• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är islamisering bra?
  • Rataxes
    Sven Erik Johansson skrev 2014-08-28 12:18:42 följande:
    Eller tex om jag sänder ett kristet radioprogram så är det frivilligt att lyssna. Sådana måste tex vara tillåtna.
    Absolut, det är dock ingen självklarhet att det skall sändas i offentligt finansierad radio/tv.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Tom Araya
    Sven Erik Johansson skrev 2014-08-28 12:09:43 följande:
    Det finns ett mellanläge mellan att vara "hemlig" och att vara påflugen. Det är tex att i en offentlig diskussion där det är frivilligt att delta stå för sin tro eller att hålla ett torgmöte tex där ingen tvingas vara med.
    Det varierar från sak/ämne till annat var gränsen till påflugen går.

Du kanske ser som att ingen tvingas att närvara och ta del, men du måste se till vad människor gör där. Kanske för att arbeta, studera, handla, göra andra ärenden...
  • Tom Araya
    Sven Erik Johansson skrev 2014-08-28 12:18:42 följande:
    Eller tex om jag sänder ett kristet radioprogram så är det frivilligt att lyssna. Sådana måste tex vara tillåtna.
    Ja, sådant kan man inte förbjuda.
  • Sven Erik Johansson
    Rataxes skrev 2014-08-28 12:40:19 följande:
    Absolut, det är dock ingen självklarhet att det skall sändas i offentligt finansierad radio/tv.
    Jag har sänt i närradio där den kristna föreningen varit med i närradioföreningen.
  • Tom Araya
    Rataxes skrev 2017-06-09 13:34:26 följande:
    Så går det när staten får obegränsad tillgång till medborgarnas pengar.
    Nja, obegränsad tillgång har de ju inte och det handlar väl mer om vad man prioriterar att använda pengarna till och vad pengarna enligt min uppfattning absolut inte borde användas till.
    Samma tillgång på pengar, samma kontroll över dem, men med andra prioriteringar så hade det inte alls behövt vara så.
  • absalon

Den, som är aktivt troende muslim tycker säkert att en islamisering av Sverige och resten av världen fore finemang. Vi som har annan livsåskådning är måhända mindre entusiastiska.
    Vi lever i en mångkulturell värld, där politiken i tilltagande grad handlar om att olika kulturer ska leva sida vid sida utan alltför mycket våldsamheter. Inte lätt alla gånger. Men nödvändigt. En monokulturell stat i Västerlandet är idag omöjlig. Åtskilligt av den islamistiska terrorismen är en reaktion på det moderna samhället och dess livsstil som utmanar samtliga religioner. Den liberala sekulariseringen är ett problem för många religioner och åskådningar. Den liberala demokratin utgör ett hot även för sekulärt auktoritära regimer - kommunistiska och fascistiska.
    Ska man vara rädd för islam? Tänk om man vaknar en morgon och upptäcker att man blivit islamist under natten?

• nevermind

Islamisering är skitsnack. Folk är rädda för det nya bara. Det är väldigt få moskéer i det här landet om man jämför med kyrkor.

Svar på tråden Är islamisering bra?