• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2012-10-31 11:16:55 följande:

Jodå, såhär är det ...

Allt eftersom människor blir upplysta, rikare, friskare och kunnigare så släpper religionens grepp om dem.

Islam är dömt att gå under. Så småningom. Påtvingade regler från medeltiden lockar inte folk som samtidigt kan se en modern värld via TV och internet.

Ungdomarna i Kairo protesterade inte mot Mubarak för att de ville ha en sharia-stat. De protesterade för att de ville ha individuell frihet. Den västerländska världens rockn'roll,  jeans och hamburgare är en så mycket starkare kraft än koranskolor, abajor och falafel. De unga i Libyen lyssnar på 50 Cent och Michael Jackson och inte på Souad Massi eller Eih Da Baa.

• fubar
    fubar skrev 2012-10-29 21:17:37 följande:
    På vilket sätt har Sverige islamiserats? Var finns särlagstiftningen för muslimer?
    Jag vill fortfarande ha svar på det här.
  • JTA
    fubar skrev 2012-10-29 21:17:37 följande:
    På vilket sätt har Sverige islamiserats? Var finns särlagstiftningen för muslimer?
    Jag kan försöka:

När några hundratusen personer med en viss syn på hur ett samhälle skall se ut får det naturligtvis konsekvenser. Det är en helt okontroversiell och uppenbar slutsats.

Särlagstiftning har väl inte TS påstått någonting om. Men det är ingen kvalificerad gissning att åtminstone muslimernas företrädare vill ha det. Varför inte.
  • hannis

Jag förstår inte problemet och upplever inte alls att samhället har "islamiserats", snarare tvärt om. Jag tycker det är bra att vi har religionsfrihet i Sverige.

• hannis
    Engångspostaren skrev 2012-11-02 15:20:24 följande:
    Ett islamskt parti har nu valts in i kommunfullmäktige i Bryssel:
    www.friatider.se/sharia-parti-invalt-i-brysse...
    Vill bl a upprätta en sharia-stat i Belgien.
    Lika illa som att Sverigedemokraterna etablerats sig i Sverige. Rynkar på näsan

Vet du vad Sharia är förresten? 
  • oOHalalOo
    Flash Gordon skrev 2012-10-31 11:08:36 följande:
    De andra grupperna hyr sina egna tider och deras verksamhet går inte emot samhällets värderingar.

Vad gäller badhus-fallen så är det normalt så att någon muslimsk organisation kräver att normala öppettider skall könssegregeras båda vad gäller besökare och personal och könssegregering ska aldrig sponsras med skattemedel om du frågar mig.

Och det är en allmänt hållen åsikt och inte specifikt riktad mot muslimer.

Oavsett så utesluter även dessa grupper människor. Och om det är jämllikhet och att alla måste göra allting på en och samma gång och det är 'samhällets norm' så nog bryter även de mot den normen.

Kan du hanvisa till vilka muslimska organisationer som har krävt detta?
  • oOHalalOo
    Engångspostaren skrev 2012-11-02 15:20:24 följande:
    Ett islamskt parti har nu valts in i kommunfullmäktige i Bryssel:
    www.friatider.se/sharia-parti-invalt-i-brysse...
    Vill bl a upprätta en sharia-stat i Belgien.

Det är väl rätt vanligt att politiska partier har olika partiprogram, eller hur tänker du?
    Är man emot deras program så röstar man väl inte på dem, eller?
  • fubar
    JTA skrev 2012-11-01 12:36:51 följande:
    Jag kan försöka:

När några hundratusen personer med en viss syn på hur ett samhälle skall se ut får det naturligtvis konsekvenser. Det är en helt okontroversiell och uppenbar slutsats.

Särlagstiftning har väl inte TS påstått någonting om. Men det är ingen kvalificerad gissning att åtminstone muslimernas företrädare vill ha det. Varför inte.
    De kräver sina rättigheter enligt likabehandligs- principen, konstigare än så är det inte. Jag känner väldigt många muslimer. Den absoluta merparten är sekulariserade och väldigt nöjda med den svenska demokratin. Så några 100 000 som delar synen på samhället är det absolut inte.

Om nu islamisering inte är särlagstiftning, vad är det då?
Svar på tråden Är islamisering bra?