummer så skall de spåra ip-numret med, det snabbaste JAG har spårat ett ip-nummer själv för att få fram en bostads adress var på 4 minuter som privat person.
    IT-Forensikerna kan spåra lite snabbare det kanske tar max två minuter för dem.
    Sedan så skall polisen larma närmaste polis enhet och ta sig till adressen med, i och med att det var lunchtider så blir det trafik också.

Det jag ser är att du försöker skapa syndabockar av en eller annan anledning.
    Folk gjorde faktiskt vad de kunde under de rådande omständigheterna.

Sedan så måste man tänka till lite med. Många hade svårt att ta  till sig att killen verkligen menade allvar.
    När jag såg den tråden själv på Flashback så tänkte jag: "detta kan fan inte vara sant".
    Jag fick syn på tråden flera timma efter killen var död. Ändå tänkte jag "det är fan inte sant".
    Men JA det är sant, det vet vi ju verkligen i dag 2 år senare.

Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Jellybeanbaby

Gode gud som är i himmelen,
    Kan du se till att när jag blir gammal och inte kan ta hand om mig själv längre,
    att jag inte hamnar på nåt boende där lyckligtjej är sköterska?
    Gode gud, låt henne inte tvångsmata mig med Alvedon etc om jag är "besvärlig" vid sängdags.
    Snälla.

Amen.

• Jojile
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-18 20:02:59 följande:
    Gode gud som är i himmelen,

Kan du se till att när jag blir gammal och inte kan ta hand om mig själv längre,

att jag inte hamnar på nåt boende där lyckligtjej är sköterska?

Gode gud, låt henne inte tvångsmata mig med Alvedon etc om jag är "besvärlig" vid sängdags.

Snälla.

Amen.

• Anonym (Oroligmamma)

Uppdaterar här:

vi åkte in till akuten  tillsammans med en ambulans och en vakt av nåt slag?, trodde de endast skulle skicka en sjuktransport. äll inne på akuten fick hon dricka kol, dock så ville läkarna magpumpa henne också. Hon fick prata med en psykolog och ska fortsätta kontakten med bup, hände dock inte så mycket mer utöver det. Nu är hon tilblaka hemma!

• Ninja05
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-18 21:28:58 följande:
    Uppdaterar här:

vi åkte in till akuten  tillsammans med en ambulans och en vakt av nåt slag?, trodde de endast skulle skicka en sjuktransport. äll inne på akuten fick hon dricka kol, dock så ville läkarna magpumpa henne också. Hon fick prata med en psykolog och ska fortsätta kontakten med bup, hände dock inte så mycket mer utöver det. Nu är hon tilblaka hemma!
    Skönt att ni fick hjälp.

Men hon HADE alltså tagit alla ?

Ta isåfall med dig den tanken, hellre ett larm för mycket än ett för lite!
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..