Ordis skrev 2012-10-18 17:35:20 följande:
Jättestor roll faktiskt. Visar att man inte ska tveka. Tråden var uppe i 1 timme och 22 minuter innan han hängde sig. Folk började prata om att ringa polisen 20 min efter han hängde sig, men någon/flera hade redan ringt då. Efter ytterligare 30 min innan de var på plats.
Det handlade INTE om hur länge tråden var uppe innan själva hängningen.
Det handlade om att när
polisen KOM FRAM så var det redan försent.
Om DU väljer att LÄSA för fasiken.
Sedan spelar det ingen roll om det var EN minut för sent eller 60 minuter för sen killen var död redan när det startade HLR.
Sedan så skulle folk inte kunnat aggera INNAN då de
inte hade tillgång till
hans hem ip-nummer, ingen info om vad killen bor eller ens någon stad?
Det förstår de flesta att det knappast räcker med att ringa och säga till polisen följande:
"det finns en kille som tänker hänga sig han skriver om det på Flashback, nej han har inte lämnat ut sitt ip-nummer och han har inte uppget vilken stad han bor i". Allvarligt tro du verkligen polisen skulle hinna och hitta killen i tid ialf? På inga upplysningar alls? Knappast. Det inser de flesta faktiskt.
Så hur skall folk kunna ringa polisen och ge dem tillräcklig information mellan 11:21 till 13:06? Ingen ip-nummer att ge ingen stad att uppge?
LurifaxFlux la ut sitt egna ip-nummer 13:06 i tråden. Polisen var framme 14:02( framgår i tråden med om du läser den). 14:08 så släkte polisen ned kameran, vilket framgår i tråden med.
Ja folk började prata om att ringa efter 20 minuter, ja. Fast
du kan aldrig veta att det kan ha funnits andra som ringt snabbare, redan vid 13:06, som också var med i tråden, som aldrig skrev om det i tråden, om huruvida det ringde eller inte. Så skapa inte bevis/motbevis där du inte kan hämta bevis/motbevis ifrån.
Sedan när polisen får ip-nummer så skall de spåra ip-numret med, det snabbaste JAG har
spårat ett ip-nummer själv för att få fram en
bostads adress var på 4 minuter som privat person.
IT-Forensikerna kan spåra lite snabbare det kanske tar max två minuter för dem.
Sedan så skall polisen larma närmaste polis enhet och ta sig till adressen med, i och med att det var lunchtider så blir det trafik också.
Det jag ser är att du försöker skapa syndabockar av en eller annan anledning.
Folk gjorde faktiskt vad de kunde under de rådande omständigheterna.
Sedan så måste man tänka till lite med. Många hade svårt att ta till sig att killen verkligen menade allvar.
När jag såg den tråden själv på Flashback så tänkte jag: "detta kan fan inte vara sant".
Jag fick syn på tråden flera timma efter killen var död. Ändå tänkte jag "det är fan inte sant".
Men JA det är sant, det vet vi ju verkligen i dag 2 år senare.