• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • Tom Araya
    fubar skrev 2012-11-07 22:00:19 följande:
    Ge mig också ett exempel där de facto andra tvingats anpassa sig.
    "På bekostnad av..." som det faktiskt stod i det inlägg du citerade så kan det vara indirekt, alltså inte nödvändigtvis genom andras anpassning.
    I skolans värld har det isf skett en anti-islamisering, det är i princip omöjligt att få några undantag från t ex sexualundervisning osv idag. Det var möjligt förr. 
    Om det nu stämmer så är min kommentar:
    Äntligen!

• Flash Gordon

oOHalalOo skrev 2012-11-07 20:07:56 följande:
    Jamen absolut jag ser inga problem i det, utan snarare att det skulle förenkla saken. Vi hyr och betalar själva när simhallen ändå inte används av andra. Kommunen får betalt och vi får bada ifred.  Problemet löst.

Bra! Tack! Så gör vi!

Problemet nu är dock att det var inte ”Muslimska kulturföreningen” i Sandviken intresserad av. De ville inte betala för att hyra simhallen utan ville att skattebetalarna skulle stå för kalaset.

Och som av en händelse så dyker det nu upp ett exakt likadant fall i Växjö (se separat tråd). Manliga muslimer kräver att kommunen inte bara ska segregera tider i det befintliga badhuset utan att kommunen ska bygga en helt ny bassäng – bara för att deras kvinnor ”ska kunna bada”.

www.smp.se/nyheter/vaxjo/forslag-pa-bassang-for-enbart-kvinnor(3509543).gm

Artikeln i Smålandsposten säger att frågan om segregerade tider var uppe 2003-2004 redan och att kommunen då till slut fick backa och låta bli att införa könssegregering. En muslimsk kvinnoförening har sedan dess hyrt tid men det tycker inte den intervjuade muslimska mannen är en bra lösning – han vill ha en separat bassäng bara för kvinnorna (betald av kommunen förstås) så de får välja tider som de vill.

En tanke är ju förstås att när det nu går så bra att samla in pengar från Mellanöstern för att uppföra moskéer i SVerige – varför kan inte muslimerna på samma sätt samla ihop olje-pengar från Saudi för att bygga sin egen simhall - kanske till och med ihop med moskén?

• Flash Gordon
    Ge mig ett exempel på särlagstiftning.

I skolans värld har det isf skett en anti-islamisering, det är i princip omöjligt att få några undantag från t ex sexualundervisning osv idag. Det var möjligt förr. 

Det är ju öppet mål att peka på de simhallar som redan har infört könssegregerade tider för allmänheten. Såväl amnliga besökare som manlig personal tvingas anpassa sig.

Att skolan vaknat upp och jobbar på frågan om deltagande av båda könen på biologilektionerna och gympa-lektionerna är kanonbra, men idag gäller det lika mycket att se till att de religiösa friskolorna faktiskt följer den svenska läroplanen, de också.
  • Russinskrynklarn
    Ge mig ett exempel på särlagstiftning.

Här har du ett exempel på när SOMALISKA FÖRÄLDRAR själva säger ifrån och INTE vill ha islam i skolorna

http://www.expressen.se/gt/ledare/nej-till-sektskola---for-integrationens-skull/

"Upprörda somaliska föräldrar anmäler Göteborgs undervisning i somaliska språket till skolinspektionen, berättade GT i lördags.

Två lärare pekas ut för att predika religiös sekterism - och lära ut delar av koranen utantill - i stället för att följa grundskolans läroplan." 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/muslimskt-forbund-kraver-egna-lagar

"Skilsmässor ska godkännas av en imam, kommunala skolor ska undervisa muslimska barn i hemspråk och religion i separata grupper, och flickor och pojkar ska inte få simundervisning tillsammans.

De mycket kontroversiella kraven kommer från Sveriges muslimska förbund med cirka 70.000 medlemmar. I ett brev från förbundets ordförande till de politiska partierna kräver ordföranden Mahmoud Aldebe särlagstiftning för muslimer."

Här en länk om avslöjandena om uppmaningar till lagbrott i svenska moskéer

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/avslojanden-valkomnas-av-imam_7209030.svd

• Gert

Tur att man inte bor i det här området. Tänk att vakna upp till böneutrop.

#t=46

• Tom Araya

Att religion (oavsett vilken), får mer inflytande och får ta mer plats i vårt samhälle är inte något positivt alls.

Ni som väljer att tro, håll eran religion för er själva och inom era samfund och låt den stanna där. Samhället vi alla ska leva och fungera i ska ha andra riktlinjer och regler än de religiösa.

• Sven Erik Johansson
    Tom Araya skrev 2014-07-31 19:01:51 följande:

Att religion (oavsett vilken), får mer inflytande och får ta mer plats i vårt samhälle är inte något positivt alls.

Ni som väljer att tro, håll eran religion för er själva och inom era samfund och låt den stanna där. Samhället vi alla ska leva och fungera i ska ha andra riktlinjer och regler än de religiösa.

Vilket jag naturligtvis inte håller med om som troende kristen! Jag "väljer" inte att tro utan jag tror för att jag utifrån allt jag vet bedömer det kristna budskapet i sina huvudkonturer som trovärdigt. Jag tror inte vad jag "vill tro" för om jag trodde det jag helst ville tro skulle jag inte vara kristen alls. Då skulle jag ju tro att allt i tillvaron var hamoni, att Jesus inte behövt komma, att ingen förkunnelse, ingen bibel , inga församlingar osv osv osv alls behövdes.

Självfallet kan jag inte hålla min tro för mig själv. Självfallet står jag för den offentligt i samhället också och självfallet har även jag som är troende medborgerliga rättigheter och möjlighet att söka påverka/ändra samhället så mycket jag vill så länge jag gör det på ett lagligt sätt. Även jag har tex rösträtt och självfallet kan min tro påverka tex hur jag röstar. 

DÄREMOT föreslår jag inte att det skall vara inskrivet i författningen att Sverige är kristet. Jag vill ha en religionsneutral författning, men ser gärna att så många som möjligt finner Jesus Kristus-dvs en formellt sekulär stat men gärna  med kristna medborgare. Det åstadkomms dock inte med lagstiftning. Jag vill självfallet ha religionsfrihet , men de kristna församlingarna, inte staten, skall verka för att sprida det kristna budskapet.
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2014-08-15 16:43:32 följande:
    Vilket jag naturligtvis inte håller med om som troende kristen! Jag "väljer" inte att tro utan jag tror för att jag utifrån allt jag vet bedömer det kristna budskapet i sina huvudkonturer som trovärdigt. Jag tror inte vad jag "vill tro" för om jag trodde det jag helst ville tro skulle jag inte vara kristen alls. Då skulle jag ju tro att allt i tillvaron var hamoni, att Jesus inte behövt komma, att ingen förkunnelse, ingen bibel , inga församlingar osv osv osv alls behövdes.

Självfallet kan jag inte hålla min tro för mig själv. Självfallet står jag för den offentligt i samhället också och självfallet har även jag som är troende medborgerliga rättigheter och möjlighet att söka påverka/ändra samhället så mycket jag vill så länge jag gör det på ett lagligt sätt. Även jag har tex rösträtt och självfallet kan min tro påverka tex hur jag röstar. 

DÄREMOT föreslår jag inte att det skall vara inskrivet i författningen att Sverige är kristet. Jag vill ha en religionsneutral författning, men ser gärna att så många som möjligt finner Jesus Kristus-dvs en formellt sekulär stat men gärna  med kristna medborgare. Det åstadkomms dock inte med lagstiftning. Jag vill självfallet ha religionsfrihet , men de kristna församlingarna, inte staten, skall verka för att sprida det kristna budskapet.
    jesus behöver komma varenda jävla dag. vad fan är meningen med att utebli på det viset?? jävla drulle är han.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Sven Erik Johansson
    puss skrev 2014-08-15 17:18:27 följande:
    jesus behöver komma varenda jävla dag. vad fan är meningen med att utebli på det viset?? jävla drulle är han.
    Jag tror att det han gjort har öppnat Gudsriket  inför evigheten för alla som tar emot det. "Mitt rike är inte av denna världen".Det han har gjort har öppnat Guds Rike också för oss som lever idag om vi tar emot det.Ddet tycker jag inte är dåligt.
  • Velouria
    Russinskrynklarn skrev 2012-11-05 09:18:34 följande:

Alla 9/11 flygkapare var högutbildade och kom från välbärgade familjer och sammanstrålade av en slump i Hamburg där de läste till att bli (och blev) ingenjörer.

Det finns många intelligenta personer som har hög utbildning som spränger sig.

Gör inte misstaget att avfärda alla som outbildade idioter. De kristna var inte idioter när de förslavade Afrika och fan stöd för slaveri i Bibeln. Det samma gäller sydstaterna när de in i det sista försvarade slaveri med gudomligt mandat.

Katolska kyrkan predikar att AIDS sprids via kondomer för att få folk att avstå från att använda preventivmedel. AIDS är dåligt men kondomer värre lyder logiken. Tror iofs de tvingades sluta med det nyligen men nej, de är inte outbildade idioter.

Inte heller de fyra muslimska fundamentalister som skulle halshugga Jyllandspostens personal och rulla deras huvuden ner för Vester Voldegade i Köpenhamn och togs på bar gärning med yxor och säckar i högsta hugg.

Ställ dig frågan: Varför beter sig inte fattiga indier på detta vis eller fattiga kineser? Varför är det alltid personer som tillhör en och samma kult som utför dessa dåd helt oberoende av socioekonomisk bakgrund?

Vi vet om andra i det vi läder i nyheterna. Annars kan man forska lite själv i vad som sker i vissa andra länder. I Kina giftmördar man folk bl.a. I Indien kidnappar man folk och säljer dem som sexslavar, mördar och säkjer inre organ, gruppvåldtar kvinnor systematiskt, mördar flickebarn för att de ör flickor och därmed en ekonomisk börda, mördar och våldtar kastlösa osv...

I dagsläget ligger fokus på muslimer och i "kriget mot terrorism" uppkommer grupper som vill slå tillbaka i "kriget" genom att ta över samhällen som antingen försvagats i "kriget" och/eller som har del i "kriget".
    D.T.I.
Svar på tråden Är islamisering bra?